Het is gelukt!
Vanavond bij een kennis (automonteur) in zijn garage met een brug het roetfilter eronder uit gehaald. Dat is zonder brug eigenlijk niet te doen.
De moeren op de flens na het roetfilter waren dusdanig aangetast dat ze er af geslagen moesten worden. De bovenste moer van de voorste flens is bijna niet bij te komen. De temperatuursensor in het roetfilter zat muurvast.
Maar goed hij is er af gekomen en ik heb met een lange boor in een cirkel gaten geboord in de lengte richting. Het is een soort van keramiek. Ik kon er vrij gemakkelijk met een steenboor doorheen komen. Het roetfilter zag er trouwens heel erg schoon uit. Vervolgens hebben we een pijp die net iets kleiner was dan de diameter van de pijp van het roetfilter gepakt en aan een kant de rand met behulp van een slijpmachine scherp gemaakt. Vervolgens hebben we de pijp door het roetfilter geslagen.
Daarna het roetfilter van de losse rommel ontdaan en weer onder de auto gemonteerd.
Geluisterd bij de start en vervolgens wat gas gegeven. Ik hoor geen verschil in geluid. Ook niet tijdens het rijden.
Ik merk geen verschil in gas respons bij rustig rijden. Volgens mij trekt hij nu wel nog sneller door bij volgas.
Heb de auto goed warm gereden, geen enkele storingsmelding. Obbe heeft goed werk geleverd.