Electronisch probleem linkervoordeur\spiegel

koeni
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Electronisch probleem linkervoordeur\spiegel

· 
Posted: 04.11.2018 - 10:12  ·  #1
Ik heb het forum afgezocht maar kan niet direct iets vinden over mijn specifieke probleem met mijn V70 T6 Summum MY2008.

Het probleem:
* Beide spiegels klappen niet meer automatisch in.
* Knipperlicht in rechterspiegel werkt niet (lampje vervangen gaf geen soelaas)
* Centrale deurvergrendeling bestuurdersportier werkt niet.
* Electrische raambediening bestuurdersportier werkt niet.
* Bedieningspaneel in het bestuurdersportier werkt niet.

Aankomende week laat ik de auto uitlezen, maar wellicht hebben jullie tips of adviezen van zaken die ik kan nalopen.
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Re: Electronisch probleem linkervoordeur\spiegel

· 
Posted: 04.11.2018 - 10:55  ·  #2
Ik heb dit ook wel eens gehad. Er zit 1 module per deur die alles aanstuurt wat je nu opnoemt. Bij mij heeft het geholpen om de zekering van die module er te halen en weer terug te plaatsen. Leek een soort reset ofzo. Is al even geleden dus ik weet niet meer precies welke module en welke zekering, maar ik weet nog dat ik hem toen zelf heb gevonden in mijn instructie boekje. Dat wil dus zeggen dat het geen raketwetenschap is want ik ben echt niet technisch.
Gr Alex
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2018 - 11:01  ·  #3
Ik hoop dat dit werkt;
https://az685612.vo.msecnd.net…p11752.pdf
Deze link, kun je instructieboekje downloaden. Volgens mij pagina 293
koeni
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.11.2018 - 20:24  ·  #4
Quote door Lexus76

Ik heb dit ook wel eens gehad. Er zit 1 module per deur die alles aanstuurt wat je nu opnoemt. Bij mij heeft het geholpen om de zekering van die module er te halen en weer terug te plaatsen. Leek een soort reset ofzo. Is al even geleden dus ik weet niet meer precies welke module en welke zekering, maar ik weet nog dat ik hem toen zelf heb gevonden in mijn instructie boekje. Dat wil dus zeggen dat het geen raketwetenschap is want ik ben echt niet technisch.
Gr Alex

Bedankt voor de tip. Zekering resetten of vervangen heeft helaas geen effect gehad.
Volgens Vida is de Drivers Door Module (DDM) niet bereikbaar. Dat gaat vervangen worden vrees ik, maar gelukkig heb ik exact dezelfde module nog op de plank liggen.

Heeft iemand een handleiding hoe deze module vervangen moet worden? Zit volgens mij vast met popnagels.
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.11.2018 - 10:42  ·  #5
Oef dat klinkt dan idd als vervangen. Heb ik geen ervaring mee. Wel met popnagels. Die kun je gewoon uitboren..
koeni
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.11.2018 - 09:01  ·  #6
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat de module (DDM) niet defect is. Het lijkt eerder een slecht contact of kabelbreuk te zijn.

Onderweg naar een bezoek aan een Zweedse meubelgigant zag ik opeens weer het BLIS lampje aan de linkerzijde oplichten. Alles werkte weer als vanouds. Toen ik in de parkeergarage het linkervoorportier helemaal opende, werkte niets meer.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.11.2018 - 10:22  ·  #7

Selected quotes for multi-quoting:   0