na veel gevloek en getier ben ik er eindelijk mee klaar... wat een tering klus...
(veel last van mijn rug door dat je voorover gebogen moet werken.)
Mijn bevindingen/acties:
- 1 bout van het spruitstuk zat erg los (oorzaak lekkage?)
pasvlakken van kop en spruitstuk perfect vooraf schoon . Bij hermontage heb ik een nieuwe pakking gebruikt .
- carter ventilatie potje vervangen (oude was nog heel en zat niet dicht.)
- het 3-vorkje dat links vooraan onder het spruitstuk zit heeft ook een vacuum leidinkje waar een breukje in zat.
die heb ik vervangen.
- overal de orginele slangklemmen van het PCV systeem vervangen door schroefbare slangklemmen.
- ik heb de ETM nu opnieuw gemonteerd met pakking pasta tussen spruitstuk en pakking en tussen pakking en ETM.
- B-injector seals vernieuwd.
- alle 5 LPi-injector mounts laten vernieuwen, er zaten 3 los. (= spruitstuk 1 werkdag kwijt) en de injectoren herplaatst met nieuwe rubber sealtjes.