Quote door PvL
Heb in mijn T5 ook een door Mesman ingebouwde LPi installatie zitten (Vialle). Wel icm Flashlube.
Eens in de 8000 km een beetje Flashlube erbij kost me de kop niet. Een kameraad van me had dezelfde motor als jij en heeft tegelijk met de mijne bij Mesman LPi laten inbouwen, ook met Flashlube. Meen dat hij iets van 2250 kwijt was. Ik iets meer. Tip : laat dan de vulnippel achter het benzineklepje monteren.
@ RoyvW : mbt je opmerking omtrent het slechts gedeeltelijk vullen van de tank met benzine:
ik hou de benzinetank eigenlijk juist altijd vol. Dit eigenlijk vanuit een motorfiets gedachtengang :
als ik mijn motoren hun "winterslaap" laat houden, zet ik deze juist vol weg om condensatie / vochtvorming in de benzine tegen te gaan. Wel doe ik er altijd ff een flesje fuel additive bij, om snelle veroudering van de brandstof en gumvorming tegen te gaan.
Doe ik ik de Volvo ook (1-2x per jaar). Ik tank gemiddeld tussen de 10-12 liter benzine per 4-6 weken.
Werkt voor mij, maar sta altijd open voor de mening van anderen.
Hoi PVL,
Ik heb zelf ook een G3 installatie laten inbouwen icm Flashlube. Wat is een beetje Flashlube op 8000km? Ik heb zelf het idee dat het veel meer is. Of heb jij de Flashlube heeeel zuinig afgesteld. Zoja, is dat dan niet schadelijk voor het systeem?
In 40000km heb ik er al bijna 5 liters doorheen gestookt. Dat komt volgens mij op 1liter per 8000km.
Als dat volgens jou een beetje is dan kan het wel kloppen.
Rob