Het lampje is helaas weer aan.
De STFT komt eigenlijk heel de tijd niet boven de 10. die schommelt netjes tussen de 10 en -10 op LPG. Nu komt het volgende, de LTFT schommelt ook wel maar gaat vaak richting de 25 terwijl de STFT daar niet eens in de buurt van komt.
Als ik het goed begrijp wordt de LTFT aangepast aan de hand van de STFT. De specialist vond ook heel raar dat de Short Term Fuel Trim eigenlijk heel de tijd goed is maar de Long Term Fuel Trim niet.
De AFR is op gas en benzine gelijk. die schommelt tussen de 15 en 16. Meestal zo rond de 15,6. Naar wat ik heb begrepen/gelezen is dit wel iets te hoog maar niet schadelijk.
Iemand nog tips wat betreft de oplossing?
We willen voor de zekerheid nog wel de LMM omwisselen uit onze andere V70. Weet iemand of dit kan? De ene v70: T5 motor, Geartronic, 01/2001. Andere V70: 2.5T, Geartronic, 01/2006.
- Gascomputer is vervangen
- druk in systeem is goed (uitgelezen)
- pomp is goed (geconstateerd door Leto)
- Lambda sondes beide 1 jaar oud.
- alleen motormanagement lampje op LPG, NIET op benzine
Misschien moeten we maar leren leven met een brandend lampje.