27 oktober 2009 | Tekst: Alexander Inia | Bron: Autoweek.nl
Na alle spyshots van de afgelopen maanden vindt Volvo zelf het nu ook tijd om ons kennis te laten maken met de nieuwe S60. Het eerste officiële levensteken is –hoe kan het ook anders- een teaser.
We zien de bekende Turkse kunstenaar Esref Armagan die kijkt naar een fotoshoot met de nieuwe S60. In z’n zonnebril weerspiegelt het front van de S60. Het ziet er allemaal heel spannend uit, maar de oplettende lezer van onze site weet natuurlijk al bijna voor honderd procent hoe de S60 eruit komt te zien. Een spionagefotograaf betrapte de auto immers enkele weken geleden al.
De nieuwe S60 is een behoorlijke stap vooruit ten opzichte van het model dat inmiddels uit productie is. Allereerst krijgt de vierdeurscoupé voor het eerst de beschikking over viercilinder downsizemotoren. De 1,6-liter GTDi uit de concept-car, die bij Ford bekendstaat als SCTi Ecoboost, vindt zeker z’n weg naar de S60. Deze komt met drie vermogens: 130, 150 en 180 pk. Een 2,0-liter turbomotor gaat de echte pk-hongerigen bedienen. Deze debuteert binnenkort in de XC60 en is goed voor een dikke 200 pk.
Ook profiteert de S60 van de nieuwste dieseltechnologie. Er staat een versie op stapel met een CO2-uitstoot van 119 gram per kilometer, net niet goed genoeg voor 20 procent bijtelling.
Op veiligheidsgebied is de nieuwe S60 helemaal up-to-date. Standaard beschikt de auto over City Safety, het systeem dat debuteerde op de XC60. Verder komt er Pedestrian Safety op, waarbij de auto zelf remt voor voetgangers.
De Volvo S60 beleeft z’n publieksdebuut waarschijnlijk op de Autosalon van Genève in maart. We verwachten ‘m rond de zomer in de showrooms. Hij moet het dan opnemen tegen auto’s als de Audi A4, BMW 3-serie en Mercedes C-klasse.
Na alle spyshots van de afgelopen maanden vindt Volvo zelf het nu ook tijd om ons kennis te laten maken met de nieuwe S60. Het eerste officiële levensteken is –hoe kan het ook anders- een teaser.
We zien de bekende Turkse kunstenaar Esref Armagan die kijkt naar een fotoshoot met de nieuwe S60. In z’n zonnebril weerspiegelt het front van de S60. Het ziet er allemaal heel spannend uit, maar de oplettende lezer van onze site weet natuurlijk al bijna voor honderd procent hoe de S60 eruit komt te zien. Een spionagefotograaf betrapte de auto immers enkele weken geleden al.
De nieuwe S60 is een behoorlijke stap vooruit ten opzichte van het model dat inmiddels uit productie is. Allereerst krijgt de vierdeurscoupé voor het eerst de beschikking over viercilinder downsizemotoren. De 1,6-liter GTDi uit de concept-car, die bij Ford bekendstaat als SCTi Ecoboost, vindt zeker z’n weg naar de S60. Deze komt met drie vermogens: 130, 150 en 180 pk. Een 2,0-liter turbomotor gaat de echte pk-hongerigen bedienen. Deze debuteert binnenkort in de XC60 en is goed voor een dikke 200 pk.
Ook profiteert de S60 van de nieuwste dieseltechnologie. Er staat een versie op stapel met een CO2-uitstoot van 119 gram per kilometer, net niet goed genoeg voor 20 procent bijtelling.
Op veiligheidsgebied is de nieuwe S60 helemaal up-to-date. Standaard beschikt de auto over City Safety, het systeem dat debuteerde op de XC60. Verder komt er Pedestrian Safety op, waarbij de auto zelf remt voor voetgangers.
De Volvo S60 beleeft z’n publieksdebuut waarschijnlijk op de Autosalon van Genève in maart. We verwachten ‘m rond de zomer in de showrooms. Hij moet het dan opnemen tegen auto’s als de Audi A4, BMW 3-serie en Mercedes C-klasse.