Zó de auto is dit weekend eens goed vertroeteld bij Martin in Oldenzaal (MMTS)
Afgelopen vrijdagmorgen om 8.30 draai ik bij Martin het terrein op.
Eerst ff lekker genieten van een bakkie en sigaartje. Dan is het zover de de V70 mag de brug op voor de EGR intake reiniging. Eerst wat controles en dan de boel loshalen. Wat een smeerboel!
In eerst instantie leek de vervuiling na 270.000 km mee te vallen tot dat we wat dieper in het EGR huis keken daar zat hooguit nog een gaatje ter grote van een pink, ipv 4 vingers . Dikke stukken aangekoekte troep werd er uitgebikt na een tijdje konden we er weer door kijken en werd het letterlijk licht aan de andere kant
Reinigingsvloeistoffen toegevoegd aan de tank en de motorolie en en de vernevelaar aangesloten op de inlaat daarna lekker laten draaien, eerste een hele tijd stationair en vervolgens nog een hele tijd op ca. 2000 of 2.500 toeren (heb niet gekeken ).
Na dat de EGR reiniging klaar was alles schoongemaakt en weer gemonteerd. Ondertussen de Airco aangesloten om bij te vullen. Was geen overbodige luxe aangezien er nog maar 300 gram van de 700 aanwezig was
Olie afgetapt, welke git maar dan ook git zwart was terwijl deze er nog maar 4.000 km inzat..
Vervolgens hebben we alle filters vervangen omdat het vertrouwen in de garage waar ik de auto heb aangeschaft weg was en ik het idee had dat de auto geen afleverbeurt heeft gehad.
Dus brandstoffilter, oliefilter, interieurfilter, luchtfilter zijn allemaal vervangen
Daarnaast de Koelvloeistoftemperatuursensor, aangezien mijn temp. meter niet mooi in het midden stond maar er iets overheen en de auto stationair nogal brommerig was. Beide klachten zijn weg. Temp staat weer mooi in het midden en stationeer geen brommen of resonanties meer. :thumb: Toen nog even een andere kentekenplaathouder, achterwisser vervangen die was aan zijn einde en heel wat rubbers gesmeerd zodat deze zich evt weer goed centreren als dat niet het geval zou zijn. Om 14.00 Martin bedankt en ff de boel schoon geblazen op de snelweg richting Osnabruck lekker gangetje van 190 km/h zodat alles wat zich evt voor de kat. heeft afgezet er nog even door geblazen zou worden.
Wat merk ik? Nou de auto start vlotter, trekt over het gehele koppelbereik veel vloeiender door, ben alle resonanties in de auto kwijt. Geen trillende binnenspiegel meer.
Stationair klinkt hij voller en dieper .. tja hoe zeg je dat .. gewoon lekkerder.
Kijken of het komende weken nog wat beter word, schijnbaar is dat zo.. ik ben benieuwd! In ieder geval blij dat ik het gedaan heb
Afgelopen vrijdagmorgen om 8.30 draai ik bij Martin het terrein op.
Eerst ff lekker genieten van een bakkie en sigaartje. Dan is het zover de de V70 mag de brug op voor de EGR intake reiniging. Eerst wat controles en dan de boel loshalen. Wat een smeerboel!
In eerst instantie leek de vervuiling na 270.000 km mee te vallen tot dat we wat dieper in het EGR huis keken daar zat hooguit nog een gaatje ter grote van een pink, ipv 4 vingers . Dikke stukken aangekoekte troep werd er uitgebikt na een tijdje konden we er weer door kijken en werd het letterlijk licht aan de andere kant
Reinigingsvloeistoffen toegevoegd aan de tank en de motorolie en en de vernevelaar aangesloten op de inlaat daarna lekker laten draaien, eerste een hele tijd stationair en vervolgens nog een hele tijd op ca. 2000 of 2.500 toeren (heb niet gekeken ).
Na dat de EGR reiniging klaar was alles schoongemaakt en weer gemonteerd. Ondertussen de Airco aangesloten om bij te vullen. Was geen overbodige luxe aangezien er nog maar 300 gram van de 700 aanwezig was
Olie afgetapt, welke git maar dan ook git zwart was terwijl deze er nog maar 4.000 km inzat..
Vervolgens hebben we alle filters vervangen omdat het vertrouwen in de garage waar ik de auto heb aangeschaft weg was en ik het idee had dat de auto geen afleverbeurt heeft gehad.
Dus brandstoffilter, oliefilter, interieurfilter, luchtfilter zijn allemaal vervangen
Daarnaast de Koelvloeistoftemperatuursensor, aangezien mijn temp. meter niet mooi in het midden stond maar er iets overheen en de auto stationair nogal brommerig was. Beide klachten zijn weg. Temp staat weer mooi in het midden en stationeer geen brommen of resonanties meer. :thumb: Toen nog even een andere kentekenplaathouder, achterwisser vervangen die was aan zijn einde en heel wat rubbers gesmeerd zodat deze zich evt weer goed centreren als dat niet het geval zou zijn. Om 14.00 Martin bedankt en ff de boel schoon geblazen op de snelweg richting Osnabruck lekker gangetje van 190 km/h zodat alles wat zich evt voor de kat. heeft afgezet er nog even door geblazen zou worden.
Wat merk ik? Nou de auto start vlotter, trekt over het gehele koppelbereik veel vloeiender door, ben alle resonanties in de auto kwijt. Geen trillende binnenspiegel meer.
Stationair klinkt hij voller en dieper .. tja hoe zeg je dat .. gewoon lekkerder.
Kijken of het komende weken nog wat beter word, schijnbaar is dat zo.. ik ben benieuwd! In ieder geval blij dat ik het gedaan heb