Wat vaak over het hoofd wordt gezien, uit ervaring zelf jarenlang LPG gereden, is het benzine verbruik, ja, inderdaad, elke keer als je start, afhankelijk van het het merk LPG-installatie, draait de motor op benzine, tijdsgestuurd, temperatuurgestuurd of beide. Juist in de koudloop wordt veel benzine gebruikt. Daarnaast overkomt het je regelmatig dat de LPG tank leeg is, LPG is niet overal meer verkrijgbaar, dus ook dan rij je op benzine. LPG rijders poetsen dit weg, want zo verkeerd is het niet om benzine kilometers te maken. Dus reken niet alleen LPG als brandstof, maar ook een klein deel benzine. Ander nadeel is de actieradius, zeker in combinatie met de verkrijgbaarheid, rij je veel, moet je vaak tanken. 60 ltr tank, is 49 ltr LPG, is na 450 km weer tanken, de helft van een V70 diesel.
Daarnaast heb je verstokte diesel- of benzinerijders, die roepen ¨op gas moet je koken¨. Onzin. Klepzetels blijven een bron van zorg bij bepaalde type motoren, De minder recente Volvo's blijken goede LPG motoren te zijn. Zou je die onverhoopt moeten vervangen door hardere zetels, dan kun je probleemloos op LPG rijden. Een ander voordeel vond ik altijd het LPG tanken, geen diesel of benzine stank aan je handen. Beetje tegen die knop aan hangen en de teller zo heerlijk langzaam voorbij zien rollen, met een schuin oog naar de benzine rijders