Monteer een veerpootbrug en je hebt je probleem opgelost.
Scheelt dat zoveel ? Waarom zit een veerpootbrug niet standaard op een V70 ?
Heb ooit een Mercedes w124 iets verlaagd (halve ring van de veren geslepen) en strakkere schokbrekers, dat maakte echt verschil.
Het enige wat verbeterd zou mogen worden, is de wegligging, rechtuit rijden als de beste, maar scherp een bocht om kun je vergeten, wellicht een beetje verwend door een Mondeo (2009) die reed heerlijk strak. De V70 hangt net iets te veel over in de bochten. Zit serieus te denken om de auto iets (2 cm) te verlagen met strakkere schokbrekers, iemand een tip of heeft hiermee ervaring ?
http://eibach.verlagings-veren…0_s80.html Had hetzelfde probleem, nu 3 cm lager en het ligt als een huis op de weg
Dennis heeft iets meer ervaring hiermee en kan dan ook beter als ik van advies dienen, zijn advies ( de eibach set) heb ik op gevolgd en ben super tevreden !
Obbe, met alle respect, je mag mijn verder standaard S60 (voorzien van een veerpootbrug) rijden en dan objectief oordelen. Natuurlijk brengt verlaging (inkorting van veren) verandering van veerkarakteristiek met zich mee en verandert de veerweg, maar de zijdelingse verplaatsing/kanteling van de carrosserie ( behoudens ten gevolge van een kleine verlaging van het zwaartepunt) zal er niet door veranderen. En dat is wat je zoekt in het gedrag in snel gereden bochten.
Ik denk dat het verlagen van het zwaartepunt meer effect heeft dan het vergroten van de stijfheid. Helemaal eem auto die qua constructie al behoorlijk wat stijfheid biedt. (een Sedan dus).
Neemt niet weg dat een vpb een gunstig effect heeft natuurlijk
DRAAG OUDE KLEDING EN HAAL BIJ DE ACTION VAN DIE ORANJE WERKHANDSCHOENTJES WAAR JE VERVOLGENS VAN DIE LATEXHANDSCHOENTJES IN DRAAGT
Die van mij was ook vies, meerdere keren schoongemaakt. Maar verder bleef alles schoon hoor.
Toen mijn huis geverfd moest worden heeft mijn moeder geholpen. Zij zat er helemaal onder, ik deed hetzelfde werk en had geen druppel verf geknoeid en ja het ging net zo snel.
Het ligt maar net aan hoe je zoiets schoonmaakt Gewoon de tijd voor nemen.
Waarom doet Volvo daar niks aan standaard werd er een stukje terug geroepen .
Omdat het een straat auto is , zo simpel is het , en iedereen er mee overweg moet kunnen .
Ander ding is dat zodra het glad wordt , sneeuw ijs regen , je beter een wat soepele wagen kunt hebben met een beetje flex hier en daar .
Zelf vind ik het waardeloos omdat 9 van 10 gewoon veel slechter rijden nadat de eigenaar van alles eronder heeft geschroefd , laag en hard wordt dan even verondersteld dat dat goede wegligging is , zo werkt het niet , je kunt beter een gevorderde rijopleiding doen , waar je leert sturen daar heb je veel meer aan .
En zeer vast op de weg liggende wagen heeft nog een ander nadeel , dat ze vaak zeer slecht aangeven voordat ze uitbreken , en als dat dan gebeurt het zo agressief is dat je het niet de baas kunt ,als gewone rijder .
Ik vind een net wat lagere auto ook mooi om te zien , maar de nadelen groter dan de voordelen .
Nog een punt is ,ik rijdt al een poosje wat wedstrijden op de motor , en gaat steeds beter (offroad dan ) mijn vering is steeds harder geworden (aangepast door specialist) omdat ik steeds beter en harder rij ,nu doet zich het volgen voor zodra ik dus niet hard genoeg rij met deze motor gaat het voor geen meter , de vering (dempers)hebben ook gewoon snelheid (impact ) nodig om goed te functioneren , zoiets is dus voornormaal gebruik ongeschikt vind ik .
Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden , en daar ben ik ook weer voor .
Er zijn ook "straat auto's" die een veel betere handling hebben, van alle stationcars, prive en voor de zaak, die ik door de jaren heb gereden, is deze V70 de minste vwb wegligging (wellicht ook veroorzaakt door de km stand van 220k). Door iets strakkere vering en betere schokbrekers kun je dit verbeteren. Als ik in de V70 Sport Edition van mijn maat stap, dan merk je dat deze wel wat harder is, maar veel beter de bocht omgaat. Stap in een BMW en je merkt dat het zelfs mogelijk is om en voldoende comfort en een zeer goede wegligging te combineren. Het is ook niet zo dat ik van de weg afdweil, maar het mocht wel wat beter. Inmiddels contact gehad met Martin (MMTS), we gaan beginnen met het vervangen van de achterschokbrekers, gewoon om te proberen.