Eerste keer groot onderhoud: klopt deze prijs?

folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

Re: Eerste keer groot onderhoud: klopt deze prijs?

· 
Posted: 10.09.2015 - 22:03  ·  #16
Quote door olaf

Je lijkt mijn vrouw wel :'(

typfoutje !

:thumb: :thumb: :yes:
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 11.09.2015 - 09:52  ·  #17
@BD, dan ben ik benieuwd waar die dealer van blijft bestaan, want dat gaat haast niet voor dergelijke tarieven. Reken zelf maar na, oliebeurtje incl filters is als je goede olie zelf zou kopen ong €60,- - €90,- voor 6ltr, daar komt nog wat kleinmateriaal bij als filter, plug dus zeg €100,- totaal? Pakking spruitstuk alleen zal niet zo duur zijn, €10,-? Uitlijnen is vooral uurwerk maar dat apparaat moet ook betaald wordenen die zijn niet goedkoop, APK is meestal gratis bij beurt, assistance ook, keuring alarm kost ook geen materiaal. Blijft er voor de uren dus ong €200,- over, als ze daar 4 uur meer bezig zijn geweest, hebben ze een uurtarief waar een dealer niet van kan bestaan.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 11.09.2015 - 22:44  ·  #18
Ik doe alles zelf omdat ik dat erg leuk vind.
Daarnaast wordt ik wat minder blij van rekeningen van de meeste garages die ik bij anderen zie. er zijn gelukkig uitzonderingen... maar bv geen garage koopt 0w30 per liter of 5 liter in en wat kost zon liter olie dan nog? wat is de inkoop prijs van filters ik mag verwachten dat daar ook wat op verdient wordt. tenminste de laatste keren dat ik rekeningen zag met filters 3x zo duur als kwaliteitsfilter gaf mij geen fijn gevoel. dus omrekenen wat er na aftrek van materialen een uur kost is niet reeel. het hele plaatje moet je dan doorrekenen. In dit geval is dit allemaal niet interessant omdat belangrijkste probleem me lijkt dat er onduidelijke prijsafspraken gemaakt waren. Zomaar zoveel afwijken vindt ik onfatsoenlijk en zou mn vertrouwen in de zaak geheel teniet doen. De discussie kan je niet winnen ben ik bang, maar als er verder geen banden zijn meteen vetrekken. hoe vind je wel een goede garage? luitser eens rond op het forum.. en probeer volgende keer heldere afspraken te maken succes met de zoektocht. :-|
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.09.2015 - 23:40  ·  #19
Quote door R-W

@BD, dan ben ik benieuwd waar die dealer van blijft bestaan, want dat gaat haast niet voor dergelijke tarieven. Reken zelf maar na, oliebeurtje incl filters is als je goede olie zelf zou kopen ong €60,- - €90,- voor 6ltr, daar komt nog wat kleinmateriaal bij als filter, plug dus zeg €100,- totaal? Pakking spruitstuk alleen zal niet zo duur zijn, €10,-? Uitlijnen is vooral uurwerk maar dat apparaat moet ook betaald wordenen die zijn niet goedkoop, APK is meestal gratis bij beurt, assistance ook, keuring alarm kost ook geen materiaal. Blijft er voor de uren dus ong €200,- over, als ze daar 4 uur meer bezig zijn geweest, hebben ze een uurtarief waar een dealer niet van kan bestaan.

Het betreft hier een vrij grote dealer met meerdere filialen.
Ik vermoed dat de inkopen ook in het groot worden gedaan, waardoor de prijs flink wordt gereduceerd.
Ze hebben erg veel lease in onderhoud en de bruggen van alle filialen zijn continu bezet.
Ik denk dat dit de basis is voor wat "aangenamer" geprijsde beurten.
Tevens heb ik ooit eens van hun begrepen dat de tarieven van Volvo's ouder dan 5 jaar lager liggen.
Of het uit kan ?
Zeg het maar, ze bestaan al vrij lang.

Selected quotes for multi-quoting:   0