in de loop van dit jaar wil ik de huidige V70 bouwjaar 2006 inruilen voor iets van een jaar of 4,5; uiteraard weer een V70.
Nu zie ik op de Volvo used cars nogal wat aanbod van R-editions uit 2011. Niet dat ik daar vooralsnog interesse in heb, ik neem aan dat het verbruik wat hoger ligt. Maar het maakt me wel nieuwsgierig naar de achterliggende reden.
Volgens mij heeft R-design vooral te maken met de aankleding binnen en buiten , en goedkoper in aanschaf dan een summum BV .
Er zijn ook luxe zaken weggelaten zoals bv inklapbare spiegels , daar moet je dan weer voor betalen .
Als je de prijslijsten oudere bouwjaren er even op na slaat zie je dat ze motorisch gewoon standaard zijn , en zijn alle opties standaard en meerprijs ook aangegeven
R-design is een mooie uitvoering, sportief ingesteld.
Veel extra's.
Vid hem persoonlijk in de basis ook mooier als een Summum.
Sportonderstel, blauwe tellers en een erg fraai interieur.
Met de 2.0T motor heb ik geen ervaring.
Ik heb er eentje gekocht. Inderdaad ook ex-lease. Als je het aanbod benzineversies wat langer volgt, dan zie je 80% van het aanbod uit 2011 uit T4 Limited Edition of 2.0T R-design bestaat. En allemaal zo 140k gelopen. Is vast een mooie aanbieding geweest. Ik zag op het web ook een brochure van de R-design uit 2011, met de kreet "alleen voorraad". Er is ook maar beperkt keuze in kleuren voor de R-design, zwart, wit, rood, zilvergrijs en antraciet. Ik wilde graag een blauwe, maar die bestaat dus niet...
Beide uitvoeringen zijn er met handbak of Powershift. Ik koos de handbak, de Powershift rijdt ook fijn, maar geeft wat vertraging bij wegrijden uit stilstand.
De 2.0T motor bevalt mij heel goed. Wat dorstig in de stad maar heel zuinig op de snelweg. Enorm koppel tussen 1800 en 4000 rpm. Nauwelijks een turbogat, de motor pakt direct goed op en binnen een seconde verdubbelt de trekkracht door het inkomen van de turbo. En dan wordt alles snel kleiner in je binnenspiegel... Ik zit nu op 9.1 liter per 100 km.
De R-design heeft dubbele uitlaten, maar dat doet niks voor het geluid. De motor is vrijwel niet te horen, dus goed op je tellers letten.
18 inch, sportonderstel en dito stoelen geven een stuggere auto dan de LE op 17 inch, maar het blijft heel confortabel. Overhellen doet ie niet en het wil best de bocht om. Zal ook met de bandbreedte 240 mm te maken hebben.
Volbeladen komt de achterkant vanzelf omhoog trouwens dus je kunt gewoon een drempel over met 3 kerels achterin.