CD error MP3 CD's HU 650

Zelf gebrande CD's

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: CD error MP3 CD's HU 650

· 
Posted: 20.02.2013 - 18:05  ·  #16
Lijkt mij wel dat deze MP3 kan afspelen.
Echter, zeker weet je het pas nadat je het geprobeerd hebt.
vpi
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 20.02.2013 - 20:12  ·  #17
Quote door Leonium

Mijn denkfout, Mpeg = MP3 dus, iTunes geeft aan dat import omgezet wordt naar mp3 en bij het omzetten noemt iTunes dat een Mpeg bestand. op de iMac.
Probeer het morgen even via de mediaplayer van Windows, mijn iTunes staan gematcht op een Windows PC.

MP3 is vanzelfsprekend niet de kwaliteit die ik zoek, was even voor tijdelijk bedoeld. Zodat ik toch wat eigen muziek kan draaien. Ik ben zelfs eigenlijk nog een vinyl liefhebber, ben een blues fanaat en dan is vinyl toch het enige echte werk. Maar ja dat wordt wat lastig in de HU 650....
15/3 wordt mijn GROM ingebouwd. Anders moet ik dus nog even geduld hebben....en kan ik straks mijn AAC bestanden weer afspelen. De HU 650 is overigens geen slechte installatie.

Ik moet nog wel even kijken of ik nou die speakers in de achterdeuren heb, ik mis volgens mij wat.

ieder geval hartelijk dank voor jullie commentaren!

Een mooie VPI voor in de auto :P
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2013 - 20:32  ·  #18
Mannen, wat ouderwets. :P
Vinyl, tja, je hebt immers ook geen digitale oren.
Leonium
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 20.02.2013 - 21:48  ·  #19
Kijk Bigdog, d's nou wat ik wilde horen, digitaal geluid is nog altijd van analoge bron en moet ook weer naar een analoog gehoor, dus....geef mij maar vinyl, ik hou van modern, waar het een toevoeging is. Maar iets op een PC doen, omdat je een pc hebt wil nog niet zeggen dat dat de slimste/ beste manier is.....het is en blijft een hulpmiddel. een notitie maken kan ook met pen en papier, hoeft niet perse in een app(al blijft dat ook handig)

Overigens zitten er gelukkig toch speakers in mijn achterdeuren.... en ook in de D(?) stijlen, ik bedoel de achterste bij de achterklep O-)

Nog wat anders, wellicht een beetje off-topic, ik heb af en toe dat de radio opeens een ander geluid door de afgestemde zender heengooit, heel even maar, seconde of 2 en dan is het weer weg. Ik luister op dit moment veel Radio 2, is dat een euvel van de 650 of dat we nog steeds las hebben van een zwak signaal van de uitzendingen door de brand in Smilde?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2013 - 21:57  ·  #20
Quote door Leonium

Nog wat anders, wellicht een beetje off-topic, ik heb af en toe dat de radio opeens een ander geluid door de afgestemde zender heengooit, heel even maar, seconde of 2 en dan is het weer weg. Ik luister op dit moment veel Radio 2, is dat een euvel van de 650 of dat we nog steeds las hebben van een zwak signaal van de uitzendingen door de brand in Smilde?

Dit is geen euvel van de HU650, althans, diegene welke ik had had daar geen last van.
Ook bij de HU850, de HU803 en de HU605 heb ik dit ook nog nooit gehad.
Wel hadden al mijn auto's het zgn. diversity systeem ( 2 antenne's, 1 bij de achterruit en 1 in de bumper).
Een zwak signaal kan wel een rol spelen als je de AF functie hebt ingeschakeld.
Deze zoekt automatisch naar een alternatieve frequentie als het signaal te zwak wordt.
Deze functie kun je in het menu ook uitschakelen.
Leonium
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2013 - 22:05  ·  #21
Bigdog, dank je wel, die heb ik vorige week inderdaad ingeschakeld, in Rotterdam twijfelt ie nogal tussen 92,6 en 92,9 voor Radio2.

Ik zal hem eens uitzetten en kijken of dat beter gaat.

Ik heb net even je link gevolgd naar meer over audio bij Volvo. Kom er dus achter dat ik blijkaar het geluk heb dat de vorige eigenaar het high performance setje er als optie bij heeft genomen! Ik vond al dat ik een redelijk goed audiogeluid had. Dit verklaart ook waarom. Af en toe is het kiezen tussen de 5 cilinderroffel of de stereo op 10, maar bij een goed nummer gaat die stereo echt voor.

Maar ik moet zeggen dat ik ook graag naar die 5 cilinder luister.....Ik heb afgelopen november op Zandvoort mogen rijden in o.a. een Ferrari F430 en dacht dat dat de perfecte symfonie was, maar voor de gewone weg is de 2.4 ook niet te versmaden qua geluid(en rijeigenschappen natuurlijk ook)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2013 - 22:32  ·  #22
Zou leuk zijn als je je bevindingen laat weten.
En ja, die roffel, soms doe ik mijn radio niet eens aan. ^_^
Leonium
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2013 - 21:42  ·  #23
Bigdog vroeg nog even mijn bevindingen te laten weten en daar voldoe ik natuurlijk graag aan:
- MP3 lukt me op de Windows PC ook niet, deze staat bij mij op de zaak en eerlijk gezegd gun ik mezelf daar dus ook niet echt de tijd voor. Ik heb van Racoon en Mumford & Sons een gewone audio CD gebrand en daar hou ik het makkelijk mee uit tot 15/3, dan krijg ik mijn GROM interface door Polarcars ingebouwd. Overigens kan ik nu wel echt genieten van CD kwaliteit van de HU 650. En die is zeker niet verkeerd!

- Ik heb de AF optie uitgezet en het euvel lijkt inderdaad over, eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik nu meer CD luister.....Ik kan maar geen genoeg krijgen van Racoon en M & S en inmiddels ook Of Monsters and Men toegevoegd aan dit rijtje

- Overigens heb ik die high performance set helaas niet, er zit althans geen versterker onder mijn voorstoel, dus ga er vanuit dat ik de gewone HU 650 set heb.....
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2013 - 21:47  ·  #24
Dank je voor je feedback. ;-)
Ja, die cd speler is zeker niet verkeerd, maar een Grom zou meer gemak moeten leveren.
Alvast succes gewenst.
frans1982

Subject:

· 
Posted: 06.03.2013 - 16:29  ·  #25
Leonium
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2013 - 00:12  ·  #26
Hoi Frans,

Dat is dezelfde als op motrade.nl, die rekent 138,-- en als je wil bellen, komt er 45,-- bij
Dit is de set die bij mij ingebouwd gaat worden door Polarcars.
Die rekent 280,-- incl. inbouw en BTW. Daar ga ik niet voor tobben!!
Hij doet het in een uur, terwijl ik hier op het forum al lees over uren tot een dag.
Daarnaast leest hij meteen de Vida uit en zet de display om naar Nederlands.
Rekent ie een zeer acceptabele 65,-- voor.

Selected quotes for multi-quoting:   0