Ets melding, wat adviseren jullie

Jorrit
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Ets melding, wat adviseren jullie

· 
Posted: 18.09.2024 - 21:49  ·  #1
Hallo allemaal
Vanavond kreeg ik een ETS melding. Auto reageerde normaal hoewel ik niet op de snelweg reed en ik niet harder dan 70 ben gegaan uit voorzorg.

Ik begrijp van Google en zoeken hier dat het om het gasklephuis gaat. Wat adviseren jullie om te doen? Ik vind het leuk om te leren maar heb weinig kennis van motoren. Moet terugvallen op youtube, dit forum en Haynes. Wat kan ik het beste als eerste uitsluiten? Of kan ik de auto beter direct naar de garage brengen?

Gaat om een v70 classic uit 2000 met 362k op de teller, benzine. Auto wordt eigenlijk dagelijks gebruikt voor de gezinslogistiek.
Bij 360k nieuwe olie, filter en luchtfilter gegeven.

Dank voor het meedenken!
Steven
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Ets melding, wat adviseren jullie

· 
Posted: 19.09.2024 - 15:23  ·  #2
Zoekfunctie al geprobeerd?
Veel ETS meldingen op het forum.
Zie bijvoorbeeld ets-lampje-brandt-t12992.html
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.09.2024 - 17:03  ·  #3
Als het de originele nog is en je rijdt een 2.4, dan zou ik maar rekenen op een nieuwe/gereviseerde.
Jorrit
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.09.2024 - 18:05  ·  #4
Hoi Steven, ik had de zoekfunctie gebruikt hoor maar kreeg zoveel topics omhoog die mij niet direct relevant leken. Deze van jou helpt wel.

Komt er op neer dat ik het gasklephuis moet losmaken en reinigen, dan zie ik ook wel @klaas of het de originele nog is of niet. Is dit te doen voor een beginner? Op filmpje van robertdiy ziet het er redelijk complex uit met alles wat los moet.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.09.2024 - 18:13  ·  #5
Als je een atmosferische 2.4 hebt dan stelt het niks voor. Robert DIY zit in de States, daar hebben ze sowieso aanvullende eisen mbt afvangen van dampen en emissie, waardoor er meer slangen enzo zitten. Als je de slang van luchtfilter naar ETM los pakt en de 4 boutjes verwijderd pak je hem er zo af. Wel even een nieuwe pakking er tussen als je gaat vervangen. Daarnaast bestaat de kans dat hij moet worden ingeleverd.

Of je het foute/originele type hebt kun je vaststellen adhv de sticker op de onderzijde. Makkelijke is met je telefoon even een foto maken van onderaf.
Jorrit
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.09.2024 - 20:16  ·  #6
Dank Klaas!
De sticker is wit. Even gerommeld met de slang en de melding is weg. Ik zal hem overdag eens losmaken en reinigen. Nu weet ik waar hij zit en dat het goed te doen is.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0