Ervaringen CFE Module

Can bus extentie module

TeunEbb
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 31
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

· 
Posted: 05.03.2016 - 19:33  ·  #121
Ik ben even benieuwd of jullie CFE updater software een beetje snel doet.. Die van mij is echt zo langzaam als dikke stront.l kunt er echt niet mee werken en loopt telkens vast. Heb al op 2 laptops geprobeerd en ook niet de minste laptops. 1 van mijn werk elitebook 820 g2 m.2 ssd i7pro doet die super langzaam op en mijn eigen probook 840 g2 i7 ook met ssd is die ook super traag op niet normaal meer. En hij doet het vrij normaal maar zodra ik de cfe in de laptop steek is het over en kan ik er niet veel meer mee... Heb al 10x geprobeerd mijn cfe naar versie 9.62 te flashen want bifuel modellen waren nog niet toegevoeg en in 9.62 als het goed is wel...

:'(
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 06.03.2016 - 12:58  ·  #122
Ik heb hier geen problemen met de snelheid van de software, op een desktop met Windows 10.

En ik zit nog gewoon op versie 9.54, de laatste stabiele versie op dit moment (volgens de website).
Paskara
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.03.2016 - 19:01  ·  #123
Hier ook geen problemen met de snelheid van de software op de PC, op geen enkele pc.

Alle PC's staat windows 10 op.
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 16.09.2016 - 16:27  ·  #124
Ik heb een XC70 Summum, bj 2005/mj2006 waar volgens Volvo comfortsluiting op zit.
Ik begrijp dat dit wordt geregeld via de AEM of CFE module.

Dus deze hoort daar standaard op te zitten.

Praat ( beter gezegd tik ik) onzin of... haal ik een en ander door elkaar.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.09.2016 - 19:06  ·  #125
Je haalt inderdaad iets door elkaar. ;-)
Een AEM module komt van Volvo en een CFE komt van Volvotech.
Een auto kan dus inderdaad met een AEM module geleverd zijn, echter niet met een CFE.
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 17.09.2016 - 00:24  ·  #126
Ok duidelijk . De conclusie van comfort sluiting en AEM klopt wel? Dat comfort sluiting alleen maar kan met een AEM?
JJ-XC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.09.2016 - 08:45  ·  #127
Die conclusie klopt ook niet.
AEM, waarvan ik betwijfel of die er standaard in zit, is een 'communicatie kastje' van Volvo dat er voor zorgt dat verschillende functies gelijktijdig kunnen plaatsvinden. Bv. de park-distance-control die ook functioneert/hoorbaar is via de achterluidspreker terwijl er een telefoongesprek (bij ons via parrot) gevoerd wordt via de (rechter) voorluidspreker (de RTI via linksvoor).
De CFE kan dan weer wel via de (meestal) standaard aanwezige AEM-aansluitkabel (met en zonder AEM) aan de auto gekoppeld worden.

Comfort sluiting (ramen dicht bij afsluiten) is bij de N-serie geen door Volvo geleverde optie en kan enkel via de CFE. Dat staat los van de AEM, en de CFE kan ook elders gekoppeld worden (zie ook site Volvotech).
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 16:31  ·  #128
Mijn CFE heeft het een tijd goed gedaan, maar de laatste tijd niet meer.
Uitgerekend tijdens de APK bedacht het klungel zich om ervoor te zorgen dat geen enkel indicatorlampje in het dash het nog deed en het groot licht niet meer "overgenomen" werd m.a.w. alleen nog maar seinen zonder het verklikkerlichtje te laten branden, maar niet meer constant branden.
De garage belde me op met afkeur als boodschap en de vraag of ze moesten repareren?
Ik was uiteraard perplex, vrouwlief was er naar toe gereden en alles werkte volgens haar en nu deze boodschap.
Auto door mijn vrouw opgehaald want vond dit wel een vreemd verhaal.
Thuisgekomen die avond even in de auto gesprongen en alles werkte zoals mijn vrouw al had weten te melden.
Twee weken ermee gereden eer ik naar de herkeuring kon. (weet het illegaal etc)
Auto aangeboden en wat denk je? WEEER de keurmeester die de auto wilt afkeuren omdat niets het doet.
Gelukkig was ik blijven wachten en kon dus meteen aanschouwen wat er aan de hand was en ja hoor geen verklikkerlichtjes en geen groot licht......
Toevallig dacht ik aan de CFE en na uittrekken van het ding werkte alles zoals het werken moet!
Nu heb ik wat liggen kloeten met dat ding, instellingen zijn zoals gewenst en de meeste dingen werken zoals ze moeten werken maar bv de portiervergrendeling bij overschrijden van de ingestelde snelheid (ingesteld op 20km/u) heeft zichzelf vervangen met het kort aangaan van alle knipperlichten.
VolvoTech reageert niet op mijn vragen terwijl ik dat ding toch gewoon officieel bij hun gekocht heb, dus daar heb ik niets aan.
Kan iemand me op het goede spoor zetten of moet ik het maar als een gevalletje "jammer dan" afdoen?
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 18:03  ·  #129
Tja, die van mij doet het in 95% van de gevallen goed, maar echt ‘stabiel’ kan ik hem niet noemen. Mijn issues, die af en toe voorkomen:
- knipperlicht rechts blijft constant branden (alleen te resetten door accupool los te koppelen)
- ontgrendelen gaat niet in 1x goed
- inklapfunctie spiegels bij afsluiten/openen leidt af en toe een eigen leven

VolvoTech geeft aan dat het door tekortkomingen in Volvo’s eigen software komt, wat door de CFE geopenbaard wordt. Ik weet er te weinig van om er iets over te kunnen zeggen, maar gevoelsmatig vind ik dat te kort door de bocht.
M95
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 18:07  ·  #130
Quote door Doeke Dobma

VolvoTech geeft aan dat het door tekortkomingen in Volvo’s eigen software komt

Dat is wel een vreemde uitspraak gezien de CFE het een en ander in de canbus manipuleert.
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 18:18  ·  #131
Mods edit: graag even tot tien tellen alvorens dit soort reacties te posten.
Dit soort posts zijn niet echt gewenst!
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 18:25  ·  #132
Wat is een struisvogel bedrijf dan? Op google word ik ook niet wijzer. Behalve dan de echte struisvogelbedrijven.

Ik vind de cfe wel leuk, maar als er een auto voor onderhoud komt, gaat dat ding er wel meteen uit. Geeft soms inderdaad wazige storingen.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 19:12  ·  #133
Quote door martijn-a

Ik hoor het al. Zo’n CFE is een troublemaker, op de markt gezet door een struisvogel bedrijf.

Jahoor... waar slaat dat op dan? Heb je er zelf één? Beetje sneue reactie, sorry.

Ik heb inmiddels al even een CFE Plus, gaat in 99,9% van de tijd gewoon prima. Paar overkomelijke eigenaardigheden, maar hoofdzakelijk hele slimme toevoegingen op iets dat Volvo heeft laten liggen. En bij problemen is Volvotech naar mijn ervaring heel goed bereikbaar.
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 20:31  ·  #134
Het punt is alleen dat VolvoTech bij die problemen hoofdzakelijk verwijst naar externe factoren, zoals de auto of de onvolkomenheden in de Volvo software. Aan de CFE ligt het volgens hun niet. Daar wringt natuurlijk de schoen, want als je 260 euro uitgeeft voor een gimmick, mag je wel verwachten dat alles goed werkt. Als deze problemen inherent zijn aan het gebruik van de CFE, dan moet zoiets bij verkoop gemeld worden. Dit is gewoon niet een feilloos werkend product. Maar ze kunnen het heus wel bij VolvoTech, want de iMiv staat (in die categorie) op eenzame hoogte qua stabiliteit en duurzaamheid.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 07.01.2019 - 20:38  ·  #135
Het is vooral vreemd, dat er storingen optreden bij gebruik cfe, en als deze er dan uit is, de storingen weg zijn.

En dan zou alsnog de fout in de auto zitten? Schiet mij maar lek 😁

Selected quotes for multi-quoting:   0