Een "nieuwe" motor voor mijn Volvo V70 Classic 1999

Help, nu ben ik de klusser.....

ceesbeeke
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 73
Subject:

Een "nieuwe" motor voor mijn Volvo V70 Classic 1999

· 
Posted: 12.02.2018 - 21:00  ·  #1
Vanmiddag een begin gemaakt aan het vervangen van mijn oude motor in de Volvo V70 Classic 1999, samen met (meer onder leiding van) BLADE, een absolute kenner van Volvo motoren en auto's. Vorige week heeft hij een vervangende motor geregeld bij RIMA in Druten en die heb ik opgehaald op een aanhangwagentje. Het blijkt een exemplaar te zijn dat nog geen 185.000 km heeft gelopen, en die er gewoon heel goed uit ziet. Vanmiddag dus op naar de garage van BLADE en eerst de opgehaalde motor gestript. En wat leer ik een hoop! Ik zie nu duidelijk waar alle onderdelen zitten, de nokkenas, de kleppen, de cilinders, spruitstuk, allerlei keerringen en pakkingen, waterpomp en nog veel meer. Ik zie nu ook wat er allemaal kapot kan gaan aan een motor, en daardoor voel ik me ook lekkerder als ik in mijn mooie Volvo over de weg rijd.....
De oude motor is nog niet helemaal kapot, door wat noodvoorzieningen kan ik er gelukkig nog wel mee rijden en heb ik nog even de tijd voordat de nieuwe motor er in gezet moet worden.
Ik krijg er steeds meer plezier in.... Ik zal proberen verslag te blijven doen. Tot nu toe: Dank aan BLADE, een absoluut vakman!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Robbar
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

Re: Een "nieuwe" motor voor mijn Volvo V70 Classic 1999

· 
Posted: 17.02.2018 - 09:51  ·  #2
Gaat een mooi project worden zo een motorwissel. Een 10 v of een 20 klepper ?
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.02.2018 - 10:46  ·  #3
Goed bezig! Houd hem op de weg!
Very_S60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 17.02.2018 - 12:09  ·  #4
Dit topic ga ik zeker volgen. Als ik in de buurt was geweest had ik graag willen kijken.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 04.03.2018 - 21:24  ·  #5
Na toch wel wat tegenslag, rijdt de classic van Cees weer als een nieuwe.

Helaas bleek de 10 klepper die we van Rima kregen niet de goede. Ik had zelf ook al wel gezien dat het een en ander anders was, maar volgens Rima kon ik het hele multiriem gebeuren zo over zetten van de oude motor. Helaas niet dus, Cees had al de variant van nieuw type onderblok met oude type 10v kop, hoe het precies zit geen idee, maar de verschillen zijn overduidelijk eenmaal naast elkaar. Desalniettemin toch door gegaan, en gelukkig had Rima toch een goede staan met 190k. Het duurde helaas wel even voordat de motor werd geleverd, wat helemaal op hun kosten is gedaan (eerlijk is eerlijk, ze hebben het erg goed opgelost!) en wat waren we er blij mee! Erg mooie motor, duidelijk weinig km’s. Meteen met opknappen begonnen, achterste krukaskeerring vernieuwd, in/uitlaat pakkingen, tapeind uitaat gerepareerd, diverse koelwater pakkingen vernieuwd, nieuwe thermostaat, nieuwe bouten voor starterkrans en koppelomvormer etc...

Na een ruime dag sleutelen zat alles weer in elkaar, verse olie en filter erop, en moment van starten, toch fijn dat dat in 1x goed gaat, Cees had een lach van oor tot oor, als een naaimachientje zegtie. Job done!

Cees, het was gezellig! Bedankt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 04.03.2018 - 23:02  ·  #6
Nice!!!!

Mag ik vragen hoeveel het kost om zo'n mooie nieuwe krachtbron te plaatsen?

Selected quotes for multi-quoting:   0