elektrische stoelen inbouwen

SuperD
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

elektrische stoelen inbouwen

· 
Posted: 24.02.2018 - 19:49  ·  #1
Nadat ik er al veel over gelezen heb zou ik toch graag nog wat ervaringen horen van interieur ombouw.

Ik ben van plan mijn XC70 van 2005 met half stof half skai interieur zonder stoelverwarming te voorzien van leer met elektrische bediening links en rechts voor en stoelverwarming.

uit alles wat ik gelezen heb begrijp ik dat de stoelverwarming vrij simpel werkend te krijgen is met inlezen van nieuwe software.

Ook snap ik dat je het beste stoelen van zelfde jaar kunt gebruiken. Dat is dus ook mijn plan 2005 interieur van een v70 in mijn xc70.

Is hier iemand die dit ook gedaan heeft? Is de bedrading voorbereid? Benieuwd naar ervaringen.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: elektrische stoelen inbouwen

· 
Posted: 24.02.2018 - 21:37  ·  #2
Ik heb het ook gedaan, maar dan in een V70N (2001). De bedrading voor de stoelverwarming zal er ws. wel liggen (was bij mij zo). Maar de bedrading voor de elektrische bediening lag er bij mij niet. En dat was nog best een klusje om allemaal aan te sluiten. Zie mijn topic daarover in dit forum: topic.php?t=18165
SuperD
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2018 - 22:47  ·  #3
Je topic had ik al met veel interesse gelezen. Ik hoop eigenlijk dat t bij een 2005 versie iets makkelijker gaat. Dit klinkt als te ingewikkeld voor mij namelijk...
weet je dat toevallig of het bij latere jaren anders is?
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2018 - 00:08  ·  #4
Dat is even een kwestie van onder de bestuurdersstoel kijken hoeveel aansluitingen daar zitten.
Post anders even een foto van de stekker. Let wel op: eerst de auto in ruststand laten komen en daarna uit voorzorg de minkabel van de accu los. Anders krijg je foutmeldingen.
Bij het weer aansluiten van de accupool eerst contact op positie II zetten en dan aansluiten.

Maar misschien is er een andere forum-er die dit voor jouw bouwjaar zo kan vertellen.
SuperD
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.03.2018 - 18:43  ·  #5
De stoelen zitten erin en alles met betrekking de electrische bediening doet t. Plug en play dus. Stoelverwarming zal ik moeten laten inlezen. Wel nog probleem met gordels van de achterbank.

1 gordel die erin zat rolde niet meer op en heb ik vervangen door mijn eigen gordel die het goed deed. Alleen lijkt deze nu na montage vast te zitten. Iemand tips?
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.03.2018 - 18:33  ·  #6
Is soms het stopje dat in de gordel zit (om te voorkomen dat de gordel te veel oprolt in de automaat) soms niet meer aanwezig?
SuperD
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.03.2018 - 20:16  ·  #7
Dat stopje zit er op. Juist mijn eigen gordels over gezet omdat die goed waren. Lees ook over drukken in het kussen, iemand bekend met deze techniek?
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2018 - 00:43  ·  #8
De stand van de gordeloprolautomaat is belangrijk. Als die niet goed is krijg je de gordel niet afgerold.
Probeer eens de rugleuning iets naar voren te halen (dus uit z'n vergrendeling halen) en dan aan de gordel te trekken.
Temmink
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.03.2018 - 11:19  ·  #9
De stoelen zijn dus (waarschijnlijk) plug en play, maar hoe heb je het gedaan met de bediening van de stoelverwarming? Ik heb daar namelijk geen knoppen zitten, alleen afdekplaatjes. Mijn bestuurdersstoel is slecht en als ik dan toch moet vervangen, waarom niet gelijk wat extra comfort :-)

Waar heb je op gelet toen je vervangende stoelen hebt gekocht? Vooral uit wat voor modeljaar ze kwamen of heb je ook gekeken naar onderdeelnummers?
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2018 - 14:53  ·  #10
Knopjes kan je gewoon bij de dealer kopen. Wel software laten laden voor de stoelverwarming.
Bijvoorkeur stoelen nemen uit hetzelfde bouwjaar. De stekkerverbindingen kunnen anders zijn.
SuperD
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 14:26  ·  #11
inderdaad, stoelen komen uit auto van gelijke bouwjaar en daardoor neem ik aan gelijke stekkers.
Plaatje van stoelverwarming wat jij hebt is alleen afdek plaatje, de knoppen zitten er al onder.
Ik heb de stoelverwarming knopjes erbij gekregen toen ik de stoelen kocht.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 22:22  ·  #12
@SuperD,

Stoelen worden nogal eens verwisseld (door een eigenaar) vanwege een gewenste 'upgrade'. Daardoor kan er een stoel in zitten van een ander bouwjaar. Dus check de stekkers vooraf (of je moet niet opzien tegen het nodige soldeerwerk). Zorg dan wel dat je beide kanten van de stekkeraansluitingen hebt.

Selected quotes for multi-quoting:   0