Quote door RogerPaolo
bij Bluekens heeft men de accu gemeten en die zou nog goed zijn. Op zich vind ik het sierend dat ze me geen accu verkopen wanneer dat volgens hen niet nodig is. Maar afgelopen weekend stond ik na een minuut of 5 op Vida en 10 minuten standkachel met ratelende relais zonder stroom om te starten. Dus toch een accu gekocht, Varta silver line 85Ah 800CCA. 129 euro en thuisbezorgd. Ding blijkt wel 4 cm smaller (bummer) maar door de beugel die er overheen zit en wat creativiteit zit ie toch muurvast. En prompt zijn ook mijn standkachel problemen opgelost.... de foutmeldingen die Vida gaf (oververhittingsthermostaat, pomp, ventilator) waren blijkbaar te wijten aan het tekort aan stroom? Nou ja, het werkt nu in ieder geval en met deze batterij kan ik de winter door.
Mooi te weten, ik ben een standkachel freak. 365 dagen per jaar staat hij aan.
Meer om koude start van de motor verminderen in de zomer, en winter om ook in een warme wagen te stappen, wel zo lekker.
Ik had een Bosch 95ah in de Ml, en die was opeens dood. Leeftijd van die accu ken ik niet.
Vorig jaar een Varta er in gezet van 95ah. Maar die trok het opeens niet meer.lekker als je weg moet en je hoort klikkerdeklik uit het vooronder.
Nu, na lang zoeken heb ik bij accuweb.nl een Landport agm- gel startstop accu gevonden met 850ah startcapaciteit. Sterker valt niet te krijgen, een mega zwaar ding. 2 jaar garantie..
Accu web heeft best redelijke prijzen moet ik zeggen. 199.- incl btw op de deurmat.
Neem er maar eens een kijkje, ik denk dat in de kou, een agm-gel startstop accu meer presteert.