ervaringen cfe plus

zojuist aangeschafte cfe plus werkt (nog) niet naar behoren

volvotech.eu
Forumlid.
Geslacht: n/a
Homepage: v-division.com
Subject:

Re: ervaringen cfe plus

· 
Posted: 27.07.2018 - 16:20  ·  #16
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 09.10.2018 - 11:10  ·  #17
firmware 2.160 werkend... tot nu werkt alles naar behoren.
Wel wat liggen "hengsten" met de standkachel....maar dat is iets afwijkend van de beschrijving ook werkbaar:

de standkachel niet werkt zoals het beschreven staat in de software (en onder het vraagteken).
eerst met keyfob deuren openen, daarna volgens beschrijving, de kachel in- of uitschakelen en de auto desgewenst opnieuw afsluiten. De knipperlichten informeren zoals beschreven of de kachel aan of uit is.

toppie vind ik weergave in de DIM van (CT, TT, S) en (OT, BP, G). Dit is mijn favoriete instelling en heel praktisch bij het rijden met caravan waarbij de temperaturen soms wel hoog oplopen.

voor het standkachel "probleempje" is een ticket gelogd bij Volvotech.

verder gewoon firmwares in de gaten houden...het wordt steeds leuker...
Midde
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 09.10.2018 - 18:37  ·  #18
Ik vind het een mooi apparaatje wat wat handige opties geeft. Voor mij is het pas echter compleet als ik de motor temperatuur kan aflezen maar ook hier zijn ze mee bezig.
Roffeltje
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.10.2018 - 20:31  ·  #19
Quote door Midde

Ik vind het een mooi apparaatje wat wat handige opties geeft. Voor mij is het pas echter compleet als ik de motor temperatuur kan aflezen maar ook hier zijn ze mee bezig.

wat bedoel je met de motortemperatuur?

temperatuur is zichtbaar voor koelvloeistof, motorolie, versnellingsbakolie, haldex koppeling (voor de awd versies)....

of is het voor jouw specifiek type Volvo nog niet beschikbaar?
Midde
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 09.10.2018 - 21:15  ·  #20
Ik heb een s80 van 2007 en dat is voor dit type nog niet beschikbaar helaas.
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 09.10.2018 - 22:12  ·  #21
Ik blijf toch een hoop issues houden met de cfe+. Al velen software versies geprobeerd en veel tickets aangemaakt maar 100% werkend krijg ik t ding maar niet.
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.10.2018 - 22:42  ·  #22
Gek, bij mij draait ‘ie prima!
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 10:59  ·  #23
Ik heb m nu ongeveer een half jaar, maar met nog geen 1 firmware versie heeft ie 100% correct gewerkt.

Zo moet ik nog steeds de RTI handmatig weg klikken bij opstarten. Ik krijg simpelweg nergens een optie te zien die ik aan kan zetten. Alsof de CFE denkt dat mijn auto geen RTI heeft.

Rit informatie doet die helemaal niks mee, alles blijft altijd op 0 staan. Misschien gebruik ik die functie niet goed, maar ik neem aan dat je die niet bij iedere rit handmatig moet activeren, zo ja: hoe dan?

Extra wisslag na het sproeien doet die niet terwijl ik die functie wel heb ingesteld.

Coming/leaving home verlichting instelling op de sensor (snap alleen niet waar mijn auto fabrieksaf een lichtsensor voor gebruikt?) werkt niet. De CFE+/auto doet dan maar wat. Wel alle verlichting die ik ingesteld heb, maar doet die ze bijvoorbeeld aan op klaarlichte dag en in het pikkedonker niet. Andere keren werkt het weer wel goed. Inmiddels heb ik het maar ingesteld op altijd aan.

Met de nieuwe firmware versies rol ik eigenlijk alleen van de ene in de andere bugs, nu is het probleem met mijn ramen open/sluiten opgelost, maar blijft m'n air intake altijd 0 graden aangeven. Kan allicht door de beta versie komen.
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 13:40  ·  #24
Tja, CFE+, mooi apparaat, veel fijne functies, werkt bij mij perfect Behalve :( !!

Doe je de auto op slot, gaat vrolijk de boel op alarm. (led gaat ook knipperen) kom je later terug bij de auto alarm niet meer actief.
door nogmaals op lock te drukken gaat dan het alarm weer aan. maar goed, niet echt handig dat hij van alarm afgaat, zeker hier in Amsterdam is alarm toch wel een must helaas. en om nou telkens die CFE weer uit de obd poort te halen is ook beetje omslachtig.

maar goed er is hoop! vandaag heeft de auto een total can update gehad onder de noemer Service 2.0 UPG.
mij is door de Volvo dealer verzekerd dat alles in mijn auto nu op de nieuwste software draait, dus theoretisch zou de CFE nu moeten doen waar hij voor gemaakt is zonder ook maar enige bugs.
Roffeltje
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 14:46  ·  #25
Quote door elevating

Ik heb m nu ongeveer een half jaar, maar met nog geen 1 firmware versie heeft ie 100% correct gewerkt.

Zo moet ik nog steeds de RTI handmatig weg klikken bij opstarten. Ik krijg simpelweg nergens een optie te zien die ik aan kan zetten. Alsof de CFE denkt dat mijn auto geen RTI heeft.

Rit informatie doet die helemaal niks mee, alles blijft altijd op 0 staan. Misschien gebruik ik die functie niet goed, maar ik neem aan dat je die niet bij iedere rit handmatig moet activeren, zo ja: hoe dan?

Extra wisslag na het sproeien doet die niet terwijl ik die functie wel heb ingesteld.

Coming/leaving home verlichting instelling op de sensor (snap alleen niet waar mijn auto fabrieksaf een lichtsensor voor gebruikt?) werkt niet. De CFE+/auto doet dan maar wat. Wel alle verlichting die ik ingesteld heb, maar doet die ze bijvoorbeeld aan op klaarlichte dag en in het pikkedonker niet. Andere keren werkt het weer wel goed. Inmiddels heb ik het maar ingesteld op altijd aan.

Met de nieuwe firmware versies rol ik eigenlijk alleen van de ene in de andere bugs, nu is het probleem met mijn ramen open/sluiten opgelost, maar blijft m'n air intake altijd 0 graden aangeven. Kan allicht door de beta versie komen.

Lichtsensor zit midden vóór OP het dashboard, waar ook de rode knipperled zit voor het alarm.
Sensor wordt gebruikt voor de regeling van de Airco.... veel zon (dus licht) dan harder koelen...en voor in het donker, of als je door tunnels rijdt, om de dashboardverlichting in te schakelen. Standaard staat die namelijk uit als je toch licht voert op je auto. Tevens zorgt die dan voor het dimmen van je RTI bij avond/nachtritten.
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 14:49  ·  #26
Oh ja, alarm was ik nog vergeten. Die gaat om random momenten staan loeien. En ja, de sirene is al vervangen voor een nieuwe. 😁

Oh ja, dat verklaart waarom die een lichtsensor heeft. Vooral voor het RTI scherm is dat een must. Ik ga er eens op letten of die wel dimt in een tunnel, anders zou ik het probleem in die sensor moeten zoeken. Thx voor de tip.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 14:58  ·  #27
Wat handig is, is om gewoon een keer een afspraak te maken met Bob om je auto aan de computer te hangen zodat ze ter plaatse kunnen kijken hoe er op een andere manier gecommuniceerd wordt dan bij bv een my2006 want net als Otto heb ik geen problemen.
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 17:07  ·  #28
Ok, ik wist niet eens dat dat kon. Dat is wel een idee om eens te doen dan .
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 17:18  ·  #29
Ik heb de CDEplus nog voordat hij officieel uitgebracht werd als test in de auto gehad. Omdat toen m’n sunroof niet deed wat volgens de CFEplus van ‘m verwacht werd heb ik op een zaterdag bij Bob een paar uurtjes in de werkplaats gestaan zodat hij de communicatie kon uitlezen en de firmware van de CFEplus nadien kon aanpassen.
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.10.2018 - 19:04  ·  #30
Ben de komende periode ff druk, wanneer ik meer tijd heb ga ik eens contacten.

Selected quotes for multi-quoting:   0