Euro4 vs de deeltjesteller

 
 
 
 
 
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 68
Berichten: 316
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 28.02.2024 - 19:20  ·  #226
Quote door hermanusb

En dan is het bijv geen euro 4/5 of 6 meer?
Mag je steeds meer steden niet meer inkomen?

Bijzonder dat we met zijn allen in auto’s rijden die niet goedkoop te noemen zijn en bezuinigen op 200 of 400 voor een roetfilter.

Als die van mij een roetfilter nodig heeft krijgt hij gewoon een nieuwe.
400 euro


Vervelende is dat je geen zekerheid hebt dat jouw investering van 400,- ook de goedgekeurde waarde geeft. Als ik die garantie kan krijgen wil ik de investering wel doen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4829
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 28.02.2024 - 19:35  ·  #227
We gaan een keer dood.
Dat is de enige zekerheid die we hebben.

Ik betaal iets van 190 per maand aan mrb en 400 aan diesel.

Zolang de auto geen olie slurpt krijgt hij gewoon een roetfilter als het nodig is.
Gevoelsmatig denk ik dat olieslurpers meer deeltjes problemen hebben.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1517
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 29.02.2024 - 03:17  ·  #228
Quote door FritsXC70

Quote door hermanusb

En dan is het bijv geen euro 4/5 of 6 meer?
Mag je steeds meer steden niet meer inkomen?

Bijzonder dat we met zijn allen in auto’s rijden die niet goedkoop te noemen zijn en bezuinigen op 200 of 400 voor een roetfilter.

Als die van mij een roetfilter nodig heeft krijgt hij gewoon een nieuwe.
400 euro


Vervelende is dat je geen zekerheid hebt dat jouw investering van 400,- ook de goedgekeurde waarde geeft. Als ik die garantie kan krijgen wil ik de investering wel doen.


Als je zojuist gekochte filter niet filtert dan heb je denk een goede reden of even contact op te nemen met de leverancier.
Uiteindelijk vervang je het filter meestal net nadat het oude filter gefaald is voor de APK, waarna je een paar dagen later terug komt voor een herkeuring met een nieuw filter. Je weet dus altijd het verschil.
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 68
Berichten: 316
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 29.02.2024 - 08:07  ·  #229
Quote door Vogel

Quote door FritsXC70

Quote door hermanusb

En dan is het bijv geen euro 4/5 of 6 meer?
Mag je steeds meer steden niet meer inkomen?

Bijzonder dat we met zijn allen in auto’s rijden die niet goedkoop te noemen zijn en bezuinigen op 200 of 400 voor een roetfilter.

Als die van mij een roetfilter nodig heeft krijgt hij gewoon een nieuwe.
400 euro


Vervelende is dat je geen zekerheid hebt dat jouw investering van 400,- ook de goedgekeurde waarde geeft. Als ik die garantie kan krijgen wil ik de investering wel doen.


Als je zojuist gekochte filter niet filtert dan heb je denk een goede reden of even contact op te nemen met de leverancier.
Uiteindelijk vervang je het filter meestal net nadat het oude filter gefaald is voor de APK, waarna je een paar dagen later terug komt voor een herkeuring met een nieuw filter. Je weet dus altijd het verschil.


Inderdaad. En dan is het nog niet goed. En dan? Dan krijg je de discussie dat het aan iets anders ligt dan aan het nieuwe filter. Kom je van de regen in de drup. Die leveranciers zijn ordinaire dozenschuivers, tenzij ze echt achter hun product staan en garantie geven op een goed resultaat. Dan heb je een goede leverancier.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4829
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 29.02.2024 - 13:23  ·  #230
Dus als de auto slecht onderhouden is dan heeft de leverancier van een nieuw roetfilter een probleem.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1517
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 29.02.2024 - 22:24  ·  #231
Quote door FritsXC70

Quote door Vogel


Als je zojuist gekochte filter niet filtert dan heb je denk een goede reden of even contact op te nemen met de leverancier.
Uiteindelijk vervang je het filter meestal net nadat het oude filter gefaald is voor de APK, waarna je een paar dagen later terug komt voor een herkeuring met een nieuw filter. Je weet dus altijd het verschil.


Inderdaad. En dan is het nog niet goed. En dan? Dan krijg je de discussie dat het aan iets anders ligt dan aan het nieuwe filter. Kom je van de regen in de drup. Die leveranciers zijn ordinaire dozenschuivers, tenzij ze echt achter hun product staan en garantie geven op een goed resultaat. Dan heb je een goede leverancier.


Als je Vida oplicht als een kerstboom, dan moet je natuurlijk eerst eens even goed nadenken. Bijvoorbeeld een setje gereviseerde verstuivers kost immers ook een lieve duit. Mensen die halve reparaties uitvoeren snijden zich misschien in de vingers.

De kans dat je met een hagelnieuw filter boven de miljoen deeltjes komt, terwijl je Vida geen probleem aangeeft, die is echt héél klein.
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 68
Berichten: 316
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 01.03.2024 - 19:44  ·  #232
Quote door hermanusb

Dus als de auto slecht onderhouden is dan heeft de leverancier van een nieuw roetfilter een probleem.


Nee. Als je een slecht onderhouden auto hebt, heb je zeer waarschijnlijk zelf een probleem.
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 68
Berichten: 316
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 06.03.2024 - 18:55  ·  #233
Geen problemen bij de APK, had ik eigenlijk ook niet verwacht. Net ingereden met 145.000 km.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 736
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 13.03.2024 - 14:25  ·  #234
Gisteren ook voor APK geweest, afgekeurd, maar niet op de deeltjesteller. Nieuwe aandrijfhoes wordt nu gemonteerd en dan kan ie worden afgemeld.
Deeltjesteller resultaat 266k
KM-stand: 431k
Originele DPF.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 1703
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 29.04.2024 - 14:35  ·  #235
Nou eindelijk naar de APK geweest met mijn sprinter, en onder de 50k deeltjes, het was dus 3 miljoen voor dat ik de DPF vervangen had met een Silicium Carbide DPF ( van uitlaatdiscounter ) .

Op het camper forum hebben ze trouwens ook een goed resultaat om 10-15 minuten met een verhoogt toerental te rijden ( een versnellinkje lager, en dan naar de keuring gaan. Er was een voorbeeld dat van net boven de Miljoen naar onder 200k ging.
jeroen74
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 05.06.2024 - 16:16  ·  #236
Mijn S60 uit 2008, 185pk D5, automaat, kmstand 289000. Alles origineel, wel een stoombootje. Ongeveer 16dkm per jaar.

Aantal deeltjes iets minder dan 200.000.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3386
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 06.06.2024 - 09:53  ·  #237
Iedere keer als dit topic voorbij komt lees ik Euro 4 vs deeltjesversneller :o
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4357
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 06.06.2024 - 11:00  ·  #238
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1517
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 20.06.2024 - 00:14  ·  #239
Quote door Jeroen

Iedere keer als dit topic voorbij komt lees ik Euro 4 vs deeltjesversneller :o


Ah dus daarom, halen mensen die roetfilters leeg...op zoek naar Higgs particles.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4829
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Euro4 vs de deeltjesteller

 · 
Posted: 20.06.2024 - 20:18  ·  #240
Quote door jeroen74

Mijn S60 uit 2008, 185pk D5, automaat, kmstand 289000. Alles origineel, wel een stoombootje. Ongeveer 16dkm per jaar.

Aantal deeltjes iets minder dan 200.000.


Vorig jaar bij de APK met een vol roetfilter zat ik op 13200.

Deze keer doe ik de test nadat ik al enige tijd op GTL diesel tank.

En al een regeneratie gehad heb 1100 km geleden. (Een weekje geleden)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0