Even een terugkoppeling..
Olie verbruik valt toch wel mee is inderdaad niet 1 op 2000 maar eerder 1 op 3000+ nog wel aardig wat maar wel stukken beter, volgende beurt staat over 3000 km op dan heeft het beesie al 375000 gelopen, de planning is dat we er dan 5w40 in en kijken hoe het dan gaat.
De witte rook heb ik nu nog maar een enkele keer gezien bij het hard belasten van de auto, we hebben een compressie test gedaan en er kwam niet veel uit, er zat hier en daar een afwijking in de waardes maar dat was niet schokkend in elk geval onder de x% ( weet niet meer precies hoeveel dat was) . Het wees er in elk geval niet op dat de koppaking lek zal zijn, en helemaal met de vloeistoffen die gewoon op niv blijven, streepje is gezet en daar is die dus niet onder gekomen...
De monteur weet het ook niet eigenlijk, wij hebben rond gereden en even goed geplankt maar zul je net zien dat het dan dus niet gebeurt. Hij wijt het aan condens in de uitlaat ( LPG heeft daar blijkbaar meer een handje van?) die pas bij hoge toeren eruit worden gegooid en verdampen.
Is me nog steeds een raadsel waarom dat dus ook gebeurt als ik al veel km gereden heb =) We gaan gewoon door rijden en het in de gaten houden