Als ik smorgens de auto start en rustig weg kachel dan schakels hij naar de 2.
Als ik langzaam versnel loopt het toerental op tot 3000 waarop hij schakels naar 3 en vrij snel naar 4 omdat ik maar 50 km/uur mag.
Dit doet hij 1 keer als de auto koud is.
De rest Vd rit schakels hij op lagere toerentallen door en je merkt er weinig van.
Alleen met een kudde motor doet hij dit.
Als ik nu de auto koud start en ik laat hem een minuutje stationair draaien gebeurt het niet.
Dus enkel met koude motor en koude automaat een kort hoog toerental in 2 waarop hij vrij snel terug schakels naar 3 en 4.
Daarnaast valt het me op dat als ik wat pittiger rijd dat de bak veel soepeler schakeld dan als ik zoals gewoonlijk wat rustiger versnel.
De bak heeft een flush gehad in Oldenzaal ca 12000 km geleden
Ik zou bijna pittiger gaan rijden omdat hij dan lekkerder schakeld.
Herkent iemand dit fenomeen?
Als ik langzaam versnel loopt het toerental op tot 3000 waarop hij schakels naar 3 en vrij snel naar 4 omdat ik maar 50 km/uur mag.
Dit doet hij 1 keer als de auto koud is.
De rest Vd rit schakels hij op lagere toerentallen door en je merkt er weinig van.
Alleen met een kudde motor doet hij dit.
Als ik nu de auto koud start en ik laat hem een minuutje stationair draaien gebeurt het niet.
Dus enkel met koude motor en koude automaat een kort hoog toerental in 2 waarop hij vrij snel terug schakels naar 3 en 4.
Daarnaast valt het me op dat als ik wat pittiger rijd dat de bak veel soepeler schakeld dan als ik zoals gewoonlijk wat rustiger versnel.
De bak heeft een flush gehad in Oldenzaal ca 12000 km geleden
Ik zou bijna pittiger gaan rijden omdat hij dan lekkerder schakeld.
Herkent iemand dit fenomeen?