Einde van een iconische S60T5

Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

Re: Einde van een iconische S60T5

· 
Posted: 11.05.2023 - 09:26  ·  #16
Foto,s komen z.s.m.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 09:37  ·  #17
Er zit een 3polige aansluiting achter een klepje op de linkerbumper hoek...schijnt elec.motor voorverwarming te zijn,wat voor een kabel heb je daar voor nodig?? Verder nog een stekker aansluiting onder het dashboard kastje...daar kon weer een heatingblower op aangesloten worden...ik probeer de juiste items te vinden maar wie weet daar onderdeel nummers voor??
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 09:38  ·  #18
Gaat die T5 nu uit elkaar of word daar toch een raam oid ingelijmd en terug de verkoop in ?
ries123
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 09:44  ·  #19
Quote door Barre gaander

Er zit een 3polige aansluiting achter een klepje op de linkerbumper hoek...schijnt elec.motor voorverwarming te zijn,wat voor een kabel heb je daar voor nodig?? Verder nog een stekker aansluiting onder het dashboard kastje...daar kon weer een heatingblower op aangesloten worden...ik probeer de juiste items te vinden maar wie weet daar onderdeel nummers voor??

Is het een import? Ik zie het in Zweden op elke Volvo zitten, hier niet vaak. Er rijden er hier wel een paar met deze optie, wellicht dat zij een onderdeelnummer voor je hebben.

En gefeliciteerd trouwens, ik denk een mooie upgrade. En inderdaad verzachtende omstandigheden met de aanschafprijs die je betaald hebt. Ik herken je opmerking over dure occasions helemaal. Het is verschrikkelijk. Eerder kocht je nog een Toyota Starlet voor 700 euro en reed je er 6 jaar zonder issues mee. Nu betaal je voor dergelijke auto's het dubbele.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 09:46  ·  #20
Quote door MTE

Gaat die T5 nu uit elkaar of word daar toch een raam oid ingelijmd en terug de verkoop in ?

die word gebruikt voor onderdelen...het geliefde 2.4 T5 blok was zeeer intressant voor ze...

inderdaad ries...import.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 10:14  ·  #21
Quote door Barre gaander

Wat mij verder opvalt is dat de tweedehands auto,s vreselijk duur zijn de laatse tijd,niet normaal wat ze vragen.

Dat viel mij ook op. Als ik nu een soortgelijke V70 wil kopen als ik heb met de km stand van 5 jaar geleden (180k) vragen ze hetzelfde. Dus zo'n auto is 5 jaar ouder inmiddels.
On topic: wat zonde van alle moeite, geld en tijd die je erin hebt gestoken 😢. Hopelijk is de S80 beter, de specs zijn alvast prima. Foto's?
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 11:37  ·  #22
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! Als is en blijft het natuurlijk wel zuur om zo aan het einde te moeten komen van een geliefde bolide waar je alle ziel en zaligheid in hebt gestoken!

Ps: ik zag een collega van je staan bij de Profile met bandenpech in Hoogeveen….. **-BRJ-*
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 11:40  ·  #23
Heel jammer dat je van de S60 ivm die achterruit afscheid hebt moeten nemen, zeker omdat de auto voor de rest nog prima voldeed.
Maar ook veel succes en vooral plezier met de S80 T6 AWD gewenst. Uit ervaring weet ik inmiddels dat dit een hele fijne motor is. Ga er lekker van genieten, een Summum zit lekker dik in de opties.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 11:50  ·  #24
Quote door ries123

Quote door Barre gaander

Is het een import? Ik zie het in Zweden op elke Volvo zitten, hier niet vaak. Er rijden er hier wel een paar met deze optie, wellicht dat zij een onderdeelnummer voor je hebben.

En gefeliciteerd trouwens, ik denk een mooie upgrade. En inderdaad verzachtende omstandigheden met de aanschafprijs die je betaald hebt. Ik herken je opmerking over dure occasions helemaal. Het is verschrikkelijk. Eerder kocht je nog een Toyota Starlet voor 700 euro en reed je er 6 jaar zonder issues mee. Nu betaal je voor dergelijke auto's het dubbele.

Dat klopt helemaal, dat is een aansluting voor de block heater, in het Zweeds heet het "Motorvärmare". De bijbehorende kabel is in Nederland vrij prijzig, in Noorwegen betaalde ik er bij Biltema omgerekend 2 tientjes voor, maar eigenlijk gebruik je ze in Nederland nooit, want hier is het zelden dusdanig onder nul dat je motor lastig wil starten. Het element verbruikt pakweg 500 watt en verwarmt de koelvloeistof en olie na een uurtje of twee ongeveer 20 graden boven de omgevingstemperatuur. Wel handig is de aansluiting in de auto zelf, daar sluit je dan een elektrisch kacheltje op aan ("kupévärmare" in het Zweeds), die het interieur op een aangename temperatuur brengt. Zie https://www.defa.com/electrica…rs-warmup/

Wat tweedehands auto's betreft, ik denk dat ik 2 jaar geleden nog geen 1000 euro zou hebben betaald voor de S70, die ik januari voor 1950 (incl beurt en nieuwe APK) heb gekocht. Goedkoper vond ik ze niet buiten de "loop of sloop" categorie. Voor een V70 van 7 jaar oud met anderhalve ton op de teller betaal je nu dik 5k meer dan 5 jaar geleden (in beide gevallen heb je het over een V70NN).
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 13:33  ·  #25
Nou zeg dat wel met die occassion prijzen. Zeker kleine autootjes zijn fors gestegen in aanschaf. Voor een toyato yaris uit 2004 onlangs nog 2900 betaald.. had misschien wel goedkoper gekund maar ik had snel een auto nodig. Wat op mp voor rond de 3 werd aangeboden was nihil / helemaal uitgewoond (of bij jet cars, daar koop je nog iets voor 500...)
De V70 NN die ik aan een garage verkocht had waren ze echter direct met 3k op de prijs kwijt.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 14:43  ·  #26
Of je moet iets kopen wat niet goed in de markt ligt. Bijvoorbeeld een V70NN modeljaren 2008-2010 met 145 pk 2.0 benzine zonder turbo, die wil de Volvo-dealer niet eens inruilen want Ford-motor. Dan koop je voor rond de 7k iets met 2 ton op de teller. Is niet heel snel (0-100 in 12,1 sec) en niet heel zuinig (1 op 11 gemiddeld), maar wel comfortabel, veilig en betrouwbaar, mits met jaarlijks onderhoud en preventief vervangen "wat eraan zit te komen". De afgelopen 6 jaar en 80.000 km slechts 1x pech gehad, omdat bij de vorige eigenaar een Volvo-dealer de reparatie maar half had uitgevoerd. We hebben serieus naar een opvolger gekeken en dan moesten we 15k bijleggen voor een auto die 4 jaar jonger is met een Ford 1.6 turbomotor die rond de 180k staat, dus we blijven nog wel even in deze doorrijden. :)

Maar wil je er een met Volvo-turbomotor, dan betaal je de hoofdprijs.
ed-oorklep
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 14:53  ·  #27
Quote door brinkie

Maar wil je er een met Volvo-turbomotor, dan betaal je de hoofdprijs.

Yup, heb met mijn schoonbroertje een jaar of 2 geleden de oude V70NN 2.0T van Hans gekocht, voor iets van 12k. Ik ben nu voor mezelf aan het kijken voor n NN (okay wel T6) maar ik zie ze niet meer onder de 16k (voor n fatsoenlijke). En een T6 is ook moeilijk te vinden. Maar goed, dan spaar ik gewoon nog wat langer door.

Anyways, kloete van die raam, maar superfijn dat je die S80 voor een goede prijs hebt kunnen overnemen. Veel plezier dervan, en foto's posten ;-).
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 15:52  ·  #28
Effe gauw een paar kiekjes voor een impresse....

ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 18:22  ·  #29
Mooie wagen hoor
ShahV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.05.2023 - 19:34  ·  #30
Mooie auto ! Veel, veilige km's toegewenst !!!

Selected quotes for multi-quoting:   0