Bij mij zou hij met een verloop kabel achter de HU ingesoldeerd moeten worden.
Dat zag ik via de site van Volvotech via vin en Bob heeft dit bevestigd.
Hun vragen er 50 euro voor.
Vind het al aardig wat geld totaal in aanschaf. Dus als ik dat zelf kan doen.
De MY01 heeft een hoop opties beschikbaar in de cfe. Wat je kan doen is de tool downloaden en installeren en daarin je vin nummer invullen dan zie je inderdaad instellingen je beschikbare opties.
Hier alle instellingen die je te zien krijgt bij een 2006 model (Van mij dus)
waarschijnlijk dat je een paar andere dingen ziet bij een ander modeljaar. Maar hiermee wordt de strekking van het verhaal wel duidelijk denk ik..
Het eerste menu na opstarten van de tool, kun je een download van de laatste firmware uitvoeren, je chassisnummer invullen en dan door naar het 1e instellingen menu.....
aan het eind, druk je op instellingen opslaan en uploaden en de CFE wordt geprogrammeerd met jouw keuzes...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dat dacht ik ook. Je moet de CFE aansluiten voordat je die instellingen kan openen.
Je kunt het instellingenscherm openen zodra je een firmware hebt gekozen. Dit komt doordat de beschikbare instellingen afhankelijk zijn van de firmware-versie.
Ook kan het handig zijn om eerst de taal (Nederlands, Engels of Duits) te kiezen in het hoofdscherm. Dit beïnvloedt alleen de taal van het updater-programma.
En als je met de muis boven een blauw vraagtekentje gaat hangen, dan krijg je nog wat extra uitleg over de funktie (in de gekozen taal).
Leuk, zag het inderdaad ook allemaal. Denk dat ik em toch ga aanschaffen.
Had alleen gehoopt dat ie ook de olietemperatuur zou aangeven (aangezien ie wel koelvloeistof doet .. )