Het is best een lastige keuze ook, en het moet ook thuis te verantwoorden zijn. Mijn huidige auto is betrouwbaar, mijn vrouw rijdt er graag in maar is wat te klein aan het worden. Als het puur aan mij lag zou ik voor een nette V70 gaan, liefst met een turbomotor. Of, nog leuker, een 850. Maar dat komt er hier gewoon niet in, dan ga ik minimaal 10 jaar terug in de tijd. Daarnaast wil ik geen gepimpte auto, gewoon standaard, netjes en betrouwbaar. Krasje hier of daar boeit me niet, als het maar betrouwbaar is. En.... heel graag nog een keer een vijfcilinder. Ik heb er daar 3 van gehad, en dit is toch onmiskenbaar en niet te vergelijken met de viercilinder die ik nu rijd. Mijn vrouw is van huis uit geen auto's gewend en vind elke stuiver die eraan wordt uitgegeven al een stuiver teveel. Dus een auto met het risico op hoge onderhoudskosten gaat wat strijd opleveren.
In dat geval zou een Toyota of Honda dus handiger zijn, maar jezus was zijn die krengen lelijk en saai. Daarnaast vind ik ook dat je met een oudere maar nette Volvo altijd voor de dag kunt komen, op de een of andere manier verouderen ze niet snel.
Ik blijf lekker zoeken, en moet net ergens tegenaan lopen of een keer een knoop doorhakken. Maar jullie input blijft welkom en handig! Hartelijk dank hiervoor