electrische problemen

s60 2005

 
 
 
 
 
S60 2005
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: salland
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

electrische problemen

 · 
Posted: 25.01.2016 - 13:05  ·  #16
Mijn auto heeft inmiddels 260.000km gelopen.
Hoeveel km. gaat gemiddeld de dynamo mee voor dat deze gereviseerd moet worden.

O,ja mijn auto heeft absoluut geen start probleem.
Of de motor koud of warm is, hij start direct.

Grts. Benny En Cisca.
meijer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 77
Berichten: 508
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: electrische problemen

 · 
Posted: 25.01.2016 - 18:10  ·  #17
Hallo S60 2005

Heb je de elektrische problemen opgelost, en is het de dynamo die de problemen veroorzaakt heeft, omdat je daar een vraag over stelt.
Als dit het is, hoe heb je de fout gelokaliseerd.

Groeten BUM
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6007
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: electrische problemen

 · 
Posted: 25.01.2016 - 18:17  ·  #18
of ie start heeft te maken met de laadstaat van je accu. en ja de staat van je accu hangt weer af van het laden door je dynamo. ik sluit me aan bij Bum. was er iest met je dynamo of met je accu of beide?

een dynamo kan af zijn bij 260.000. de mijne was t bij 300.000.



Quote door S60 2005

Mijn auto heeft inmiddels 260.000km gelopen.
Hoeveel km. gaat gemiddeld de dynamo mee voor dat deze gereviseerd moet worden.

O,ja mijn auto heeft absoluut geen start probleem.
Of de motor koud of warm is, hij start direct.

Grts. Benny En Cisca.
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 395
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: electrische problemen

 · 
Posted: 25.01.2016 - 20:32  ·  #19
Quote door GRUNNS60


een dynamo kan af zijn bij 260.000. de mijne was t bij 300.000.



Quote door S60 2005

Mijn auto heeft inmiddels 260.000km gelopen.
Hoeveel km. gaat gemiddeld de dynamo mee voor dat deze gereviseerd moet worden.

O,ja mijn auto heeft absoluut geen start probleem.
Of de motor koud of warm is, hij start direct.

Grts. Benny En Cisca.



De vrijlooppoelie van de dynamo gaat meestal (veel) minder lang mee. Dit is een slijtdeel dat vaak vergeten wordt. Een INA-poelie kost ± 40,- .Bij mijn V40 destijds was de poelie aan gort gelopen en de multi-riem lag eraf, tussen poelie en dynamo. Gelukkig was de beschadigde multi-riem niet tussen de distributieriem gekomen.... Bij een goede auto-electro-specialist kunnen ze je adviseren wanneer het verstandig is om de poelie te vervangen, denk aan 80000-120000 km bijvoorbeeld. Dit kan een een hoop ellende voorkomen als resten een beschadigde/geknapte multi-riem je distributieriem vernaggelen. Dit is inderdaad niet de boven bedoelde revisie maar om te voorkomen dat mensen denken dat een dynamo onderhouds-vrij is tot dat de lagers/koolborstels/spanningsregelaar op zijn wil ik het even melden.

Als je twijfelt aan je dynamo, zeker gezien je vraag en de km-stand: breng 'm naar een auto-electro-specialist, die kan 'm zowieso electrisch doormeten. Dan heb je die uitgesloten en revisie zal meestal goedkoper zijn dan een nieuwe (van goede kwaliteit). Op div. webshops kun je ook de duurdere goede merken zoals Hella en Bosch krijgen, echter waarvoor je eerst een extra borg moet betalen en je je oude moet opsturen. Na beoordeling van je oude dynamo maken ze "een" bedrag terug over. Ik persoonlijk zou hier niet aan beginnen om discussie over eventueel lager teruggestort bedrag te vermijden. Gewoon in de buurt dat ding laten beoordelen en reviseren.
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 83
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

Re: electrische problemen

 · 
Posted: 09.02.2016 - 10:56  ·  #20
Hallo slechte starters,
...is het de dynamo of de accu ? Wie zal het zeggen ? Mijn officiële Volvo-garage zei beide... Toch maar even mee wachten totdat ze me onderweg in de steek liet. Niets meer mee aan te vangen. De dynamo had het begeven. Dus niet de accu.
Dat was in juni 2008 bij 165.000 km, drie maanden nadat ik haar had gekocht.
April 2012 bij 201.000 km gebeurde hetzelfde. Onderweg, met vrouw en (klein) kinderen. Parkeerplaats Spoorwegmuseum even voor sluitingstijd. Mens wat voel je je dan ongelukkig. De ANWB was in de buurt en constateerde dat de accu 'op' was. Hij had 'toevallig' een (100Ah/760A) accu bij zich. € 219,00. Maar wat was ik gelukkig.
Januari 2015 met startproblemen naar mijn officiële Volvo-garage gegaan. Accu doorgemeten. Laadspanning 7,8V. « Test onmogelijk » stond er op het printje.
De garage stelde voor accu en gloeibougies te vervangen. Toen ik de offerte zag zei ik een afspraak te zullen maken. Alleen de bougies al kostten ruim € 300.
Thuis een acculader gekocht en de bougies bij VULCO laten vervangen.
Ze loopt weer als een lier...

Eerder vroeg ik me op dit forum af of er niet iets bestond dat je in de sigarenaansteker kon steken en dat de accu in de gaten hield.
Ik ben benieuwd,
Groetjes,
Miskoop
S60 2005
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: salland
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

electrische problemen

 · 
Posted: 19.03.2016 - 21:03  ·  #21
Het heeft dan even geduurd, ik heb dan het één en ander later vernieuwen.
De dynamo en mijn startmotor zijn vervangen door gereviseerde de accu was goed.
In het begin dacht ik dat er enkele problemen waren opgelost waaronder de problemen
met mijn elektrische ramen en de radio. Deze deden het eerst weer zoals het hoorde
maar de problemen kwamen net zo snel weer terug. Vandaag is de auto weer naar de monteur geweest voor problemen met de ABS en deze zijn dan tot nu toe wel opgelost
deze was ook voor een beurt want op het display kwam de melding "tijd voor reg.beurt"
bij 265.000 Km.
De monteur gaf nog even aan dat de laatste demper ook aan vervangen toe was.
Hij vertelde mij dat de originele uitlaat die er nog onder zit bestaat uit één deel.
Vervangen kon ik beter doen met een imitatie dan moest de pijp bij de achter demper afgezaagd worden en met een hulpstuk gemonteerd worden.

Grts Benny
 
Selected quotes for multi-quoting:   0