Kan iemand mij vertellen of het schoonmaken/vervangen van de Uitlaatgasrecirculatieregelaar een eenvoudig klusje is? Zal uitleggen waarom ik het vraag: Al enige tijd gaat af en toe het waarschuwingslampje (motorblok) branden, op het display staat een melding dat de motor service nodig heeft. In het begin kwam de melding nogal eens direct na het tanken om dan na een uurtje weer te verdwijnen. Na verschijnt de melding eigenlijk constant. Ik weet dat het met de emissie te maken heeft en volgens mijn (niet Volvo) garage moet de EGR sensor worden schoongemaakt cq vervangen. Maar de monteur kijkt erbij alsof de hele auto gedemonteerd moet worden.
Nu zie ik op Vadis dat er een Uitlaatgasrecirculatieklep (EGR-klep) en een -regelaar op de auto zit en waar je het kunt vinden, lijkt me niet zo gecompliceerd, maar ik ben geen technicus dus misschien heb ik het mis.
Gisteren naar de garage gebracht voor nog andere dingetjes en om dat EGR spul, schoon te maken.
Net de auto opgehaald, monteur vertelde dat demontage niet nodig was geweest, want ze hadden een nieuwe ''spray'' gebruikt. De melding was nu weg. Naar mijn Vadis printjes hebben ze ook niet gekeken want die lagen nog net zo in de auto als dat ik ze neergelegd had.
Nog voor ik 10 km gereden had verscheen de storingsmelding alweer op het display.
Wat moet ik me hier nou van denken? Heeft er iemand tips? Bedankt alvast!!
Nu zie ik op Vadis dat er een Uitlaatgasrecirculatieklep (EGR-klep) en een -regelaar op de auto zit en waar je het kunt vinden, lijkt me niet zo gecompliceerd, maar ik ben geen technicus dus misschien heb ik het mis.
Gisteren naar de garage gebracht voor nog andere dingetjes en om dat EGR spul, schoon te maken.
Net de auto opgehaald, monteur vertelde dat demontage niet nodig was geweest, want ze hadden een nieuwe ''spray'' gebruikt. De melding was nu weg. Naar mijn Vadis printjes hebben ze ook niet gekeken want die lagen nog net zo in de auto als dat ik ze neergelegd had.
Nog voor ik 10 km gereden had verscheen de storingsmelding alweer op het display.
Wat moet ik me hier nou van denken? Heeft er iemand tips? Bedankt alvast!!