Een kerstkado voor mijzelf :-)

volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

Re: Een kerstkado voor mijzelf :-)

· 
Posted: 15.01.2015 - 19:40  ·  #16
lastig. Welke prijs heb je gebruikt voor diesel en welke voor lpg en welk verbruik?

is de eigenaar wel bezig om het benodigde papiertje te regelen volgens hem?
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 19:45  ·  #17
Ik heb de prijzen van ons Avia tankstation in het dorp gebruikt.

En volgens de verkoper kan hij ook alleen maar wachten totdat hij bericht krijgt van het RDW.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 20:33  ·  #18
T rekensommetje is simpel, 25000 / verbruik = aantal liters x literprijs + wegenbelasting. Kosten voor onderhoud scheelt allemaal niet zo veel. En lpg is inderdaad goedkoper rijden dan diesel.
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 20:54  ·  #19
In principe krijg je de aanbetaling niet terug als je de koop zelf annuleert. Dat is nu juist de zekerheid voor de verkopende partij dat jij de wagen ook af zult nemen.
Ik zou toch nog even geduld hebben, immers wil de verkoper ook gewoon de wagen zo snel mogelijk kwijt zodat hij de centjes in zijn zak kan steken. IK geloof trouwens direct dat LPG goedkoper is dan diesel. Heeft ook met persoonlijke voorkeur te maken + de nadelen van LPG, wat iets meer neemt als benzine, minder goed verkrijgbaar, en ook heeft de LPG installatie zo nu en dan onderhoud nodig. Voor mij was het simpel mijn vrouw wil absoluut geen gas wagen dus dat werd hem niet.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 21:00  ·  #20
Je kan rekenen wat je wil . Maar een rekening van een reparatie en het hele verhaal is weer andersom .
Ik heb een aantal lpg auto's gehad , maar oudere auto's op lpg toch wel veel klachten is mij ervaring .
Niet dat je metsen langs de straat staat , maar veel onregelmatigheid klachten in de loop van de motor .
Diesel tegenwoordig toch wel erg fijne sterke motoren , als je de juiste kiest ook zuinig en over het algemeen zeer betrouwbaar .
Verschil is gering als je wat kilometers maakt maar rijplezier vele malen maten groter vind ik .
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 21:43  ·  #21
Ik heb de verkoper net nog een mail gestuurd over hoe ik er over denk, en of hij daar iets aan kan doen. Ik had verwacht maximaal 2 of 2,5 weken op de auto te moeten wachten, maar als ik het nu ff bekijk, gaat het nog zo'n 2 weken duren eer dat ik de auto kan ophalen. Ik heb nu een auto van de baas mee, maar ook die mag ik niet eeuwig gebruiken.

Wat betrefd de brandstof keuze, de een verteld dat het onderhoud aan zowel diesel als LPG auto's nagenoeg het zelfde zijn, de ander is iets anders van mening. Ik heb zelf ook het idee dat er aan een diesel wat minder onderhoud is, maar ik hoor graag ook andere leden hier over.
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 21:50  ·  #22
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad met een Duitse import motorfiets, ook veel langer moeten wachten ivm ontbrekende papieren en ook op het punt gestaan er vanaf te zien maar achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb. Wat zijn die paar weken nu als je over een paar jaar terug kijkt.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 21:51  ·  #23
Naast een LPG injector of pomp heeft pa nooit problemen gehad met de ruim 30 jaar die hij al op LPG rijdt.

EDIT :
Daar heb je inderdaad een punt Hendrik. :yes:
Het is in eerste instantie natuurlijk wel erg balen, want je wil het zo graag. :)

Relativeren, ademhalen, denken. :D - Blijkbaar was de auto wel zo mooi dat je het er voor over had. En die classic dieselblokken van Audi/VW, niet stuk te krijgen.
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 23:09  ·  #24
Wat vaak over het hoofd wordt gezien, uit ervaring zelf jarenlang LPG gereden, is het benzine verbruik, ja, inderdaad, elke keer als je start, afhankelijk van het het merk LPG-installatie, draait de motor op benzine, tijdsgestuurd, temperatuurgestuurd of beide. Juist in de koudloop wordt veel benzine gebruikt. Daarnaast overkomt het je regelmatig dat de LPG tank leeg is, LPG is niet overal meer verkrijgbaar, dus ook dan rij je op benzine. LPG rijders poetsen dit weg, want zo verkeerd is het niet om benzine kilometers te maken. Dus reken niet alleen LPG als brandstof, maar ook een klein deel benzine. Ander nadeel is de actieradius, zeker in combinatie met de verkrijgbaarheid, rij je veel, moet je vaak tanken. 60 ltr tank, is 49 ltr LPG, is na 450 km weer tanken, de helft van een V70 diesel.
Daarnaast heb je verstokte diesel- of benzinerijders, die roepen ¨op gas moet je koken¨. Onzin. Klepzetels blijven een bron van zorg bij bepaalde type motoren, De minder recente Volvo's blijken goede LPG motoren te zijn. Zou je die onverhoopt moeten vervangen door hardere zetels, dan kun je probleemloos op LPG rijden. Een ander voordeel vond ik altijd het LPG tanken, geen diesel of benzine stank aan je handen. Beetje tegen die knop aan hangen en de teller zo heerlijk langzaam voorbij zien rollen, met een schuin oog naar de benzine rijders :lol:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 23:19  ·  #25
LPG kun je niet overal krijgen, maar een pomp is nooit ver weg.
Zelfs in Buitenlanden meer dan goed verkrijgbaar. Nog nooit lange afstanden op benzine moeten rijden omdat de LPG tank leeg was.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 15.01.2015 - 23:38  ·  #26
Vroeger op lpg minder vermogen, eventueel slecht starten als het koud was, veel hogere wegenbelasting dan G3. Nu nog wel minder kofferruimte of bv geen reserverwiel. Nu op LPG minstens evenveel vermogen, belasting lager dan diesel, pompen zat, wel meer nadenken over beschikbaarheid van pompen nu zelftankers savonds en zondags dicht zijn. een keer pomp probleem gehad in 30 jaar en voor 125 euro gereviseerd. storingen makkelijker te analyseren <_< zelfde probleem op gas en benzine waarschinlijk geen brandstof issue dus. Als je echt ver wilt zonder tanken gas en benzine vol gooien :D . Tja en t blijft lachen bij de pomp we zakken al onder de 50 ct per liter. Doet een keertje steven doortrappen echt niet zeer. :lol: :D :lol:
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 16.01.2015 - 00:10  ·  #27
Ik heb van 1981 tot en 1998 heeeeeeel veel kilometers op LPG gemaakt. Zoals anderen hier al schreven: een LPG installatie heeft onderhoud nodig en dat kost extra geld dat vaak niet wordt meegenomen. Daarnaast (regelmatig kleine) problemen die je hebt met het rijden op LPG en ook nog het grote verlies aan kofferruimte en een kleinere actieradius. Na mijn laatste LPG wagen (Volvo) besloten om nooit meer voor LPG te kiezen. De Volvo' s daarna zijn benzine wagens geworden, daarnaast diverse (zakelijke) diesels gehad. Ook mijn broer die een zeer grote en fervente LPG rijder was heb ik geadviseerd over te stappen op diesel. Dat doet hij nu al meer dan 10 jaar tot volle tevredenheid.
Maar ik weet dat LPG nog steeds een groep aanhangers heeft die niet anders willen. Dat heeft ook te maken met wat jij acceptabel vindt.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.01.2015 - 04:56  ·  #28
Ervaring met lpg heb ik zat met mn amerikanen, daarmee moet je wel op lpg rijden anders is het helemaal niet te doen. Diesels rij ik ook al genoeg vanwege mn werk.
Het gaat mij meer om verschil in onderhoud, en de verschillennde problemen met beide brandstoffen.

Verder ga ik de verkoper maar eens bellen vandaag, kijken of ik dan wat meer gerust gesteld word.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 16.01.2015 - 07:59  ·  #29
Wat balen zeg! Ik hoop dat het goedkomt en snel achter het stuur kunt stappen! :-)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

gas stiekum duurder dan diesel?

· 
Posted: 16.01.2015 - 11:04  ·  #30
-LPG kan je in NL alleen niet in de bebouwde kom halen, en niet bij onbemande pompen.. als je vooruit denkt /kijkt op je dagteller hoef je niet op benzine te rijden behalve bij warmdraaien. en langer dan 400 km aan één stuk rijden is niet verstandig, dus combineer je tanken met (koffie)pauzes, is er ook voor de veelrijder niets aan de hand..
-van het verschil in wegenbelasting tussen G3 en diesel en de brandstofkosten (in mijn geval ca. €800 per jaar) kan je héél veel benzine tanken (wat niet hoeft) en anders héél veel extra onderhoud plegen (wat ook niet hoeft, een béétje is genoeg)
-als je je reservewiel thuislaat en vervangt door een spuitbus, wat is dan het verlies aan kofferbakruimte?

Selected quotes for multi-quoting:   0