Even een vraagje voor de cfe bezitters met een auto voor my 2005. Kan je ook instellen dat de aproach verlichting automatisch inschakeld als je de auto van slot doet?
Even een vraagje voor de cfe bezitters met een auto voor my 2005. Kan je ook instellen dat de aproach verlichting automatisch inschakeld als je de auto van slot doet?
Ah bedankt! Ik vind de site van volvotech zo enorm onduidelijk met hun beschrijvingen. Het is net of ze het zo duidelijk mogelijk proberen neer te zetten en er daarbij per ongeluk iets onbegrijpbaars van maken.
Een voorbeeld:
Belangrijk:
De CFE is uitsluitend beschikbaar in een OBD connector versie - en kan dus direct worden aangesloten op de OBD poort van uw Volvo-
(*de ODB aansluiting is te vinden in ELKE Volvo, direct naast/onder het stuurwiel, richting de pedalen)
(*voor voertuigen die niet van het modeljaar 2005 of jonger (dus van MY 1999-2004) zijn, moet de optioneel verkrijgbare verloopkabelset meegekocht worden zodat de CFE elders in het voertuig kan worden aangesloten)
De beschikbare kabels zijn:
Optioneel:
- CFE OBD-RTI kabel (Indien uw (door de CFE ondersteunde) Volvo van het MY 2000-2004 is en er DVD RTI navigatie in de auto aanwezig is, NIET voor XC90 geschikt!)
- CFE OBD-AEM kabel (Indien uw (door de CFE ondersteunde) Volvo van het MY 1999-2004 is en er een AEM aansluiting of AEM Unit rechts achterin de auto te vinden is)
- CFE OBD-MAN kabel (indien uw (door de CFE ondersteunde Volvo van het MY 1999-2014 is of u de OBD poort niet wilt gebruiken en zelf handmatig de connectie in uw Volvo wilt aanbrengen, soldeerwerk vereist, 4 draden!)
Ik heb geen RTI, geen AEM, moet ik dan solderen? Of kan die toch gewoon rechtstreeks op de obd poort?
Moet je even kijken of de AEM kabel rechts in je kofferbak ligt, daar kan hij dan wel op aan gesloten worden.
Het apparaat hoeft niet aanwezig te zijn voor de werking ervan.
Dus aan de kabel van rti of aem. En anders is de laatste optie alsnog direct op de odb aansluiting.
Mits je zelf wilt solderen dan kan hij achter je radio
Ik heb geen RTI en heb tot op heden ook de AEM aansluiting op m'n S80 MY 2001 kunnen vinden, het solderen is op zich geen probleem, maar rechtstreeks op de OBD, komt er dan een kabel met een OBD stekker aan of wordt de module mbv een verloopstekker rechtstreeks op de OBD ingeprikt? Ben ook hard aan het denken om een CFE aan te schaffen, zal dan sowieso contact opnemen met Volvotech, maar de vraag hier gewoon ter oriƫntatie.
Sinds twee weken heb ik een cfe module van Volvotech in de auto.
Mijn ervaring is dat het wel leuke uitbreidingen zijn. Mijn V70 is van 2007 maar modeljaar 2008 en die wordt niet ondersteund. Software maar voor de gek gehouden en modeljaar 2007 ingevoerd. Dan werkt het wel.
Klopt het dat het klepje van de OBD stekker niet meer dicht wil als de cfe in de stekker zit?
Heb het nu maar opgelost met een stukkie ducttape, wat ik persoonlijk niet zo chique vindt.Standaard firmware is 9.54.
Het VIN heeft op de 10e positie een 8, dit zou volgens de site van Volvotech dan modeljaar 2008 zijn. Het is een SW model, ik weet niet of dat dan een V70 NN is. Het kenteken is afgegeven in juni 2007.
Sinds een paar dagen een CFE (V70 2007), hoofdreden, starten standkachel. Lekker vanuit de kamer de V70 warm stoken. Kostte even puzzelen.
Op een MY2005-2007 zijn een aantal opties niet beschikbaar. Handig vind ik ook de binnentemperatuur en koelvloeistoftemperatuur, de standkachel kan ik zo beter monitoren.
Extended approach is wel grappig, de achteruitrijlichten branden nu ook, die geven een beste paal licht. De ramen dicht als op LOCK wordt gedrukt, is handig in de zomer. Spiegels gaan naar buiten bij sleutel in-contact (bij uit-contact blijven ze staan, ik gebruik caravanspiegels, je weet maar nooit....)
Ik had ook gekozen voor twice UNLOCK en dan alle ramen naar beneden, dit is niet handig met een standkachel, start je de kachel (3x UNLOCK) vanuit de woonkamer, gaan de ramen naar beneden. Optie uitgezet. Al met al tevreden.