Na met Obbe contact te hebben gehad of het wel of niet verstandig was om onze 14 jaar oude, 327.000km ervaren niet helemaal probleemloze V70 te laten chippen van 140pk naar ... Dit i.v.m. onze 1350kg zware caravan en de geplande vakantie naar Zuid-Frankrijk.
Het antwoord van Obbe was eenvoudig. Dat is hoe dan ook een verbetering.
Met die wijze woorden besloten om een afspraak te maken. Vanmorgen was het dan zover.
Omdat Obbe nog van alles moest opstarten was de opmerking; "als je koffie wilt, daar staat de Senseo, je weet hoe hij werkt?" Geweldig als je het mij vraagt. Gewoon lekker non-nonsens. Je kan goed merken, hoe o.a. Obbe vanuit de hobby zo uitgegroeid is en dat is naar mijn mening heel positief. Geen standaard 'tuner' maar iemand die passie heeft voor hetgeen hij doet. (In de Alfa Romeo wereld waar ik uit kom, heb je ook een tuner die verder kijkt dan zijn neus lang is en van zijn hobby ook z'n werk gemaakt heeft).
Toen Obbe zover was om met de V70 aan de slag te gaan was de eerste opmering; "Ah, LPG. Dat is altijd goed ". Waarom? Ik heb dezelfde ECU als GrrrooveDude (HN-2) en kreeg van Obbe de power-tuning (180pk). Vanuit de auto van GrrrooveDude was al bekend dat dit op gas een leuk neveneffect zou hebben.
Obbe is vervolgens aan de slag gegaan en na een tijdje werd ik erbij geroepen. Hierbij heeft Obbe mij uitgelegd wat hij aangepast heeft, waar het o.a. terug te vinden is (niet dat ik ooit dat terug ga zoeken, maar wel hele leuke informatie). Na het terugplaatsen van de ECU de sleutel omdraaien. Lopen als een zonnetje (beter dan daarvoor)!
Nu was er ook een monteur (mooie C70!) aan het werk (Dennis of ...) die terwijl hij met een andere V70 bezig was, opmerkte; "hey, die bougies moeten vervangen worden". Kijk, hoewel de opmerking betekend dat ik nog niet klaar ben met m'n V70, merk je de betrokkenheid.
Daarna weer een 180km naar huis gereden. Hoewel een non-turbo motor je nooit echt een kick in de rug zal geven, is duidelijk dat er onder de motorkap heel wat meer potentie zit. Een paar keer ben ik flink verbaasd geweest van de snelheid waarmee ik van 120 naar 160km/u. Met een beetje pech overigens ook nog een boete opgelopen onderweg, maargoed... die is 't waard
Heel benieuwd ben ik nu, hoe de V70 straks de caravan gaat trekken. De aanleiding om de V70 bij Obbe te laten chippen. Want dat vond ik in verhouding tot onze vorige auto (Mitsubishi Outlander 2.0 16v 4wd 140pk) namelijk best tegenvallen. Maar dat verslag, volgt na de vakantie wel
Het antwoord van Obbe was eenvoudig. Dat is hoe dan ook een verbetering.
Met die wijze woorden besloten om een afspraak te maken. Vanmorgen was het dan zover.
Omdat Obbe nog van alles moest opstarten was de opmerking; "als je koffie wilt, daar staat de Senseo, je weet hoe hij werkt?" Geweldig als je het mij vraagt. Gewoon lekker non-nonsens. Je kan goed merken, hoe o.a. Obbe vanuit de hobby zo uitgegroeid is en dat is naar mijn mening heel positief. Geen standaard 'tuner' maar iemand die passie heeft voor hetgeen hij doet. (In de Alfa Romeo wereld waar ik uit kom, heb je ook een tuner die verder kijkt dan zijn neus lang is en van zijn hobby ook z'n werk gemaakt heeft).
Toen Obbe zover was om met de V70 aan de slag te gaan was de eerste opmering; "Ah, LPG. Dat is altijd goed ". Waarom? Ik heb dezelfde ECU als GrrrooveDude (HN-2) en kreeg van Obbe de power-tuning (180pk). Vanuit de auto van GrrrooveDude was al bekend dat dit op gas een leuk neveneffect zou hebben.
Obbe is vervolgens aan de slag gegaan en na een tijdje werd ik erbij geroepen. Hierbij heeft Obbe mij uitgelegd wat hij aangepast heeft, waar het o.a. terug te vinden is (niet dat ik ooit dat terug ga zoeken, maar wel hele leuke informatie). Na het terugplaatsen van de ECU de sleutel omdraaien. Lopen als een zonnetje (beter dan daarvoor)!
Nu was er ook een monteur (mooie C70!) aan het werk (Dennis of ...) die terwijl hij met een andere V70 bezig was, opmerkte; "hey, die bougies moeten vervangen worden". Kijk, hoewel de opmerking betekend dat ik nog niet klaar ben met m'n V70, merk je de betrokkenheid.
Daarna weer een 180km naar huis gereden. Hoewel een non-turbo motor je nooit echt een kick in de rug zal geven, is duidelijk dat er onder de motorkap heel wat meer potentie zit. Een paar keer ben ik flink verbaasd geweest van de snelheid waarmee ik van 120 naar 160km/u. Met een beetje pech overigens ook nog een boete opgelopen onderweg, maargoed... die is 't waard
Heel benieuwd ben ik nu, hoe de V70 straks de caravan gaat trekken. De aanleiding om de V70 bij Obbe te laten chippen. Want dat vond ik in verhouding tot onze vorige auto (Mitsubishi Outlander 2.0 16v 4wd 140pk) namelijk best tegenvallen. Maar dat verslag, volgt na de vakantie wel