Een beetje laat om te reageren, maar evt. voor in de toekomst handige info...
Ik heb vandaag een vollederen ingebouwd in mijn S60.
Bestuurdersstoel van het nieuwe interieur was elektrisch en dat was helaas niet aanwezig in mijn auto.
Na veel verhalen op internet te hebben gelezen, waaronder deze topic ook, heb ik besloten om een poging te wagen om allebei de bestuurdersstoelen uit elkaar te halen en bekleding over te zetten i.p.v. te stoeien met de aansturing. Zo's stoel is in elkaar gezet en moet dus ook uit elkaar te halen zijn.
Na een 1,5 bezig te zijn geweest is het gelukt om de bekleding (zitting en leuning) van de lederen elektrische stoel eraf te halen. Daarna bekleding van de stoffen mechanische stoel ook gelijk eraf gehaald. Dit duurde maar een uurtje.
Ik was een beetje bang dat er verschillen zouden zijn tussen de stoel constructies van de elektrische en mechanische stoel. Dit was er gelukkig niet. Stoelschuim en leer past perfect. Enige aanpassing die ik heb moeten doen is een gaatje op maat maken voor het bevestigen van de bediening van de leuning verstelling omdat deze op de lederen hoes van de elektrische stoel niet aanwezig was (elektrisch bediend). Dit stelt niks voor en is dus goed te doen.
Nog een tip, als je de hoezen gaat losmaken, hou de ringetjes waarmee deze rondom en binnenin vastzitten heel. Dit omdat je deze weer kunt gebruiken voor het vastmaken.
Gr. Miklo