Er is een "nieuwe" diesel in aantocht.
Minmaal Euro 4 is de verstandige keus, dan zijn milieu zones voorlopig nog toegankelijk.
Er hangt wel een donderwolk boven euro 4, de nieuwe roetmeting die vanaf volgend jaar verplicht is.
Bij euro 3 is die niet van toepassing, de prijs is geen toegang tot milieu zones.
10% van de diesels die onder de nieuwe meetmethode vallen halen de norm niet.
Dan kun je de halve dagwaarde van de auto spenderen aan reparaties om de norm te halen.
Voor dat geld kan ik aardig wat taxiritten maken en mijn stinkdiesel laten staan aan de rand van de milieuzone.
Wat is wijsheid?
Minmaal Euro 4 is de verstandige keus, dan zijn milieu zones voorlopig nog toegankelijk.
Er hangt wel een donderwolk boven euro 4, de nieuwe roetmeting die vanaf volgend jaar verplicht is.
Bij euro 3 is die niet van toepassing, de prijs is geen toegang tot milieu zones.
10% van de diesels die onder de nieuwe meetmethode vallen halen de norm niet.
Dan kun je de halve dagwaarde van de auto spenderen aan reparaties om de norm te halen.
Voor dat geld kan ik aardig wat taxiritten maken en mijn stinkdiesel laten staan aan de rand van de milieuzone.
Wat is wijsheid?