Ik zit met enkele vragen over aftermarket xenon.
Ik had een Pilot digital line xenon set gekocht in de hoop dat het zou werken op mijn V70 uit 2005.
Ik heb de nieuwere canbus / CEM waarbij ik geen shunts en relais meer heb.
Bij opstarten gaan vaak wel 2 lampen aan.
( Soms ook niet. welke niet opstart is willekeurig)
Maar vaak gaat na 20 minuten ook een lamp weer uit.
( Welke lamp is willekeurig)
Allebei resulteert in de melding Storing dimlicht.
Uit irritatie van de storing heb ik het set er weer uit gehaald.
Maar eigenlijk wil ik het werkend hebben.
Nu enkele vragen.
Hoe warm worden ballasten?
In mijn heldere koplampen zitten onder de lampen uitsparingen waar bij OEM xenon de ballasten komen.
Ik had mijn Pilot zo gemonteerd.
Uiteindelijk afgedekt met een afgedankte kentekenplaat zodat goed warmte contact is.
Na googelen vond ik een topic van iemand die zijn lampen zo had geschakeld dat 0 uit was. Dice gekocht en ingesteld.
Daarna wilde nog maar 1 lamp opstarten.
Dus weer terug gezet naar permanent branden.
Iemand opperde om er een extra weerstand tussen te zetten.
Nu kwam ik deze tegen.
https://www.xenonlamp.nl/volvo
Maar hoe zet ik die er tussen?
Ik begreep dat de weerstanden goed warm kunnen worden.
Lijkt mij dan ergens waar ze goed gekoeld worden.
Dacht onder op de balk voor de condensator als dat lukt qwa kabel lengte.
Ik had een Pilot digital line xenon set gekocht in de hoop dat het zou werken op mijn V70 uit 2005.
Ik heb de nieuwere canbus / CEM waarbij ik geen shunts en relais meer heb.
Bij opstarten gaan vaak wel 2 lampen aan.
( Soms ook niet. welke niet opstart is willekeurig)
Maar vaak gaat na 20 minuten ook een lamp weer uit.
( Welke lamp is willekeurig)
Allebei resulteert in de melding Storing dimlicht.
Uit irritatie van de storing heb ik het set er weer uit gehaald.
Maar eigenlijk wil ik het werkend hebben.
Nu enkele vragen.
Hoe warm worden ballasten?
In mijn heldere koplampen zitten onder de lampen uitsparingen waar bij OEM xenon de ballasten komen.
Ik had mijn Pilot zo gemonteerd.
Uiteindelijk afgedekt met een afgedankte kentekenplaat zodat goed warmte contact is.
Na googelen vond ik een topic van iemand die zijn lampen zo had geschakeld dat 0 uit was. Dice gekocht en ingesteld.
Daarna wilde nog maar 1 lamp opstarten.
Dus weer terug gezet naar permanent branden.
Iemand opperde om er een extra weerstand tussen te zetten.
Nu kwam ik deze tegen.
https://www.xenonlamp.nl/volvo
Maar hoe zet ik die er tussen?
Ik begreep dat de weerstanden goed warm kunnen worden.
Lijkt mij dan ergens waar ze goed gekoeld worden.
Dacht onder op de balk voor de condensator als dat lukt qwa kabel lengte.