Zuur van die financiële toestanden zo, hopelijk komen jullie er op een nette manier uit. En in elk geval al fijn dat de D5 dit akkefietje gewoon goed overleefd heeft, al met al.
Precies.
Fijn dat de auto klaar is. Nu begint het touwtrekken pas echt.
Uitvoerig met de verzekering (via tussenpersoon) gesproken en overtuigd geraakt, dat het maximale wel bereikt is. BIj het vaststellen van de schade mag de verzekeraar rekening houden met slijtage van de te vervangen onderdelen. Wettelijk is vastgelegd dat de benadeelde geen voordeel mag hebben van de schade. ¨Nieuw voor Oud¨ regeling.
BIj een km stand van 225k heeft de expert gemeend dat de te vervangen onderdelen voor 50% ¨versleten¨ zijn. Voor de 5 verstuivers lijkt dat redelijk, voor de commonrailpomp en tankopvoerpomp vind ik het minder aannemelijk. Grosso modo: ik mag er vanuit gaan dat de komende 200k er geen problemen zullen zijn met het brandstofsysteem, want dat is volledig vervangen. (tank, tankopvoerpomp, commonrailpomp, brandstofleidingen en de verstuivers). Met aftrek van de ¨slijtagekorting¨ blijft er een eigen bijdrage over van 1900 euro, De motor verbruikt geen olie en loopt als nieuw en zuiniger en met de ecotuning van Obbe is het plezierig cruisen. A.s. donderdag naar de Middellandse Zee voor een najaarsvakantie en heffen we er een glas op....