Ik wil je niet bang of ongerust maken, maar onderstaand mijn ervaring met een V40;
in 2002 nieuw gekocht een 2.0 T4 automaat voorzien van alle mogelijke opties, door de dealer laten voorzien van een LPi installatie. Problemen die er geweest zijn binnen 1 jaar tijd, alle onder garantie vervangen:
* bij 15000 km kop eraf omdat kleppen rammelden als een dolle
* alle 4 de veerpoten vervangen
* airco die slecht ontwasemd en een pak herrie maakt
* bij 65 dkm de 3e automaatbak erachter
Auto stond meer in werkplaats als dat ik er mee reed. Heb 'm binnen het einde van het jaar, toen hij weer in de garage stond voor problemen met de automaatbak (let wel het ging nu om bak nummer 4) ingeruild op een nieuwe S60.
Auto is nog naar Volvo Zweden geweest na de 2e automaatwissel om voorzien te worden van een speciale bakkoeler, dealer heeft de auto vaker bij Volvo Nederland gehad als welke andere door hun geleverde auto dan ook. Bij de inruil op de S60 een hele hoop gezeik gehad met Volvo Nederland om van hun een bijdrage te krijgen in de reeds gemaakt kosten / verhogen van de nruilwaarde.
Mijn eigen fout hierin; ik kocht de V40 omdat ik dacht dat hij groot genoeg was voor mijn hond toentertijd (Duitse Dog), dit was dus een lachertje want hij paste totaal niet achterin... De V40 is helemaal niet zo groot als dat het lijkt.
Rij al jaren nu weer 854 T5, inmiddels een 'nieuwe' Duitse Dog en deze kan gewoon lekker languit op de achterbank als hij meegaat