Euro 3, wel of niet

 
 
 
 
 
Lutra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 26
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Euro 3, wel of niet

 · 
Posted: 18.12.2020 - 20:19  ·  #1
Ik heb een mooie euro 3 V70 D5 op het oog en ga misschien mijn v70 classic benzine daar op inruilen. De D5 is aan de prijs maar super staat. De bekende mlieuzones hoef ik niet in, kom nooit in de betreffende steden. Ik kan echter weinig vinden over toekomstige plannen over de euro 3 zones of eventuele toename van mrb. Nu is dit misschien een beetje koffiedik kijken maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik rij mijn volvo's altijd af, dus de eventuele restwaarde is dan over het algemeen een paar honderd euro. De auto zal in ieder geval een keer of 3 per jaar op en neer rijden naar Noord Zweden, over het algemeen rijd ik zo'n 30.000 kn per jaar. Dus de afschrijving is niet zo'n issue maar uiteraard wel de bijkomende kosten. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een soortgelijk dilemma hebben en de overwegingen hierbij.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 53
Berichten: 1445
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Euro 3, wel of niet

 · 
Posted: 18.12.2020 - 20:28  ·  #2
ik heb in Augustus hetzelfde gedaan. Een goeie D5 euro 3 opgesnord met her en der wat werk. Naadje los van de bestuurdersstoel en een keer de remmen vervangen. De bak is geflushed en daarmee de problemen die er waren opgelost.
Het ding rijd nu echt goed, -en tot nu toe behoudens de flush en een paar nieuwe banden- geen problemen. Milieuzones heb ik niks te zoeken en anders pakken we de Aygo wel. Goed, de euro 3 is duur in de belasting maar als je een beetje je best doet haal je met deze diesel 1:18 / 1:20. En je hebt geen geneuzel met wrevelklepjes, roetfilters, regeneren en alle andere milieumeuk.....
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3375
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Euro 3, wel of niet

 · 
Posted: 18.12.2020 - 21:55  ·  #3
Voor Euro 3 motoren betaal je 15% extra MRB. Mijn S60 kostte 140 euro per maand, met de toeslag 161.
Dat is het enige verschil in extra kosten. Grote verschil met de Euro 4 D5 is wel dat de Euro 3 minder diesel nodig heeft.
Euro 4 doet gemiddeld, hier gelezen bij leden, 1 op 14-16. Euro 3 doet toch vrij makkelijk 1 op 17-19.
Scheelt je op een volle tank 70-200 km. Voor die 15 euro per maand extra zou ik het niet laten, zeker als je niet naar steden rijdt waar de klimazi's heersen.
En Inderdaad geen gezeur met milieu onzin rondom de motor zelf. EGR afdoppen/uitschrijven en knallen met dat monster.
Als de auto goed onderhouden is, gewoon doen toch?
Toekomstplannen weet je voor moderne diesels ook niet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0