Excel lijstjes

Handig?

TeunEbb
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 31
Subject:

Excel lijstjes

· 
Posted: 04.12.2015 - 08:20  ·  #1
Hallo,

iemand die gebruikt maak van excel om zijn autokosten verbruik enz bij te houden?? Ben benieuwd naar de varianties van de lijstjes... Deel die van mij natuurlijk ook,

uitleg:

Geel = basis gegevens, van je auto
Groen= statische gegevens - waardes die niet veranderen zoals aanschafdatum km stand tijdens aanschaf wegen belasting verzekering enz. gemiddelde brandstof prijs

Invulbare gegevens, zijn de gegevens van vandaag: huidige datum en km stand.

Als je de rekeningen onderhoud en rekeningen plezier zelf bijhoud worden ze bij invulbare gegevens automatische aangepast.

Bij oranje en blauw gaat alles automatische dus de kosten per km onderhoud enz..

Zo kun je heel simpel uit rekenen wat een andere auto kost en of het waard is om te veranderen (of gewoon voor de leuk) :D mijn ouders rijden een xc70 op lpg en we kwamen er zo achter dat je 7800 km moet rijden, alles daaronder dan kun je beter de lpg installatie verwijderen. Omdat dan bezine goedkoper is. ^_^ ^_^

let bij het invullen op , als je #waarde krijg heb je wss een punt of komma gebruikt en als je waarde krijgt bij dagen in bezit dan heb je de datum verkeerd geschreven (A) hou deze format aan als datum 8/22/2015 is amerikaanse datum dus eerst maand dan dag dan jaar

Dropbox link omdat ik geen excel mag uppen hier :thumb:Probeer de excel eerst opteslaan op je comp voordat je hem aanpast (aanpassen in je browser kan wat problemen geven dus hou het zoveel mogelijk bij de echte excel applicatie, als je de link hebt geopent zie je rechtsboven 3 puntjes staan druk die in en dan download open in excel en dan bewerken inschakelen)

https://www.dropbox.com/s/cj88drpvgt06yl6/Auto%20kosten%20%281%29.xlsx?dl=0

Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

Re: Excel lijstjes

· 
Posted: 04.12.2015 - 09:47  ·  #2
Ziet er geinig uit maar het eerst wat ik denk is: waarom niet een online tooltje daarvoor gebruiken? Ik gebruik zelf Spritmonitor, daar kun je ook alles in kwijt en bepaalde zaken wel en niet meeberekenen. Ideaal. En soms ook wel confronterend, als je ziet wat je op jaarbasis in je auto stopt.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 04.12.2015 - 10:10  ·  #3
Quote door Piet_piraat

Ziet er geinig uit maar het eerst wat ik denk is: waarom niet een online tooltje daarvoor gebruiken? Ik gebruik zelf Spritmonitor, daar kun je ook alles in kwijt en bepaalde zaken wel en niet meeberekenen. Ideaal. En soms ook wel confronterend, als je ziet wat je op jaarbasis in je auto stopt.

Ik miste de vrijheid die je hebt in excel. bij online tootlje gok ik dat je vast zit aan waardes die hun beslissen voor jou. Bij excel kun je doen en laten wat je wilt zet erbij wat je erbij wil zetten, zonder problemen. :yes:
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 05.12.2015 - 12:17  ·  #4
Precies,
In Excel heb je alle vrijheid mits je enige ervaring hebt in het opzetten van een leuk sheet om de kosten te kunnen analyseren.
Met een beetje handigheid kun je zo de kosten van het onderhoud, brandstof, accessoires, reparaties e.d. per kilometer,per dag, per jaar inzichtelijk maken.

Of het nuttig is?
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 05.12.2015 - 16:54  ·  #5
Quote door Steve

Precies,
In Excel heb je alle vrijheid mits je enige ervaring hebt in het opzetten van een leuk sheet om de kosten te kunnen analyseren.
Met een beetje handigheid kun je zo de kosten van het onderhoud, brandstof, accessoires, reparaties e.d. per kilometer,per dag, per jaar inzichtelijk maken.

Of het nuttig is?

"of het nuttig is?" Haha dat is een hele andere vraag :P ik vind geinig en leuk om te zien is miss ook confronterend...
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 05.12.2015 - 20:36  ·  #6
Ik heb hem ook zelf gemaakt in excel (zijn al meerdere topics over trouwens). Al die online dingen zoals auto kosten, een kasboek, of werkstaten, zijn zo onoverzichtelijk, te uitgebreid soms, precies dat wat je niet nodig hebt, en sommige willen er nog geld voor hebben ook.
Lekker zelf maken, ik begin altijd met de indeling voor het overzicht en dan pas de formules.

Linkje naar bestand
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 05.12.2015 - 20:39  ·  #7
Quote door Jeroen

Ik heb hem ook zelf gemaakt in excel (zijn al meerdere topics over trouwens). Al die online dingen zoals auto kosten, een kasboek, of werkstaten, zijn zo onoverzichtelijk, te uitgebreid soms, precies dat wat je niet nodig hebt, en sommige willen er nog geld voor hebben ook.
Lekker zelf maken, ik begin altijd met de indeling voor het overzicht en dan pas de formules.

Linkje naar bestand

Dit vind ik een hele mooie.. Bedankt voor delen gok dat dat mijn nieuwe lisjtje word (A)

Selected quotes for multi-quoting:   0