Quote
Nu komt de vraag : waardoor wordt nu fading veroorzaakt? Komt dat door de remblokken die te veel hitte produceren waardoor de remvloeistof te veel opwarmt en daardoor fading ontstaat? Of komt het echt vanwege gassen die tussen remschijf & remblok ontstaan waardoor het remmend vermogen afneemt?
Naar mijn weten kan het aan beide liggen inderdaad.
Als je remvloeistof zou gaan koken dan wordt je pedaal sponzig. Zorg er voor dat je tenminste DOT5 remvloeistof in je systeem hebt. Dat heeft een hoger kookpunt.
Als je merkt dat bij fading het pedaal gewoon hard is maar de auto lang niet zo vertraagd als je gewend bent bij het intrappen van je rempedaal dan zijn het de gassen die tussen de blokken en de schijf blijven hangen. Daarvoor zou je gegroefde schijven kunnen toepassen.
Zogenaamde Race blokken gebruiken kan ook, die kunnen echt hoge temperaturen aan maar het nadeel daarvan is dat ze minder vertragen als de boel nog niet echt goed warm is. Dit is dus eigenlijk alleen maar goed voor op een circuit.