ervaringen cfe plus

zojuist aangeschafte cfe plus werkt (nog) niet naar behoren

T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

Re: ervaringen cfe plus

· 
Posted: 15.10.2018 - 07:12  ·  #31
Even meeliften, zijn er al ervaringen met een MY 2004 en de CFE(+)? Ik schijn volgens de VIDA een 2004 S80 te hebben en vooral het uitlezen van de temperaturen en de spiegel/ramen/dakje functies lijken me handig. Zijn de motor temperatuur functies specifiek voor de plus? (Roffeltje heeft een classic te koop, zou ook een optie zijn anders ;) )
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.10.2018 - 08:04  ·  #32
heb een my2005 en daar werkt alles naar behoren Alleen niet de functie ramen dicht en open met AB
Ook de licht functie vind ik een zeer fijne optie licht staat overdag gewoon uit en de mistlampen staan altijd aan als een soort van dagrijlicht en als het donker word springen de koplampen automatisch aan
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 15.10.2018 - 09:34  ·  #33
Quote door elevating

Oh ja, alarm was ik nog vergeten. Die gaat om random momenten staan loeien. En ja, de sirene is al vervangen voor een nieuwe. 😁

Oh ja, dat verklaart waarom die een lichtsensor heeft. Vooral voor het RTI scherm is dat een must. Ik ga er eens op letten of die wel dimt in een tunnel, anders zou ik het probleem in die sensor moeten zoeken. Thx voor de tip.

door een tunnel rijden?? dat kan. Je kunt er ook even een opgevouwen handdoek of iets dergelijks overheen leggen... gewoon op de oprit (of geparkeerd) dan zal na enkele seconden iets gebeuren, afhankelijk van welke dingen je actief hebt en werken op de sensor..
elevating
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 15.10.2018 - 10:22  ·  #34
Ja, dat kan ook. Maar aangezien ik toch midden in de nacht vertrek naar werk en de a4 op rij, kost dat minder moeite als een handdoek opvouwen haha.

Maar goed, mijn scherm blijft dus gewoon fel, dus ik ga het toch eens in die licht sensor zoeken denk ik.
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.10.2018 - 10:23  ·  #35
Quote door NickGR

Tja, CFE+, mooi apparaat, veel fijne functies, werkt bij mij perfect Behalve :( !!

Doe je de auto op slot, gaat vrolijk de boel op alarm. (led gaat ook knipperen) kom je later terug bij de auto alarm niet meer actief.
door nogmaals op lock te drukken gaat dan het alarm weer aan. maar goed, niet echt handig dat hij van alarm afgaat, zeker hier in Amsterdam is alarm toch wel een must helaas. en om nou telkens die CFE weer uit de obd poort te halen is ook beetje omslachtig.

maar goed er is hoop! vandaag heeft de auto een total can update gehad onder de noemer Service 2.0 UPG.
mij is door de Volvo dealer verzekerd dat alles in mijn auto nu op de nieuwste software draait, dus theoretisch zou de CFE nu moeten doen waar hij voor gemaakt is zonder ook maar enige bugs.

Na de update van de software in de auto werkt de CFE naar behoren, geen problemen meer.
Dus wil je een CFE, ga dan eerst de auto updaten, anders krijg je rare problemen.
Overigens was ik maar iets van 15 pop kwijt voor een 2.0 update bij de dealer. 8-)

Selected quotes for multi-quoting:   0