Ervaring met Volvo dealers?

Warme/koude douche

Reinard
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Ervaring met Volvo dealers?

· 
Posted: 07.07.2013 - 17:16  ·  #31
De vestiging van Arendsen in Zevenaar. Die in Doetinchem heeft ook een goede indruk achter gelaten (een keer voor onderhoud gestaan omdat mijn reguliere vestiging het te druk had).
willemf58
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 07.07.2013 - 17:37  ·  #32
Ohja...recent meegemaakt met mijn zoon, (C30 gechipt&fulloption) pas over twee weken tijd om de airco na te kijken, en dan pas een afspraak voor definitieve reparatie, bij de aircoservice in Purmerend dezelfde middag nog terecht kunnen om af te persen, vacumeren en vullen deze auto had na zeven jaar iets te weinig koelmiddel in het systeem waardoor de druk te laag bleef om in te schakelen :D aan de ene kant klagen dat ze te weinig werkplaatsvulling hebben en aan de andere kant klanten wegjagen 8-)
Vaak doet de receptie moeilijk en van de monteurs en de eigenaar hoor je later dat het te rustig is.......ik weet het niet meer
...

Subject:

· 
Posted: 07.07.2013 - 18:49  ·  #33
De V70 van Roland is nog steeds niet terug Hans. Inderdaad is dit echt niet leuk meer! Roland mist de auto al niet eens meer zegt hij. Nou ik zou gek worden!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.07.2013 - 19:00  ·  #34
Ik denk dat ik hem door de etalage had gereden.
De moed zakt je in de schoenen.
...

Subject:

· 
Posted: 07.07.2013 - 19:15  ·  #35
Ja inderdaad! En het is zo een mooie auto! Ik hoop echt dat Roland er alsnog plezier mee gaat krijgen!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.07.2013 - 23:19  ·  #36
Dat wens ik hem ook toe.
Overigens, het mag nu ook wel een keer zeg.
...

Subject:

· 
Posted: 07.07.2013 - 23:22  ·  #37
Gloeiende nou zeg! Zeg dat wel! :) Ik hoop dat hij nog eens mag gaan lachen met de auto. Gewoon een fijn gevoel krijgen, zoals dat hoort in een Volvo! :love:
peterm

Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 00:26  ·  #38
Het is dan wel geen officiële dealer, maar wil ze zeker vermelden. Auto Uniek in Mill noord Brabant. Ze doen alleen volvo occasions, waar ze zeker van zijn ,dat deze in goede staat verkeren. Echt nog een bedrijf waar de klant absoluut centraal staat, niets is ze teveel. Roeland is jaren lang vestiging directeur van volvo s- Hertogenbosch geweest. Klanten komen werkelijk uit het hele land hier naar toe.
...

Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 00:29  ·  #39
Hmm dat klinkt goed Peter! Dus alweer een warme douche! :D
Powerpete
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Homepage: 2brothersrc.com
Subject:

· 
Posted: 20.07.2013 - 13:16  ·  #40
even een veer in de r**t van Buitenweg Naarden..

Laatst geweest voor de lampjes in de tellerunit van de 850, en dit staat in Vadis, dus t oude systeem, jongen van t magazijn is zeker een half uur bezig geweest om uit te puzzelen welke lampjes er nu in moesten...

en de rekening 12 hele euri's voor 9 lampjes, hoezo dure dealer ?
typhoon
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 20.07.2013 - 20:00  ·  #41
Ga maandag een derde keer naar de Volvo dealer in B-Limburg. De eerste twee keren niet echt positief verlopen, maar geef ze nog een derde kans, groot onderhoud maar heb zelf de lucht en interieurfilter vervangen.
typhoon
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.07.2013 - 12:05  ·  #42
Vandaag zoals gezegd op onderhoud geweest (duidelijk een paar keer moeten zeggen dat ik zelf de pollenfilter en luchtfilter had vervangen :-)). Uitleg gekregen over het belang van gebruik van goede (merk) Diesel (minder verbruik, is donkerder van kleur en heeft meer additieven (kan je ruiken)) Is volgens de techniekers buiten het slecht gebruik van de auto de grootste oorzaak van stukken. Vervolgens aan de hand van voorbeelden te zien gekregen dat aftermarket xenons geen goed lichtbeeld geven, meer een spot maar door de lichtsterkte van de lamp compenseert dit het slechte lichtbeeld.
Heb mijn lichten standaard uit laten zetten op de 0-stand, doen ze wel niet zo graag en blijkbaar gaat de lichtschakelaar nogal snel stuk.
Ze gebruiken Castrol olie 0 W 30.
De factuur wordt nog opgestuurd... Ben benieuwd.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.07.2013 - 21:51  ·  #43
Quote door typhoon

Heb mijn lichten standaard uit laten zetten op de 0-stand, doen ze wel niet zo graag en blijkbaar gaat de lichtschakelaar nogal snel stuk.

Of ze snel stuk gaan weet ik niet, maar uitzetten is niet hun favoriete bezigheid.
Nog leuker wordt het als je ze vraagt de automatische vergrendeling te laten inschakelen. :D
Maar goed, had je nu wel een goede indruk ?
Aan de olie kan het niet liggen, want veel beter vind je ze haast niet.
typhoon
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.07.2013 - 22:26  ·  #44
Quote door Bigdog

Quote door typhoon

Of ze snel stuk gaan weet ik niet, maar uitzetten is niet hun favoriete bezigheid.
Nog leuker wordt het als je ze vraagt de automatische vergrendeling te laten inschakelen. :D
Maar goed, had je nu wel een goede indruk ?
Aan de olie kan het niet liggen, want veel beter vind je ze haast niet.

Ze hadden het nog maar 10 keer voor een klant moeten uitzetten en bijna altijd achteraf met stukken... Automatische vergrendeling kan ik blijkbaar zelf regelen. Vriendelijke mensen zijn het wel, maar zo'n dealer is nogal prijzig, dus eerst de factuur afwachten :-) Een uurtje werk, diesel en oliefilter vervangen, olie ververst, dice gebruikt voor lichtknop, resetten service bericht, ruitenwisserreservoir bijgevuld en banden opgepompt (beide niet nodig). Mag niet meer dan 250 € kosten
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.07.2013 - 23:56  ·  #45
Ik ben nieuwsgierig met wat ze gaan komen.
Was hier ook Volvo assistance bij inbegrepen ?

Selected quotes for multi-quoting:   0