Electrisch probleem Afstandsbediening/ramen/schuifdak/binnenverlichting.

Rider001
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

Electrisch probleem Afstandsbediening/ramen/schuifdak/binnenverlichting.

· 
Posted: 09.08.2018 - 01:13  ·  #1
Ik heb met mijn V70 2004 170 PK automaat het volgende probleem:

De auto reageert niet meer op de afstandsbediening.

ik kan de auto openen met de sleutel, starten en rijden. Geen alarm.

Maar het gehele blok in het linker portier (ramen/CV/Spiegels) en midden boven (verlichting/spiegel lampjes (bvb. niet dragen veiligheidsgordel etc)/schuifdak) is dood. Ook de verlichting in de zonnekleppen werkt niet.
De deurvergrendeling in de andere drie portieren werkt naar behoren en ze zijn te openen en te sluiten, evenzo de ramen.
Na een tijdje rijden werkt alles weer. Meestal na een 25 – 30 minuten.

Naar aanleiding opmerkingen van derden een nieuwe accu geplaatst (oude zat op 61%, dus dit was geen overbodige luxe).

Hierna het volgende: Vertrek van huis, geen AB, en dood zoals hierboven omschreven. Na ± 7-8 minuten werkt alles weer.
Een half uur later is alles echter weer dood, en is sindsdien blijkbaar niet meer tot leven te wekken.

Als ik het contact aan zet (zonder de motor te starten) hoor ik in de kofferbak een relais dat continu aan het schakelen is. Geen idee welk, en de achterklep zit ook op slot zodat ik dit niet kan bekijken.

Andere functie, zoals Climate Control, richtingaanwijzers, radio, verlichting etc. werken probleemloos.

Iemand een idee, suggestie of oplossing (bij voorkeur uiteraard)?

Vervolg (09/08/2018):
Bij het starten/wegrijden vandaag alles dood. Na ongeveer 5 minuten weer werking. Dit duurde een kwartier, waarna alles weer dood was en bleef.
Bijkomende info: Ik heb een melding SRS-Airbag service spoed. Er staat een rood icoontje SRS op het infobord rechts onder.
Wanneer alles werkt is ook het oranje driehoekje in het centrum van het dashboard zichtbaar. Wanneer alles dood is dit verdwenen. Andere meldingen (bvb. bestuurdersportier open met rood driehoekje) werken dan wel.
Dus nog meer raadsels.
Blondegod
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Electrisch probleem Afstandsbediening/ramen/schuifdak/binnenverlichting.

· 
Posted: 09.08.2018 - 01:32  ·  #2
Quote door Rider001

Als ik het contact aan zet (zonder de motor te starten) hoor ik in de kofferbak een relais dat continu aan het schakelen is. Geen idee welk, en de achterklep zit ook op slot zodat ik dit niet kan bekijken.

Als je de achterklep gewoon niet dicht doet, dan kan je wel kijken toch? ......
of denk ik nu te simpel.
Ik zou wel willen weten welk relais dat is, dat continu schakelen lijkt me niet normaal.

Selected quotes for multi-quoting:   0