Quote door bemerbenz
V-driver, bedankt voor de hint, heb zelf ook de polisvoorwaarden uitgeplozen. Nergens iets te lezen dat er een aftrek zou zijn op de factuur igv genoten gebruik o.i.d. Dus de tussenpersoon (Wim Jansen Assurantien, Rijssen) gebeld, die had dit nog nooit gehoord. De expert is ook niet van Allianz, die is van ITEB en wordt door de tussenpersoon ingeschakeld om een expertise rapport te maken. Dit gaan naar Allianz en wordt normaliter gehanteerd bij het afwikkelen van de schade. De uitspraken van de expert van ITEB dien ik voorlopig met een korrel zout te nemen en afgesproken met de tussenpersoon dat ik de factuur van Kleinjan Dieseltechniek bij hem aflever en dan zien we wel verder. Aangezien in de polis nergens sprake is van een afschrijving op slijtage onderdelen, heb ik het idee wel sterk te staan, anders is er altijd nog de rechtsbijstandverzekering, wordt vervolgd.
Kleinjan belde: de commonrailpomp is per direct leverbaar door Volvo, maar is (schrik niet) 600 euro duurder dan bij Bosch. In beide gevallen gaat het om een nieuwe van Bosch, maar Bosch kan op dit moment niet leveren (3 weken minimale levertijd). Volvo heeft ze op de plank liggen. Maandag gaat de brandstoftank er onder uit en we hebben afgesproken dat eind volgende week de V70 weer kan roffelen, dan is er nog een week om te proberen tot we richting het zuiden gaan. Goed weekend !
Tip, pas verder gaan als je het geld binnen hebt en tot die tijd niet ergens mee akkoord gaan. Proberen je op de vlakte te houden zodat ze achteraf niet kunnen zeggen (bewijzen) dat je met die nvo akkoord bent gegaan.