Nee is een goede vraag Frank!
Voor zover ik gehoord heb, heeft men een proefrit gemaakt, omdat we laatst een keer een geluid uit het onderstel hoorden komen. Men heeft dus een proefrit gemaakt om te kijken wat het geweest kan zijn, maar dat heeft niets opgeleverd. Wel kwam men er toen mee dat er een klepstoter stuk zou zijn. Hoe ze dat verder hebben bepaald weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ze pas uitsluitsel konden geven als ze een en ander uit elkaar zouden halen.
Het zou me niet verbazen als dit inderdaad een probleem is, ik vond de motor niet helemaal lekker lopen de laatste tijd. M'n vader had eerst niets gehoord, maar zei later dat ie inderdaad wel bij koude motor en lage toeren een soort brommend geluid (if I remember it correct) heeft gehoord.
In de verhalen op het internet hoor ik mensen over een bootachtig geluid en als ik de vele filmpjes luister, ook die die goed lopen, klinkt het in mijn geheugen inderdaad als een probleem met de klepstoters.
In mijn geheugen klinkt het nog het meest als op dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=F6LuWZklgtU
Voor de duidelijkheid zal ik straks proberen een filmpje te maken als de auto hier weer is....
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
:whisper: