ETS lampje brandt

Caprice89
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

ETS lampje brandt

· 
Posted: 17.11.2015 - 09:09  ·  #1
Goedendag,

Van mijn recent aangekochte Volvo V70 R AWD ging gisteravond na een lange rit plotseling het ETS lampje branden. "Check Engine" bleef uit.
Motor ging in noodloop na 10 seconden. Na het stoppen en starten van de motor was het fenomeen weg en deed alles het weer als vanouds.
ETS staat voor Electronic Throttle System (electronische gasklep), dus mijn vraag is: moet ik me zorgen maken over de throttle body? Kan ik 'm schoonmaken of moet ie sowieso vervangen worden?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: ETS lampje brandt

· 
Posted: 17.11.2015 - 16:20  ·  #2
Tja eerst gewoon even aanzien natuurlijk. uitlezen met vida om eens te kijken wat melding is. Verder zijn de elektronische gaskleppen wel berucht zeker als er nog een originele opzit witte stikker ipv gele(hoewel ik een witte stikker heb en 340.000+ op de teller). Als het weer optreedt zou ik zeggen eerst eens schoonmaken. is wel te vinden op het forum. Als dat niet helpt pas aan vervanging gaan denken. :thumb:
Caprice89
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2015 - 17:08  ·  #3
Ok ga ik doen. Gasklephuis heeft trouwens een gele sticker
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 17.11.2015 - 19:15  ·  #4
Das beter nieuws denk ik dan schoonmaken en niet vergeten het asje te smeren, maar dat staat allemaal op het forum(ben te lui om te zoeken :shame: ) :thumb:
Caprice89
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.11.2015 - 18:24  ·  #5
Met het opknappen van m'n carterventialtie ook maar gelijk het gasklephuis schoongemaakt. Scheelt allicht.
De gele sticker is misschien een beetje frauduleus geplaatst: er zeten resten van plakband aan de randen.... :dont:
Komende week gaat de wagen onder het mes voor een LPG inbouw. Daarna gaan we het meemaken of de storing nog terugkomt.

Selected quotes for multi-quoting:   0