Deze heb ik toevallig al op mijn lijstje staan, bedank voor je tip! Ik heb zelfs al contact gehad met de verkoper over deze auto, ik ga hier binnenkort even kijken. Ken jij deze auto toevallig? Prijs lijkt me op zich prima, en de auto ziet er netjes uit.
Hij heeft nog meer aardige auto's staan trouwens. Een bezoekje waard
ik ken die auto niet, kwam toevallig op die site via een forumgenoot (850 forum) die zijn 10-klepper daar had ingeruild, de verkoper kom bij mij goed over, echt een Volvo liefhebber
Trouwens, de verschillen tussen een V70 uit 2004 (dus pre-facelift) en de V70 uit 2005 (after-facelift), zijn deze puur cosmetisch? Ik heb een tijd terug eens in een V70 uit 2006 gereden, 140 pk, en deze reed echt aanmerkelijk beter en sneller als mijn V70 uit 2001 op dat moment. Hadden in principe dus hetzelfde blok volgens mij, allebei de 2.4 140pk. Maar de nieuwere V70 voelde echt beter aan, sneller en het blok reageerde ook veel mooier.
Trouwens, de verschillen tussen een V70 uit 2004 (dus pre-facelift) en de V70 uit 2005 (after-facelift), zijn deze puur cosmetisch? Ik heb een tijd terug eens in een V70 uit 2006 gereden, 140 pk, en deze reed echt aanmerkelijk beter en sneller als mijn V70 uit 2001 op dat moment. Hadden in principe dus hetzelfde blok volgens mij, allebei de 2.4 140pk. Maar de nieuwere V70 voelde echt beter aan, sneller en het blok reageerde ook veel mooier.
Kan ook een kwestie van hoe fris de motor is/onderhoud. Als b.v. de VVT niet goed werkt, hoef je b.v. niet perse een foutmelding te krijgen, maar dan loopt je motor wel minder vlot. Maar ook dingen als een verse LMM of lambdasonde kunnen merkbaar verschil geven.
Of misschien dat die '140 pk' waar je in gereden had, gechipt was naar 180 pk
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39894 Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:
Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?
Dat wist ik niet, wat is er dan gewijzigd? Ik weet wel dat door de jaren heen andere gaskleppen en sensors zijn gebruikt. Verbruik op papier zegt niet zoveel. Dat kan ook door andere banden vanaf fabriek monteren al zijn.
Dat wist ik niet, wat is er dan gewijzigd? Ik weet wel dat door de jaren heen andere gaskleppen en sensors zijn gebruikt. Verbruik op papier zegt niet zoveel. Dat kan ook door andere banden vanaf fabriek monteren al zijn.
Ik had al gezien dat de nieuwere modellen vanaf 2005 wat zuiniger waren. Maar ik dacht eigenlijk dat dit kwam omdat ze een stukje lichter waren. Scheelt bijna 100 kilo ook als ik me niet vergis. Maar blijkbaar zijn er dus ook wijzigingen gedaan aan het blok zelf.
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht: Berichten: 873 Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:
Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?
Deze heb ik toevallig al op mijn lijstje staan, bedank voor je tip! Ik heb zelfs al contact gehad met de verkoper over deze auto, ik ga hier binnenkort even kijken. Ken jij deze auto toevallig? Prijs lijkt me op zich prima, en de auto ziet er netjes uit.
Hij heeft nog meer aardige auto's staan trouwens. Een bezoekje waard
Nee, helaas nog niet..... we zitten hier in isolatie. Jongste zoon positief getest op corona. Dochter dan weer negatief, en vrouwlief wacht nog op de uitslag. Aangezien we voorlopig nog wel binnen zitten, heb ik maar besloten om in ieder geval mijn V40 te gaan laten keuren. Verwacht daar trouwens weinig ellende aan hoor.
Over een week, anderhalve week maar weer opnieuw gaan zoeken. Ben ook met een schuin oog aan het kijken naar wat Avensissen (Avensi??). Wat ik over die auto's lees is echt bijna alleen maar positief. Misschien ook weleens fijn om te ervaren hoe het is om een auto naar de APK te brengen zonder er met lood in je schoenen heen te gaan.
Prima auto's hoor! Ik heb er zelf 1 gehad (T25 wagon, in het zwart), en wel een 2.4 liter automaat. Reed erg prettig (en stil!). Enige minpunt vond ik (persoonlijk) de zitpositie. Die was mij wat te 'hoog' (lastig uit te leggen aangezien het geen hoge auto is). Plus de stoelen waren beperkt instelbaar in vergelijking met een Volvo (maarja, Volvo stoelen zijn ook wel érg goed). Als ik een tip mag geven, ga voor een Executive uitvoering, die hebben betere stoelen (en ook nog eens elektrisch verstelbaar). De 2.4 liter die ik had was erg rap. Hij zoop alleen wel veel... En tegenwoordig is tanken daarmee wel wat duurder, aangezien deze blokken schijnbaar geen E10 mogen hebben (alleen de 2.4, de 1.8 en 2.0 wel).
Prima auto's hoor! Ik heb er zelf 1 gehad (T25 wagon, in het zwart), en wel een 2.4 liter automaat. Reed erg prettig (en stil!). Enige minpunt vond ik (persoonlijk) de zitpositie. Die was mij wat te 'hoog' (lastig uit te leggen aangezien het geen hoge auto is). Plus de stoelen waren beperkt instelbaar in vergelijking met een Volvo (maarja, Volvo stoelen zijn ook wel érg goed). Als ik een tip mag geven, ga voor een Executive uitvoering, die hebben betere stoelen (en ook nog eens elektrisch verstelbaar). De 2.4 liter die ik had was erg rap. Hij zoop alleen wel veel... En tegenwoordig is tanken daarmee wel wat duurder, aangezien deze blokken schijnbaar geen E10 mogen hebben (alleen de 2.4, de 1.8 en 2.0 wel).
Goeie tip, bedankt! Weet jij toevallig hoe de kwaliteit van de Toyota automaatbakken is? Bij Volvo durf ik het eigenlijk niet aan, zeker ook omdat de Volvo's in mijn prijsklasse vaak meer dan 300K gereden hebben. Ik was toevallig bezig met een mooie Avensis aan de andere kant van het land, en toen kwam het belletje van de GGD binnen. Dus de plannen mogen de komende 1,5 a 2 weken even in de ijskast.
Het is wel weer wennen om je eventueel te oriënteren op een ander merk trouwens. Bij Volvo ken ik inmiddels wel wat sterke en zwakke punten, en ik ken wat specialisten voor een een eventuele aankoopkeuring. Bij Toyota ligt dat anders, daarvan weet ik helemaal niks.
Of zijn die dingen zo goed dat ze zonder aankoopkeuring te koop zijn?