Quote door sw2983
Het is gewoon heel afhankelijk hoe de tendens in zo'n zaak is. Ik heb zelf louter goede ervaringen met de Volvo dealer hier. (Bluekens).
Ja oke, de onderdelen moeten vaak uit het 'museum' komen. Maar ze bestellen het wel zonder morren of zeuren dat de auto wel heel erg oud is en de volgende ochtend ligt het vaak gewoon klaar. Maarja, je kunt ook niet alle onderdelen in je magazijn gaan leggen en behouden van alle jaartallen, modellen en versies die er zijn.
Een keertje een werkplaatsafspraak is ook nooit gezeik en krijg ik net zoveel koffie als de leaseklant met z'n V90.
Nissan dealer heb ik ook nooit gezeik gehad, die onderhouden een oude Micra net zo lief als een Leaf.
Dus het kan zeker wel.
Ben ik helemaal met je eens (Bluekens Breda). Of ik nu kom voor een schroefje van 5 cent of iets van €200, de service is hetzelfde. En ik ben voor onderhoud niet eens klant daar, wel een keer parkeerschade laten maken. Toen wilden ze me een leen Polo meegeven. Ik zei als grap "geen leen Volvo beschikbaar?" Nou die is net terug en nog vies en niet afgetankt. Als u even geduld heeft maken we dat even in orde. Kwartier later stond de Volvo klaar.
Nog een voorbeeld. mijn vrouw stond met onze Peugeot 106 met stukken vlakbij. Zij is bij Bluekens naar binnen gelopen en uigelegd wat er was. Meteen de service wagen met monteur er naartoe. Kon het zo gauw niet fiksen en heeft haar toen met boodschappen en al naar huis gebracht. Dat is pas service. O ja, ze kennen haar totaal niet bij Bluekens.
De moraal van het verhaal: of het nu auto's zijn of koffiezetapparaten, je moet als bedrijf interesse tonen in de wensen van je klant en goed luisteren naar hun verhaal. Zo kun je goede service geven en dan zijn hogere facturen een stuk minder ernstig