Een D5 400 km op benzine....

GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Een D5 400 km op benzine....

· 
Posted: 17.07.2015 - 19:15  ·  #31
blij dat ik gas rij. diesel in een gasvulopening stoppen erg lastig =) en schade door diesel in benzine auto gaat mee vallen denk ik.. <_< heeft iemand daar ervaring mee. voor t geval dat een van mn jongens een keer gaat tanken? :sick:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 17.07.2015 - 20:42  ·  #32
Kan dat laatste wel?

Ik ga er altijd vanuit dat benz in een diesel past maar omgekeerd niet
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.07.2015 - 21:26  ·  #33
1. Een diesel tankvulpistool past inderdaad niet in een euro vulopening..

2. is niet normaal dat je 100% vergoedt krijgt. Simpel voorbeeld: een band is al half versleten. Dan heb je een cascoschade dr aan....Is toch logisch dat je de 1e verbruikte 50% niet vergoed krijgt van een verzekering.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.07.2015 - 22:49  ·  #34
Quote door bemerbenz

V-driver, bedankt voor de hint, heb zelf ook de polisvoorwaarden uitgeplozen. Nergens iets te lezen dat er een aftrek zou zijn op de factuur igv genoten gebruik o.i.d. Dus de tussenpersoon (Wim Jansen Assurantien, Rijssen) gebeld, die had dit nog nooit gehoord. De expert is ook niet van Allianz, die is van ITEB en wordt door de tussenpersoon ingeschakeld om een expertise rapport te maken. Dit gaan naar Allianz en wordt normaliter gehanteerd bij het afwikkelen van de schade. De uitspraken van de expert van ITEB dien ik voorlopig met een korrel zout te nemen en afgesproken met de tussenpersoon dat ik de factuur van Kleinjan Dieseltechniek bij hem aflever en dan zien we wel verder. Aangezien in de polis nergens sprake is van een afschrijving op slijtage onderdelen, heb ik het idee wel sterk te staan, anders is er altijd nog de rechtsbijstandverzekering, wordt vervolgd.
Kleinjan belde: de commonrailpomp is per direct leverbaar door Volvo, maar is (schrik niet) 600 euro duurder dan bij Bosch. In beide gevallen gaat het om een nieuwe van Bosch, maar Bosch kan op dit moment niet leveren (3 weken minimale levertijd). Volvo heeft ze op de plank liggen. Maandag gaat de brandstoftank er onder uit en we hebben afgesproken dat eind volgende week de V70 weer kan roffelen, dan is er nog een week om te proberen tot we richting het zuiden gaan. Goed weekend !

Tip, pas verder gaan als je het geld binnen hebt en tot die tijd niet ergens mee akkoord gaan. Proberen je op de vlakte te houden zodat ze achteraf niet kunnen zeggen (bewijzen) dat je met die nvo akkoord bent gegaan.
eV70T
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 18.07.2015 - 06:57  ·  #35
hoe lang moet hij dan wachten op zijn vakantie? :bandit:
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2015 - 09:39  ·  #36
Ik heb het over de financiƫle afwikkeling
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 18.07.2015 - 15:05  ·  #37
Quote door Ddh

Is niet normaal dat je 100% vergoedt krijgt. Simpel voorbeeld: een band is al half versleten. Dan heb je een cascoschade dr aan....Is toch logisch dat je de 1e verbruikte 50% niet vergoed krijgt van een verzekering.

De polisvoorwaarden spreken niet van een zg. technische afschrijving. Bij gedekte schade wordt de reparatie betaald, zonder mitsen en maren. Een opvoerpomp gaat normaliter een autoleven lang mee, net als de tank, de deur en een autospiegel. Al zou de verzekering deze systematiek hanteren, zullen ze per onderdeel aan moeten geven wat de afschrijving is, Zoals gezegd, de tussenpersoon is van mening dat de door hem ingehuurde expert deze uitspraak niet had mogen doen, die is gehouden de schade vast te stellen en te rapporteren aan Allianz. Over een paar weken weten we meer. Hopelijk komende week weer de diesel beschikbaar.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 18.07.2015 - 16:21  ·  #38
Quote door M@rcel

Enne, is dit wat?
www.solodiesel.eu

Werkt goed.
Ik ken ze van de dienstauto's bij ons, alleen als je echt 101% vol tankt en bij het wegrijden direct een 90% bocht op snelheid neemt kan er eens een klein slokje proberen te ontsnappen.
Voordeel is wel dat je niet meer iedere keer een dop eraf hoeft te draaien bij het tanken.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2015 - 19:00  ·  #39
Bij uitgesproken slijtagedelen is het logisch om rekening met die slijtage re houden. Dingen die je normaliter nooit zou vervangen is niet redelijk om daar een afschrijving op toe te passen.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 20.07.2015 - 11:40  ·  #40
Gaat het hier wel om de auto-/verkeers-verzekering? Ik zou, aangezien zoonlief verkeerd getankt heeft, eerder de WA van de zoon verwachten.
En als ik het goed heb, is het daar aan de "discretie van de schade-beoordelaar" om een bedrag op de geleden schade te plakken.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.07.2015 - 12:06  ·  #41
WA wordt erg moeilijk. Schade met of door (het gebruik van) motorrijtuigen en opzicht zijn zomaar twee uitsluitingsgronden. Daarmee kun je als eigenaar vaak geen regres nemen op gemachtigde bestuurders. Een gemachtigd bestuurder is iemand die met jou al dan niet uitdrukkelijke toestemming je auto gebruikt.

Een "schadebeoordelaar" kan uteraard een bedrag aan je schade plakken, maar dat wil niet zeggen dat je er mee akkoord hoeft te gaan.
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.07.2015 - 13:11  ·  #42
Ga je niet akkoord, dan is er een second opinion, ben je dan nog niet akkoord, wordt er een onafhankelijke (met goedvinden van beide partijen) aangesteld, beide partijen zijn dan gehouden om het dan gepresenteerde schadebedrag te aanvaarden. En inderdaad, elke AVP sluit auto's, caravans en boten uit. (die hebben een eigen verzekering tegen schade)
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.07.2015 - 18:55  ·  #43
De verzekering Allianz en de reparateur Kleinjan Dieseltechniek zijn het eindelijk eens geworden. Het wordt de dure Volvo commonrailpomp en geen revisie van Bosch, verschil 600 euro. Vrijdag zijn alle onderdelen binnen en kan de montage beginnen. De tank is inmiddels gereinigd, alle leidingen en commrailbuis worden ultrasoon gereiningd, brandstofpomp en filters uiteraard vernieuwd en dan maar hopen dat het allemaal weer als nieuw draait. Op de onderste foto de beschadigde dure commonrailpomp, verstuivers en de dieselolie uit het filter, met een magneetje aan de onderzijde, zie je het slijpsel bewegen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 22.07.2015 - 19:56  ·  #44
Fijn dat ze er uitgekomen zijn, met name voor jouw!
Succes, en ik blijf je volgen!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.07.2015 - 20:58  ·  #45
Quote door Martijn

Succes, en ik blijf je volgen!

Stalker. :dont:

On Topic.
Mooi dat ze eruit zijn.
Denk dat je straks wel eens een verschil zou kunnen gaan merken, als de boel weer brandschoon is.
Succes met de afhandeling.

Selected quotes for multi-quoting:   0