Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

· 
Posted: 02.04.2021 - 13:33  ·  #61
Als je met verstand/portemonnee koopt, koop je zoiets :D :
https://www.autowereld.nl/toyo…tails.html
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 13:37  ·  #62
Hehe, ja zo'n Toyota koop je zeker met je verstand, en niks anders dan dat :D
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 03.04.2021 - 11:03  ·  #63
Het is best een lastige keuze ook, en het moet ook thuis te verantwoorden zijn. Mijn huidige auto is betrouwbaar, mijn vrouw rijdt er graag in maar is wat te klein aan het worden. Als het puur aan mij lag zou ik voor een nette V70 gaan, liefst met een turbomotor. Of, nog leuker, een 850. Maar dat komt er hier gewoon niet in, dan ga ik minimaal 10 jaar terug in de tijd. Daarnaast wil ik geen gepimpte auto, gewoon standaard, netjes en betrouwbaar. Krasje hier of daar boeit me niet, als het maar betrouwbaar is. En.... heel graag nog een keer een vijfcilinder. Ik heb er daar 3 van gehad, en dit is toch onmiskenbaar en niet te vergelijken met de viercilinder die ik nu rijd. Mijn vrouw is van huis uit geen auto's gewend en vind elke stuiver die eraan wordt uitgegeven al een stuiver teveel. Dus een auto met het risico op hoge onderhoudskosten gaat wat strijd opleveren.

In dat geval zou een Toyota of Honda dus handiger zijn, maar jezus was zijn die krengen lelijk en saai. Daarnaast vind ik ook dat je met een oudere maar nette Volvo altijd voor de dag kunt komen, op de een of andere manier verouderen ze niet snel.

Ik blijf lekker zoeken, en moet net ergens tegenaan lopen of een keer een knoop doorhakken. Maar jullie input blijft welkom en handig! Hartelijk dank hiervoor :-)
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 03.04.2021 - 11:28  ·  #64
Auto ‘s zijn voor de meeste leden van dit forum ook emotie, anders zouden er velen van hier wel een Toyota of iets dergelijks rijden. Jammer voor je dat je partner een andere mening hierover heeft.

Ik heb het geluk dat mijn vrouw er niet zo over denkt. Toen ik in oktober vorig jaar haar vertelde dat er een schitterende XC70 te koop stond vroeg ze me waarom ik niet ging kijken. En waar ik nog ff twijfelde ivm de pittige aanschafprijs hiervan was zij degene die me zei: als jij die wagen zo graag hebt, dan koop je die toch !!
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2021 - 11:31  ·  #65
Quote door ProVolvo

Auto ‘s zijn voor de meeste leden van dit forum ook emotie, anders zouden er velen van hier wel een Toyota of iets dergelijks rijden. Jammer voor je dat je partner een andere mening hierover heeft.

Ik heb het geluk dat mijn vrouw er niet zo over denkt. Toen ik in oktober vorig jaar haar vertelde dat er een schitterende XC70 te koop stond vroeg ze me waarom ik niet ging kijken. En waar ik nog ff twijfelde ivm de pittige aanschafprijs hiervan was zij degene die me zei: als jij die wagen zo graag hebt, dan koop je die toch !!

Dat gaat een stuk makkelijker zo :). Nee, mijn vrouw ziet het puur als noodzakelijk kwaad. Het moet rijden, verder mag het zo weinig mogelijk kosten. Ik heb mijn vorige Volvo's allemaal gekocht omdat ze "zo veilig zijn, want dat is toch het allerbelangrijkste als je met je gezin op pad bent". Dat er dan persé een vijfcilinder in moest liggen vertelde ik er maar niet bij :).
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2021 - 11:46  ·  #66
Quote door pieter1976

Het is best een lastige keuze ook, en het moet ook thuis te verantwoorden zijn. Mijn huidige auto is betrouwbaar, mijn vrouw rijdt er graag in maar is wat te klein aan het worden. Als het puur aan mij lag zou ik voor een nette V70 gaan, liefst met een turbomotor. Of, nog leuker, een 850. Maar dat komt er hier gewoon niet in, dan ga ik minimaal 10 jaar terug in de tijd. Daarnaast wil ik geen gepimpte auto, gewoon standaard, netjes en betrouwbaar. Krasje hier of daar boeit me niet, als het maar betrouwbaar is. En.... heel graag nog een keer een vijfcilinder. Ik heb er daar 3 van gehad, en dit is toch onmiskenbaar en niet te vergelijken met de viercilinder die ik nu rijd. Mijn vrouw is van huis uit geen auto's gewend en vind elke stuiver die eraan wordt uitgegeven al een stuiver teveel. Dus een auto met het risico op hoge onderhoudskosten gaat wat strijd opleveren.

In dat geval zou een Toyota of Honda dus handiger zijn, maar jezus was zijn die krengen lelijk en saai. Daarnaast vind ik ook dat je met een oudere maar nette Volvo altijd voor de dag kunt komen, op de een of andere manier verouderen ze niet snel.

Ik blijf lekker zoeken, en moet net ergens tegenaan lopen of een keer een knoop doorhakken. Maar jullie input blijft welkom en handig! Hartelijk dank hiervoor :-)

Pieter, Pieter, als ik het zo lees heb je weinig verstand van auto's.OK, ieder zijn ding, maar laat ik even 1 ding rechtzetten, die 850 is geen gepimpte auto, al bied je er 10.000 euro voor dan krijg je het nog niet mee!
even goede vrienden, ik wens je nog veel geluk met het vinden van jou bolide.

Groet
Audy
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2021 - 11:58  ·  #67
Quote door Gero

Quote door pieter1976

Pieter, Pieter, als ik het zo lees heb je weinig verstand van auto's.OK, ieder zijn ding, maar laat ik even 1 ding rechtzetten, die 850 is geen gepimpte auto, al bied je er 10.000 euro voor dan krijg je het nog niet mee!
even goede vrienden, ik wens je nog veel geluk met het vinden van jou bolide.

Groet
Audy

Ik heb het niet over jouw auto specifiek hoor! Was meer een opmerking in het algemeen. Als ik op MP een V70 zie met zwart gespoten, of niet standaard velgen dan haak ik al af. Dus voel je niet gelijk aangevallen aub!
Succes met de verkoop van je 850.

Groeten Pieter
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.04.2021 - 13:42  ·  #68
Quote door pieter1976

betrouwbaar is. En.... heel graag nog een keer een vijfcilinder. Ik heb er daar 3 van gehad, en dit is toch onmiskenbaar en niet te vergelijken met de viercilinder die ik nu rijd. Mijn vrouw is van huis uit geen auto's gewend en vind elke stuiver die eraan wordt uitgegeven al een stuiver teveel. Dus een auto met het risico op hoge onderhoudskosten gaat wat strijd opleveren.

Als je vrouw vindt dat het niets mag kosten ga je er nooit uit komen, want wil je persoonlijke mobiliteit, moet je ervoor betalen. Wat je bespaart met de aanschaf, betaal je terug in onderhoudskosten. Anders gaat ze maar met de fiets of het OV als ze geen geld wil uitgeven aan auto's. Of ga private leasen als je geen onverwachte kosten wil, maar dan betaal je je suf aan maandelijkse termijnen en krijg je een amechtig milieu-driecilindertje onder de kap.
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 09:29  ·  #69
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 09:43  ·  #70
Quote door Gero

Hoi Pieter

kijk even op deze site , er staat een mooie V70 die voldoet aan je wensenVolvo V70 2.4 Dynamic-Line
https://vtmautotechniek.nl/vol…edition-ii

Hoi Gero!

Deze heb ik toevallig al op mijn lijstje staan, bedank voor je tip! Ik heb zelfs al contact gehad met de verkoper over deze auto, ik ga hier binnenkort even kijken. Ken jij deze auto toevallig? Prijs lijkt me op zich prima, en de auto ziet er netjes uit.

Hij heeft nog meer aardige auto's staan trouwens. Een bezoekje waard :happy:
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 09:46  ·  #71
Dit is trouwens qua kleur en velgen wel PRECIES dezelfde V70 dat ik eerder heb gehad. Ik zou er dan wel een andere velg en een spoilertje op willen om hem iets anders te laten lijken haha.
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 09:48  ·  #72
VTM is zeker een bezoekje waard.
Heb er al wat onderhoud uit laten voeren en ben er zeer tevreden mee.

Voor de eigenaar Corné is het een uit de hand gelopen hobby, deed aan huis veel met vooral V70 en is daar vorig jaar uit z’n jasje gegroeid.
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 09:51  ·  #73
Oh wat leuk! Ik heb al contact met hem gehad, toevallig over de V70 die Gero aanhaalde. Hele aardige kerel qua contact. Ik woon er relatief dichtbij dus ga er als dat lukt even langs komende week.

Weet jij toevallig of de auto's buiten staan? Ik ben er vanmiddag in de buurt dus zou er dan even langs kunnen piepen.
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 09:57  ·  #74
Er staan meestal een auto of 4 buiten (achter een hek) maar weet niet of deze erbij staat.

Ik vind persoonlijk deze wel lekker trouwens:

https://occasions.mobilox.nl/2…ed-edition
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 09:59  ·  #75
Haha ja die had ik ook al gezien..... Schitterend, en mooie kleur ook! Maar daarvoor moet ik nog even doorsparen helaas.

Selected quotes for multi-quoting:   0