electrisch inklappen weigert dienst

DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

electrisch inklappen weigert dienst

· 
Posted: 05.03.2021 - 20:23  ·  #1
Hoi Hoi,

Mijn nieuwe XC heeft inklapbare spiegels welke met het knopje kunnen werken.
Helaas heeft de linker spiegel kuren, in eerste instantie wou deze alleen inklappen en niet uitklappen...
dacht eigenlijk dat het een beetje vuil was, kap eraf gehaald en beetje schoongemaakt, tevens beetje WD40 erbij
en testen, het leek te werken, helaas maar 1 keer. na een aantal keer in en uit klappen met een handje helpen besloot
de spiegel vrij weinig nog te doen, weet iemand hier wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Indien nodig heb ik nog een rechter spiegel welke ik als donor kan gebruiken om de linker aan de auto aan de praat te krijgen.

zie graag jullie reacties tegemoet.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: electrisch inklappen weigert dienst

· 
Posted: 07.03.2021 - 19:41  ·  #2
Niemand? Lijkt me nu niet dat ik de eerste met dit probleem zal zijn...
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 19:43  ·  #3
De naar mijn weten is de basis is gelijk.
Dus demonteren en kappen etc over bouwen naar de basis van de V.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 19:46  ·  #4
Quote door Plein69

De naar mijn weten is de basis is gelijk.
Dus demonteren en kappen etc over bouwen naar de basis van de V.

Spiegels van de XC zijn helaas wel anders, vandaag 1tje van de V open gehaald en hier zit voor de.motor van t inklappen ook een heel andere aansluiten (2losse draden erin schuiven in de V spiegel en een stekkertje op de XC spiegel)

Maar zou verder niet weten hoe ik bij t motor werk zou moeten komen, behalve de lange schroef die ik eruit kan halen.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.03.2021 - 19:16  ·  #5
en probleem is gelukkig easy opgelost! :)

bleek dat tijdens t schoonmaken de connector van het motortje iets los was gegaan waardoor deze geen goed contact meer maakte.
Oplossing voor het haperen met inklappen was dus vuil, nu de CFE uitgebreid met het inklappen van de spiegels :)

dank voor de reactie plein69!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.03.2021 - 20:47  ·  #6
Mooi dat het zo opgelost is!
Heb toevallig hetzelfde euvel, ook eerst maar eens goed naar het stekkertje kijken dus.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.03.2021 - 06:44  ·  #7
Ehhh geen dank???

Waarvoor als ik vragen mag?
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.03.2021 - 08:25  ·  #8
Quote door Plein69

Ehhh geen dank???

Waarvoor als ik vragen mag?

heel eerlijk gezegd, dat je eigenlijk als enige de moeite nam om te reageren :lol:
vond het namelijk erg raar dat iets wat lijkt mij echt wel vaker voor moet komen niemand hier zou hebben meegemaakt.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.03.2021 - 08:29  ·  #9
Haha oke,

Was in de war met P3 platform.
Die hebben de zelfde crappie basis
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2021 - 07:38  ·  #10
toch iets te vroeg gejuigd! de WD40 heeft het probleem voor circa een weekje weten op te lossen.
moet nu bij ontgrendelen de spiegel een handje helpen en dan gaat de motor lopen (met horten)
Vanochtend stapte ik in (was hem vergeten een handje te helpen) en door de schok van t dichklappen
van de deur besloot ie ineens uit te klappen.

weet iemand hoe ik het ding kan ontleden? verder dan de kap en de schroef kom ik helaas nog niet.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.03.2021 - 15:19  ·  #11
vraagje; als je het met iets anders smeert? WD-40 is niet echt een smeermiddel toch? Het bevat water oid heb ik altijd begrepen.
Voor zoiets zou ik zelf mijn PTFE smeerspul pakken denk ik of universele siliconen spray.

Maar je spiegel krijg je meestal los door het glas te verwijderen. Dan kan je daarna de rest eraf. Voor volledige verwijdering moet je uiteraard vanuit de binnenkant beginnen, maar ik nam aan dat je dat al een keer gedaan had..
Op volvocars.com staat een vrij goede beschrijving (ff goed zoeken). Bij mijn S60 moest dus het glas eraf. Dat doe je met zo’n speciaal stukje kunststof of “ volvo tool” (sommige doen het met de handen). https://youtu.be/9eNLNAbj0Ac

Volvo URL voor spiegel vervangen voor een ander model auto (kan je vaak wel aanpassen) https://accessories.volvocars….617-1/XC60(-17)/2015
Voor een V70 P2: https://accessories.volvocars….all/V70%20(08-)%202012

Hier de algemene url: https://accessories.volvocars….ion/Search
Bovenin kan je je auto wijzigen.
Succes hoor.
DJ
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2021 - 17:50  ·  #12
Quote door flevodirk

vraagje; als je het met iets anders smeert? WD-40 is niet echt een smeermiddel toch? Het bevat water oid heb ik altijd begrepen.
Voor zoiets zou ik zelf mijn PTFE smeerspul pakken denk ik of universele siliconen spray.

Maar je spiegel krijg je meestal los door het glas te verwijderen. Dan kan je daarna de rest eraf. Voor volledige verwijdering moet je uiteraard vanuit de binnenkant beginnen, maar ik nam aan dat je dat al een keer gedaan had..
Op volvocars.com staat een vrij goede beschrijving (ff goed zoeken). Bij mijn S60 moest dus het glas eraf. Dat doe je met zo’n speciaal stukje kunststof of “ volvo tool” (sommige doen het met de handen). https://youtu.be/9eNLNAbj0Ac

Volvo URL voor spiegel vervangen voor een ander model auto (kan je vaak wel aanpassen) https://accessories.volvocars….617-1/XC60(-17)/2015
Voor een V70 P2: https://accessories.volvocars….all/V70%20(08-)%202012

Hier de algemene url: https://accessories.volvocars….ion/Search
Bovenin kan je je auto wijzigen.
Succes hoor.
DJ

Das inderdaad nog een goede Tip, heb hier een Bus PTFE staan (droog als normale) waarmee het zeker moet smeren!!
ik zal de uitkomst laten weten :)
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2021 - 10:32  ·  #13
WD40 wordt vaak afgebrand als kruipolie, maar voor zo'n toepassing als deze is het juist wel goed, in ieder geval als 1e behandeling. WD staat voor Water Displacement, dus het drukt water weg (daar waar normale olie op water blijft drijven en dus niet komt waar je wil) en bevat zowel oplosmiddelen als een (matig) smeermiddel. Juist in een toepassing als deze is het juist een heel goed combi-middel, het drukt tussengekropen water weg, lost troep (of oude smeermiddelen) en ook een beetje corrosie op en laat een tijdelijk matig smeerlaagje achter. Nadat de WD40 is opgedroogd is het inderdaad goed om te smeren met een beter/langdurig smeermiddel zoals olie,vet of PTFE.
Maar waarschijnlijk ontkom je er in deze niet aan om inderdaad te demonteren en echt even goed schoon te maken en te smeren, zodat je zeker bent dat het tussengekropen vuil echt weg is en het smeermiddel komt waar het wezen moet. En evt kan je nog wat dichtsmeren met vet zodat er niet weer water tussenkomt.
Op YouTube staat wel een video van iemand die een spiegel loshaalt en smeert van dacht ik een XC60, welicht is het voor een P2 gelijkaardig.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 16:17  ·  #14
Even een kleine update omdat een vd spiegels bij mij ook niet meer inklapte (de rest deed het wel: licht, verstelling, verwarming). Heb het deurpaneel eraf gehaald en wat lopen rommelen met draden en stekkers en toen klapte de spiegel weer in. Van de +-10 draden weet ik niet welke voor het inklappen zorgt, maar hij doet het (voorlopig) weer.

Selected quotes for multi-quoting:   0