EcoTuning bij Volvotune

En dpf laten verwijderen

...

Subject:

Re: EcoTuning bij Volvotune

· 
Posted: 17.04.2013 - 23:09  ·  #31
Wie ikke?? O-) Hoe kom je daar nou bij??? :lol:
raysa

Subject:

· 
Posted: 17.04.2013 - 23:41  ·  #32
Ik zeker, zodra het nodig is :D .
Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.04.2013 - 23:47  ·  #33
Quote door Turbodesk

Nee, want ik heb nog niet veel gereden. Het roetfilter moet er morgenavond eerst onderuit en vrij gemaakt worden. DPF is namelijk al weg geprogrammeerd en kan nu dus niet te veel rijden.

Oh, dat is jammer. Was heel benieuwd wat de (eco) tuning zelf voor verbetering brengt. Het roetfilter zal verwacht ik het leeuwendeel van de verbetering opleveren?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 18.04.2013 - 09:05  ·  #34
Nou, dat vraag ik me af. Het zal wel bijdragen aan een minder verbruik, maar of dat het leeuwendeel is?
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2013 - 22:04  ·  #35
Gisteren getankt. Even terug gerekend. 1 op 13,1 Tank was niet leeg, 40 liter getankt. Dit verbruik is niet schokkend naar beneden gegaan. Maar het is ook een getal die ik nog niet eerder heb gezien.

Dit gaat trouwens om snelweg, provinciale wegen en korte ritjes. Dus zeer afwisselend.

Scheelt nu een 1 liter per 100 km. Nog even met Bover contact gehad en hij zegt ook dat het wel iets langer kan duren voordat de auto zichzelf de nieuwe tuning heeft aangeleerd.

Wordt vervolgd....
Volvo Harry
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 01.05.2013 - 17:49  ·  #36
Ben je over het hele pakket tevreden of is dat nog te vroeg om daar wat van te vinden?
De besparing is zo'n 10%? En de motor loopt mooier?
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.05.2013 - 20:13  ·  #37
Ondertussen zijn er weer een hoop ontwikkelingen geweest.

Obbe heeft na de eerste Eco-tuning een tweede gemaakt en ingeladen.

Echter kon ik daar niet mee samen leven. Ik kan niet wennen aan het vermogens gat. En omdat de winst bij mijn auto niet super was heb ik Obbe gevraagd de auto het omgekeerde te geven.

Afgelopen week is Obbe bij mij geweest en heeft de auto een uitgebreide stage-2 tuning gegeven.

Dit rijd zo ontzettend lekker. Ik ben zo blij. :D :D :D

Nadat de tuning was ingeladen ben ik met Obbe een stukje gaan rijden, en wat bleek? Het verbruik ging ineens naar beneden.
Het huidige verbruik gaf ineens veel lagere cijfers en bleef veel stabieler.

De rest van de week het aangekeken en het gemiddelde verbruik begon ook te dalen naar nu 6,7/100km.

Vandaag getankt en terug gerekend. 1 op 13,7 :fgrin:

En dan is de laatste tuning met een halfvolle tank er in gegaan. En heb ik ook de tuning nog even flink geprobeerd.

Het gaat de goede kant op!!!
berkel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 11.05.2013 - 08:14  ·  #38
klinkt goed! Lijkt mij ook wel wat, ons boordcomputer staat momenteel op 11.4l/100km
...

Subject:

· 
Posted: 11.05.2013 - 08:20  ·  #39
Doe je goed voor die 6 cilinder. Goedkoopste oplosing (en ook meest Eco) lijkt me toch echt installatie van LPG in de auto. Vrees alleen dat je daarvoor minimaal de aanschafprijs van de auto kwijt bent. Terugverdienopbrengst +/- 8 cent per km aan brandstof zo is mijn inschatting.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.05.2013 - 20:14  ·  #40
Enno,

Tegen wie heb je het? Ten eerste heb ik een D5, dus vijf cilinder en is het een diesel.
...

Subject:

· 
Posted: 12.05.2013 - 22:41  ·  #41
Gezien "Berkel" een 6 in lijn heeft en een verbruik van 11,4 liter / 100 km op z'n BC heeft staan zal ik het wel tegen Berkel hebben in dit topic.

@Turbodesk : Ben wel benieuwd naar je ervaringen en de achterliggende gedachte waarmee die tuning is opgebouwd als zijnde stage-2 welke je nu in de auto hebt laten zetten.

Welke verbruikswaarden heb je het over? De waarden op je BC of de werkelijke waarden? Waarom die vraag? Naar het schijnt is de waarde van de BC grotendeels afhankelijk van de inspuittijden welke gebruikt worden. Dit is in ieder geval ook wat ik op dit moment ondervindt met de LPG afstelling : armer = hogere BC waarden. rijker = lagere BC waarden.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.05.2013 - 09:29  ·  #42
Ik ga verder met de Powertuning in dit draadje:
topic.php?t=5361&page=last
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 20.08.2013 - 13:16  ·  #43
Mijn huidige Renault Laguna is ook gechipt, van 150 pk/320 nm naar 185 pk/385 nm.

Ik ben daar nooit echt tevreden over geweest. Het vermogen kwam laat in en ook ineens, de spreekwoordelijke kick in your back. Niet echt comfortabel. Ook het verbruik had het geen gunstig effect op want max koppel bij 2500 rpm en bij 130 km/ rij je 2200 rpm, dus gewoon nog de standaard waarden.

Wat ik bovendien merk is bij elke gaspedaal beweging een aarzeling, bij gasgeven of loslaten, om het even.

Voor de Volvo zou chippen dus uit den boze zij, maar aan de andere kant een "band" van 400 rpm" waarop de motor gewoon zuiniger draait (tussen 115 en 135?) is wel heel aanlokkelijk.

Kunnen mensen met die ecotuning van Volvotune aangeven of er niet de hicks inzitten die ik nu met de Renault nog wel heb?

Maja, 1001 plannen voor een auto die ik nog steeds niet heb (donderdag of vrijdag ophalen pas :'( )
FUNK3
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2013 - 13:27  ·  #44
renault met volvo vergelijken....vloeken in de kerk haha 8-)

Heb zelf ook een laguna gehad maar wat een ***bak bovendien zijn de onderdelen zoals de turbo ook niet erg degelijk. Maar nog een paar dagen wachten en je bent zo blij als een kind met sinterklaas...
raysa

Subject:

· 
Posted: 21.08.2013 - 17:27  ·  #45
Even mijn mening.

Ik heb mijn auto nog steeds niet laten chippen maar wil het nog steeds heel graag.
Tot nu toe zijn de slechte verhalen die ik hoor over "de mindere" tuners (bv Tunex) altijd van mensen die daar NIET geweest zijn.
Positieve verhalen van mensen die er juist WEL geweest zijn. Ik zou dus zeggen: kijk naar waar jij je prettig bij voelt/ tot hoever de beurs open kan en natuurlijk wat het je waard is.

Selected quotes for multi-quoting:   0