Hallo,
In november jl een Vogels VGI systeem in laten bouwen in mijn V70 van 2005 , 170pk.
Gelijk viel op dat het brandstofverbruik erg hoog was, 14% van de km. Computer bijgesteld daarna naar circa 10%.
Ook een valve protector systeem in laten bouwen hoewel Vogels adviseerde dat niet te doen.
Maar Flashlube euro 25,- liter , verbruikte wel erg veel , 1 liter op 3.000 km ipv 10.000.
Alweer een keer terug en bijgesteld en nu goed. Had al een beetje de balen , normaal 1 x per jaar met mijn dieseltje naar de garage , nu al 2 x in 6 weken . koste je toch iedere keer praktisch gezien een middag.
Gaat een poosje goed, totdat lekker rijdende op de snelweg et iets ging piepen en ik zag het ledje van het gas knipperen. Systeem automatisch naar benzine......
Heeft een tank benzine gekost voordat ik bij de garage terecht kon. Wat bleek: 2 kapotte injectors en een kapotte computer van het Vogels VGI systeem.......weer een middag naar de filistijnen.....ik werk voor mezelf dus ik merk dat zwaar in mijn portemonnee.
Wel weer onder garantie hersteld, en het verhaal: " gaat echt nooit kapot , u bent de eerste...."
Dan denk je het wel gehad te hebben.......maar nee. Na een paar weken , in Frankrijk een rood knipperend ledje: klepsmering uitgevallen.....Nu had vogels gezegd dat klepsmering eigenlijk onzin is dus maar lekker 3.000 km doorgeplankt. Vogels gevraagd om een servicepunt in Franrijk , herhaaldelijk maar nooit reactie. Bleek achteraf te gaan om een verkeerd gemonteerd tankje in combinatie met een fabrikagefout. Heb mijn ongenoegen geuit bij Vogels en wordt nu bedreigd met een jurisidische procedure omdat ik hun goede naam aantast, terwijl ik alleen maar over feiten spreek....vreemde vogel.
Maar goed , 1 dag voor mijn vakantie en de enige optie om het smeersusteem te herstellen was bij een andere garage maar ook vogels installateur. Ik had geen tijd voor weer een middag in De Bilt. Helaas geen enkele medewerking van Vogels , hoewel ik al heel veel tijd zelf had geïnvesteerd in al hun Nondeju. Met een kapot klepsmeersysteem op vakaantie.....!!!!!! weer een paar duizend km. zonder smering.
Eindelijk , een week na vakantie en de nodige km door het land voor mijn werk is de auto opgehaald , hersteld en weer teruggebracht. Ze kunnen het dus wel......
Nu krijgt Vogels te maken met mijn rechtsbijstand: ik wil van dat systeem af en een prins systeem er in (ik twijfel nog over een V60 D4).
Maar dit dus mijn ervaring met het systeem in mijn auto.
Overigens , met onderhoud (20.000 km) , kosten flashlube en 10% op benzine is LPG minder voordelig dan wordt voorgespiegeld.......Als ik de derving van mijn uren meereken verdien ik de installatie nooit meer terug.
In november jl een Vogels VGI systeem in laten bouwen in mijn V70 van 2005 , 170pk.
Gelijk viel op dat het brandstofverbruik erg hoog was, 14% van de km. Computer bijgesteld daarna naar circa 10%.
Ook een valve protector systeem in laten bouwen hoewel Vogels adviseerde dat niet te doen.
Maar Flashlube euro 25,- liter , verbruikte wel erg veel , 1 liter op 3.000 km ipv 10.000.
Alweer een keer terug en bijgesteld en nu goed. Had al een beetje de balen , normaal 1 x per jaar met mijn dieseltje naar de garage , nu al 2 x in 6 weken . koste je toch iedere keer praktisch gezien een middag.
Gaat een poosje goed, totdat lekker rijdende op de snelweg et iets ging piepen en ik zag het ledje van het gas knipperen. Systeem automatisch naar benzine......
Heeft een tank benzine gekost voordat ik bij de garage terecht kon. Wat bleek: 2 kapotte injectors en een kapotte computer van het Vogels VGI systeem.......weer een middag naar de filistijnen.....ik werk voor mezelf dus ik merk dat zwaar in mijn portemonnee.
Wel weer onder garantie hersteld, en het verhaal: " gaat echt nooit kapot , u bent de eerste...."
Dan denk je het wel gehad te hebben.......maar nee. Na een paar weken , in Frankrijk een rood knipperend ledje: klepsmering uitgevallen.....Nu had vogels gezegd dat klepsmering eigenlijk onzin is dus maar lekker 3.000 km doorgeplankt. Vogels gevraagd om een servicepunt in Franrijk , herhaaldelijk maar nooit reactie. Bleek achteraf te gaan om een verkeerd gemonteerd tankje in combinatie met een fabrikagefout. Heb mijn ongenoegen geuit bij Vogels en wordt nu bedreigd met een jurisidische procedure omdat ik hun goede naam aantast, terwijl ik alleen maar over feiten spreek....vreemde vogel.
Maar goed , 1 dag voor mijn vakantie en de enige optie om het smeersusteem te herstellen was bij een andere garage maar ook vogels installateur. Ik had geen tijd voor weer een middag in De Bilt. Helaas geen enkele medewerking van Vogels , hoewel ik al heel veel tijd zelf had geïnvesteerd in al hun Nondeju. Met een kapot klepsmeersysteem op vakaantie.....!!!!!! weer een paar duizend km. zonder smering.
Eindelijk , een week na vakantie en de nodige km door het land voor mijn werk is de auto opgehaald , hersteld en weer teruggebracht. Ze kunnen het dus wel......
Nu krijgt Vogels te maken met mijn rechtsbijstand: ik wil van dat systeem af en een prins systeem er in (ik twijfel nog over een V60 D4).
Maar dit dus mijn ervaring met het systeem in mijn auto.
Overigens , met onderhoud (20.000 km) , kosten flashlube en 10% op benzine is LPG minder voordelig dan wordt voorgespiegeld.......Als ik de derving van mijn uren meereken verdien ik de installatie nooit meer terug.