Lang zitten twijfelen of ik hier mijn mening zou moeten plaatsen. Maar na vandaag zeker. Mijn auto was voor jaarlijkse onderhoud naar Niham Zoetermeer gebracht. Waarom, omdat ik mijn auto pas had gekocht en ik deze dealer onderhouden wil hebben. De auto is niet gekocht bij Niham. Nadat ik de auto had opgehaald merkte ik al gauw dat Het blisssysteem aan een kant niet werkte. Oke dat zou kunnen maar raar dat dit niet bij de beurt is opgevallen. Ook werkte de standkachel niet. Ik mag toch aannemen dat voordat er ook maar onderhoud aan de auto word gepleegd de auto word uitgelezen. Paar dagen later heerlijk gereden met de auto en daarna op de oprit met de motor aan nog wat kleine dingen gedaan aan de auto. Toen er opeens een melding kwam dat de temperatuur van de motor hoog opliep. Contact opgenomen met mijn plaatselijke volvo specialist. Uitgelegd dat na een rit een melding kwam dat de motor te heet werd. Ik kon direct langs komen. Auto is aan de computer gehangen om deze uit te lezen. Daar kwam meerdere foutmeldingen naar voren. Waaronder kabelbreuk linbus linkerkant, dit is de kant waar het blisssysteem niet werkte. Ook een melding van de standkachel en een melding van de koelventilator. Deze meldingen waren al voor dat de auto voor de beurt was geweest aanwezig. De auto is dus niet uitgelezen voor dat de beurt werd gegeven. En de auto is dus met een kapotte koelventilator meegegeven. Na overleg met de verkoper van de auto is mijn auto weer terug gegaan naar Niham om de problemen te verhelpen. Mijn auto heeft uiteindelijk 4 weken mij de garage gestaan. Ze kregen de standkachel niet gemaakt. Uiteindelijk kon ik de auto ophalen. Op de terugweg, na 2 minuten rijden bleek dat het blissysteem niet gemaakt was. Direct omgekeerd en terug gereden naar Niham. Daar mijn verhaal verteld. Geen sorry gekregen voor het ongemak maar of ik de sleutel in het bakje kon leggen dan zouden ze zo naar de auto kijken. Na 3 kwartier kwam de baliemederwerker met het "nieuws" dat er een kabelbreuk in het linbus systeem zat en dat ik hiervoor een afspraak kon maken om deze te laten maken. Ik zei dat hij 4 weken in de garage had gestaan en dat dit probleem zou worden gemaakt. Zoals u zult begrijpen ben ik niet op het aanbod ingegaan om een afspraak te maken. De auto is in mijn woonplaats bij de volvodealer geweest en daar is het gemaakt. Gisteren heerlijk wezen rijden en toen we de snelweg opdraaide kwamen we stil te staan in de file. Na 10 minuten weer een melding dat mijn motortemperatuur te heet werd. En dan is het wachten in een file niet zo leuk meer. Gelukkig was ik dichtbij huis. Vanochtend weer naar de Volservice in Elst geweest. Opnieuw de auto uitgelezen. En ja weer dezelfde foutmeldingen bij de koelventilator. Er stonden meerdere meldingen in het systeem. Ook een datum dat hij bij dealer stond in die 4 weken. Vervolgens is de monteur gaan zoeken wat het kon zijn. Ik heb vervolgens Niham gebeld en uitgelegd dat ik weer met een hete motortemperatuur bij de garage stond. Ik vertelde dat ik baalde dat dit nu gebeurde terwijl hij voor dit probleem bij Niham was geweest. Excuses of wat vervelend meneer zat er niet in. Ik wilde weten wat er nu in die 4 weken gedaan was. Er was een sensor vervangen meer niet. En als ik meer wilde weten dan kon ik weer bellen. De specialist gaf aan dat alleen de sensor vervangen niet voldoende is. Ik baal van de werkzaamheden en de communicatie. Ik had en mag meer service verwachten van een Volvodealer. Mijn auto gaat niet meer naar Niham Zoetermeer. Ik heb er geen vertrouwen in dat de auto daar in goede handen is. Zaterdag a.s. kan ik al terecht Volservice.