Quote door mennob88
proberen we het nu opnieuw, nu met de laptop.
Storing zoeken --> Autocommunicatie --> ECM --> Verbranding van roetdeeltjes --> VCT2000
wat betreft je reactie over het niet durven, mij boeit dat niet ik wil graag leren en als ik iets fout doe waar ik ook vaker bang voor ben dan heb ik gewoon pech en mag de Volvo het gewoon oplossen. hebben zij ook wat te doen, tot nu toe is nog altijd alles goed gegaan.
je kan ook de injectors controleren, deze zijn bij mij ook verbeterd na het gebruik van forte. alles zat binnen de waarden maar nu is de afwijking nog minder.
2 flesjes diesel conditioner en 2 turbo cleaner op 50 liters, regelmatig 4000 toeren(bij mij 130km/h in de 4).
Oke dank je, ga ik morgen ff opzoeken met de Dice eraan. Die injectortest wilde ik ook nog doen maar zag nogal wat voorbereidingen die je eerst moet doen?? of valt het mee? eerst cilinder lekkage test, retourstroom meten pfffft, of heb je dit niet eerst allemaal gedaan??
Ik gooi er injector cleaner van www.bardahl.nl bij. Ook hydrolische klepstoter cleaner van Bardahl.
De klepstoters is een risico van onze motoren. Op zich loopt die van mij prima hoor. Ik heb wat twijfels over de klepstoters gehad, je hoort ze iets maar heb een bobo van Volvo Nederland gesproken (voordeel van werken bij de Wegenwacht) en die zei dat als je de 30.000 voor oliewissel naar 20.000 doet, absoluut de 0W30 volgens de A5/B5 specs gebruikt waarbij A5/B5 echt zeer belangrijk is, belangrijker dan de dikte van de olie, het niet erger zou moeten worden en er gewoon mee door gereden kan worden. Ik rijdt er 1:18 mee en hij trekt echt als een turbine en rijdt super goed dus sjees er lekker mee door.