Na een heerlijke vakantie in frankrijk waar ik heerlijk zonder problemen een kleine 3000 km heb gecruised met mijn net aangeschafte v70 gingen we nog een weekendje camperen. Auto volgeladen, dakkoffer erop en met 130 op cruise control richting Limburg. Net voor Eindhoven gebeurde het. Vermogen weg, geen reactie meer van het gaspedaal. Snel naar de vluchtstrook waar de motor erg stotterend stationair aan het draaien was. Even gasgeven en de toeren gingen omhoog om bij 2000 te blijven hangen. Op deze manier een parkeerplaats bereikt en anwb gebeld. Toen deze aankwam en ik de auto startte was alles weer normaal alleen de melding motormanagement spoep bleef branden. Meneer van de anwb heeft de auto uitgelezen en kwam tot de conclusie dat het wel eens het gasklephuis kon zijn. Ik kon wel doorrijden volgens hem en dat heb ik ook gedaan. Even later was de melding ook weer weg.
ik merkte wel dat bij een constante snelheid de auto af en toe inhield en bij optrekken hetzelfde verhaal. maar dan met heel erg kort hikjes.
Deze week is het weer gebeurt en ik heb de auto laten uitlezen bij de dealer en inderdaad gasklephuis niet goed. Totale kosten om te vervangen inc. montage en software €436.
Ik heb daar nu even het geld niet voor, maar het was volgens hem niet schadelijk om zo door te rijden, hooguit vervelend als het weer gebeurd.
Ik wil het nu eerst schoonmaken, zoals ik het op verschillende fora heb gelezen, dus huis eraf en reinigen met remmenreiniger, nieuwe pakking heb ik meteen bij de dealer meegenomen. Is het ook mogelijk om het electronisch deel wat achter de zwarte kapjes zit schoon te maken of is dat absoluut niet verstandig ivm met de autocomputer?
Hoe groot is de kans dat het probleem ook echt voorbij is of zit er niks anders op dan het huis (uiteindelijk) te vervangen?
Het is trouwens de versie met de witte sticker.
ik merkte wel dat bij een constante snelheid de auto af en toe inhield en bij optrekken hetzelfde verhaal. maar dan met heel erg kort hikjes.
Deze week is het weer gebeurt en ik heb de auto laten uitlezen bij de dealer en inderdaad gasklephuis niet goed. Totale kosten om te vervangen inc. montage en software €436.
Ik heb daar nu even het geld niet voor, maar het was volgens hem niet schadelijk om zo door te rijden, hooguit vervelend als het weer gebeurd.
Ik wil het nu eerst schoonmaken, zoals ik het op verschillende fora heb gelezen, dus huis eraf en reinigen met remmenreiniger, nieuwe pakking heb ik meteen bij de dealer meegenomen. Is het ook mogelijk om het electronisch deel wat achter de zwarte kapjes zit schoon te maken of is dat absoluut niet verstandig ivm met de autocomputer?
Hoe groot is de kans dat het probleem ook echt voorbij is of zit er niks anders op dan het huis (uiteindelijk) te vervangen?
Het is trouwens de versie met de witte sticker.